Όσο 10 δισ. πυρηνικές βόμβες: Ο τρομακτικός αστεροειδής που αφάνισε τους δεινοσαύρους

NASA/DON DAVIS/CNNi

Νέα στοιχεία για την εξαφάνιση των δεινοσαύρων έχει στη διάθεσή της η επιστημονική κοινότητα. Όπως αποκαλύφθηκε, ο αστεροειδής που προκάλεσε τον αφανισμό τους είχε ισχύ ανάλογη με… δέκα δισεκατομμύρια ατομικές βόμβες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο αστεροειδής πλάτους 12 χιλιομέτρων έπεσε στη Γη πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια και οδήγησε στην εξαφάνιση του 75% των έμβιων όντων, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Τέξας, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PNAS.

Θεωρείται πως η πρόσκρουση προκάλεσε μεγάλες πυρκαγιές και καταστροφικά τσουνάμι.

Πολλοί εκ των δεινοσαύρων πέθαναν την ημέρα της πτώσης του αστεροειδούς, άλλοι, όμως, χάθηκαν λόγω των περιβαλλοντικών συνθηκών που δημιουργήθηκαν το επόμενο διάστημα. Οι επιστήμονες πιστεύουν πως οι θερμοκρασίες έπεσαν δραματικά λόγω της απελευθέρωσης θείου στην ατμόσφαιρα. Ο ήλιος «εξαφανίστηκε», όπως και η ζωή.

Η νέα έρευνα βασίστηκε σε απολιθώματα τα οποία συλλέχθηκαν από σημείο πρόσκρουσης του αστεροειδούς στο Chicxulub, του Μεξικό.

Μιλώντας στο CNNi και αναφερόμενος στη στιγμή που εντοπίστηκαν τα δείγματα από τη σύγκρουση, ο Sean Gulick, επικεφαλής της έρευνας, έκανε λόγο για μία «πραγματικά συναρπαστική στιγμή. Όπως τόνισε, ο ενθουσιασμός αυξήθηκε όταν η ομάδα συνειδητοποίησε το πόσες λεπτομέρειες ήταν ορατές.

Οι επιστήμονες υπολογίζουν πως τότε εκλύθηκαν στην ατμόσφαιρα 325 δισεκατομμύρια μετρικοί τόνοι θείου. Πρόκειται για τέσσερις φορές την ποσότητα που εκλύθηκε από την έκρηξη του Κρακατόα το 1883, που είχε οδηγήσει σε μία πτώση θερμοκρασίας της τάξης των 5,5 βαθμών Κελσίου για περίπου πέντε χρόνια.

Asteroid as powerful as 10 billion WWII atomic bombs may have wiped out the dinosaurs, by Rory Sullivan, CNN