Γιατί η Κίνα αρνείται να «πετάξει» τα νέα Βoeing 737 Max
Πηγή: AP Photo/Elaine Thompson, File

Τη «σοβαρή ανησυχία» της εκφράζει η ρυθμιστική αρχή της κινεζικής αεροπορίας αναφορικά με την αξιοπιστία και την ασφάλεια των αλλαγών που δρομολογεί η εταιρεία Boeing για τα αεροσκάφη 737 MAX, τα οποία παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος μετά τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα που κόστισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους

Η Κίνα βρίσκεται στο στάδιο ελέγχου της αξιοπλοΐας των συγκεκριμένων αεροσκαφών μετά τις προτεινόμενες από τη Boeing αλλαγές στο λογισμικό και το σύστημα ελέγχου πτήσεων, ως αποτέλεσμα της διμερούς συμφωνίας που έχει συνάψει η Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας (CAAC) με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Όπως μεταδίδει το Reuters, εκπρόσωπος της κινεζικής ρυθμιστικής αρχής, αφού εξέφρασε «σημαντικές ανησυχίες» δήλωσε ότι ότι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη δεν πρόκειται να ξαναπετάξουν πρωτού επαναπιστοποιηθούν και οι πιλότοι λάβουν ενδελεχή και αποτελεσματική εκπαίδευση, ενώ αρνήθηκε να προσδιορίσει το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί προκειμένου να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στο μοντέλο μετά τα δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα που κόστισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους.

Η Κίνα ήταν η πρώτη χώρα που καθήλωσε στο στόλο των 737 Max μετά τη δεύτερη σύγκρουση στην Αιθιοπία τον περασμένο Μάρτιο, συστήνοντας παράλληλα μια ομάδα εργασίας ώστε να αναθεωρηθούν οι προτεινόμενες αλλαγές από την κατασκευάστρια εταιρεία.

Σημειώνεται ότι οι κινεζικές αερογραμμές διαθέτουν 97 τέτοια αεροσκάφη, τα περισσότερα από κάθε άλλη χώρα.

Η κινεζική ανακοίνωση έρχεται μόλις μία μέρα μετά τη δημόσια παραδοχή από την αντίστοιχη ρυθμιστική αρχή των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA) ότι επέτρεψε τη συνέχιση των πτήσεων των συγκεκριμένων αεροσκαφών παρότι γνώριζε ότι υπάρχει κίνδυνος για νέα ατυχήματα.

Διαβάστε επίσης