Το αρχαιότερο τυρί του κόσμου είναι 3.200 ετών και κρύβει ένα… θανάσιμο μυστικό

Φωτογραφία αρχείου EPA/LAURENT GILLIERON

Μέσα σε έναν αιγυπτιακό τάφο ηλικίας 3.200 ετών ανακαλύφθηκε το αρχαιότερο τυρί του κόσμου. Ωστόσο, κρύβει και ένα μυστικό – ένα θανατηφόρο βακτήριο.

Το τυρί είχε ταφεί μαζί με τον Φθαμές, άρχοντα της αρχαίας Μέμφιδας, του οποίου ο τάφος ανακαλύφθηκε το 2010. Οι αρχαιολόγοι βρήκαν μέσα σε αυτόν ένα βάζο το οποίο περιείχε μα στερεή υπόλευκη μάζα και ένα ύφασμα που πιθανότατα είχε χρησιμοποιηθεί για να διατηρηθεί το περιεχόμενό του.

Έπειτα από ανάλυση οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το δείγμα που υπήρχε στο βάζο προέρχονταν από γαλακτοκομικό προϊόν. Είτε από αγελαδινό είτε από πρόβειο ή κατσικίσιο γάλα.

Έτσι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το εύρημά τους πρόκειται για τυρί, σε στερεά μορφή και πιθανόν είναι και το αρχαιότερο που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας στο αρχαίο τυρί βρέθηκε το βακτήριο Brucella melitensis, που προκαλεί βρουκέλλωση, μια θανατηφόρα ασθένεια, που μπορεί να περάσει από τα ζώα στον άνθρωπο συνήθως εάν κάποιος καταναλώσει μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Ο συγκεκριμένος τάφος ανακαλύφθηκε το Κάιρο το 1885, σύμφωνα με την Daily Mail, όμως για κάποιο λόγο ξεχάστηκε και καλύφθηκε από άμμο.

Ήρθε στο φως ξανά το 2010 έπειτα από ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν υπό την αιγίδα της κυβέρνησης της Αιγύπτου.