Όργιο λαθρεμπορίου και στο υγραέριο κίνησης
Πηγή: eurokinissi

Όργιο λαθρεμπορίου στο υγραέριο κίνησης, με δεκάδες πρατήρια να κλέβουν στην αντλία, με το 20% να διακινείται παράνομα και τελικά το Δημόσιο να χάνει από φόρους ποσό της τάξης των 20 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Διαβάστε επίσης

Παράγοντες της αγοράς διαπιστώνουν έξαρση παραβατικότητας και την αποδίδουν στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο υγραέριο κίνησης, καθώς από την 1η Ιανουαρίου η τιμή του ανέβηκε στα 430 ευρώ από τα 330 ευρώ ανά τόνο.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας Έθνος, οι τρόποι παράνομης διακίνησης υγραερίου είναι τρεις.

Ο πρώτος εντοπίζεται στην κλοπή στο ρεζερβουάρ. Ένας συνήθης τρόπος είναι η τοποθέτηση και δεύτερης πλακέτας, η οποία ενεργοποιείται από τον πρατηριούχο, παρακρατώντας ποσότητες ακόμη και σε διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με εκείνες που πλήρωσε ο οδηγός.

Ο δεύτερος δρόμος του λαθρεμπορίου είναι η πώληση βιομηχανικού υγραερίου χαμηλότερης φορολογίας ως κίνησης. Μάλιστα οι εκτιμήσεις θέλουν πάνω από το 20% του υγραερίου κίνησης που πωλείται στην Ελλάδα να προέρχεται από παραδόσεις υγραερίου βιομηχανίας.

Για να γίνει αντιληπτό το κέρδος που αποκομίζουν οι λαθρέμποροι, αρκεί να γίνει αντιπαραβολή των ΕΦΚ των δύο προϊόντων: ο φόρος στο υγραέριο κίνησης είναι 430 ευρώ ανά τόνο, ενώ ο αντίστοιχος για το υγραέριο βιομηχανίας είναι μόλις 60 ευρώ ανά τόνο.

Ο τρίτος τρόπος είναι η πώληση υγραερίου θέρμανσης ως κίνησης. Κι εδώ το κίνητρο δεν είναι άλλο από την διαφορά των φόρων, η οποία είναι της τάξης των 0,21 ευρώ το λίτρο.


Διαβάστε επίσης

Διασύνδεση των αντλιών φυσικού αερίου με τις ταμειακές μηχανές

Με παραβάσεις και νοθευμένα καύσιμα το 62% των πρατηρίων

Έρχονται τα πάνω-κάτω στα πρατήρια καυσίμων: Τι αλλάζει με τη βενζίνη

Καραχάννας: Ανάγκη ολοκλήρωσης του συστήματος εισροών-εκροών στην αγορά καυσίμων