Ταυτοποιήθηκαν οι σοροί του Κόμπι Μπράιαντ, της 13χρονης κόρης του Τζιάνα και των υπόλοιπων επτά θυμάτων της συντριβής του μοιραίου ελικοπτέρου στην Καλαμπάσας της Καλιφόρνια -μιας τραγωδίας που βύθισε στη θλίψη τις ΗΠΑ αλλά και τον υπόλοιπο πλανήτη.

Σύμφωνα με το Associated Press, οι σοροί του Μπράιαντ, του πιλότου και δύο ακόμη επιβατών ταυτοποιήθηκαν μέσω δακτυλικών αποτυπωμάτων. 

Οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας αναμένεται να διαρκέσουν αρκετούς μήνες.

Οι ειδικοί δεν αποκλείεται να προτείνουν για ακόμη μια φορά όλα τα ελικόπτερα που μεταφέρουν έξι ή και περισσότερους επιβάτες να εξοπλιστούν με ειδικό σύστημα ειδοποίησης εδάφους, το οποίο σημαίνει συναγερμό όταν υπάρχει κίνδυνος συντριβής.

Το Sikorsky S-76B χάθηκε από τα ραντάρ στις 9:45πμ της Κυριακής (τοπική ώρα) και εντοπίστηκε λίγη ώρα αργότερα σε ένα λόφο στην περιοχή Λας Βιρτζίνες της πόλης Καλαμπάσας. 

Όπως έγινε γνωστό, το ελικόπτερο είχε λάβει ειδική άδεια για να πετάξει λόγω των καιρικών συνθηκών.

Μάλιστα, όπως αποκαλύφθηκε από την τελευταία επικοινωνία με το κέντρο ελέγχου, ο πιλότος θεώρησε ότι πετούσε χαμηλά και είχε αρχίσει να ανεβαίνει ψηλότερα.

Εκτός από τον 41χρονο Μπράιαντ και την κόρη του, επιβεβαιώθηκαν επίσημα και τα υπόλοιπα θύματα της τραγωδίας.

Νεκρός είναι ο προπονητής μπέιζμπολ Τζον Αλτομπέλι, η σύζυγός του Κέρι και η κόρη τους Αλίσα.

Όπως επιβεβαίωσε στο CNNi ο αδελφός του Τζον Αλτομπέλι, Τόνι, το ζευγάρι είχε άλλα δύο παιδιά που δεν ταξίδευαν μαζί τους.

Στο δυστύχημα σκοτώθηκε και η βοηθός προπονητή, Κριστίνα Μοζέρ.

«Τα παιδιά μου και εγώ είμαστε συντετριμμένοι» έγραψε ο σύζυγός της, Ματ, στο Facebook.

Νεκρές είναι και η Πέιτον Τσέστερ -συμπαίκτρια της Τζιάνα- και η μητέρα της, Σάρα, καθώς και ο 50χρονος πιλότος του ελικοπτέρου, Άρα Ζομπάγιαν.

Οι τελευταίες κινήσεις του πιλότου 

Σύμφωνα με το CNNi, στην τελευταία του επικοινωνία με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Συγκοινωνιών (National Transportation Safety Board ή NTSB), ο πιλότος του ελικοπτέρου είπε πως ξεκινούσε να ανεβαίνει σε μεγαλύτερο υψόμετρο, λόγω κάποιου σύννεφου.

«Όταν το κέντρο ελέγχου ρώτησε τον πιλότο τι σκόπευε να κάνει δεν απάντησε κανείς» είπε η Τζένιφερ Χόμεντι, μέλος του Συμβουλίου Ασφάλειας.

Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν για τις κινήσεις του πιλότου πριν από τη συντριβή δείχνουν ότι ανέβηκε 2.300 πόδια και στη συνέχεια μπήκε σε αριστερόστροφη καθοδική πορεία.

To NTSB είναι μια από τις υπηρεσίες που ερευνούν τα αίτια της συντριβής του ελικοπτέρου που βύθισε στη θλίψη τις ΗΠΑ αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της αστυνομίας του Λος Άντζελες, Τζος Ρούμπενστιν, δήλωσε πως είχαν απαγορευτεί οι πτήσεις των υπηρεσιακών ελικοπτέρων λόγω του καιρού την ώρα της συντριβής. 

Η Χόμεντι δήλωσε πως μετά τη σφοδρή σύγκρουση, το ελικόπτερο έσπασε σε κομμάτια, με αποτέλεσμα τα συντρίμμια να εκσφενδονιστούν σε απόσταση 150 έως 182 μέτρων.

Ερωτηθείσα εάν υπήρχε περίπτωση να επιβιώσει κάποιος από τους επιβαίνοντες, η Χόμεντι απάντησε αρνητικά.

Ο 41χρονος Μπράιαντ, η 13χρονη κόρη του Τζιάνα και οι υπόλοιποι επτά επιβάτες του ελικοπτέρου κατευθύνονταν προς αγώνα μπάσκετ.

Η 13χρονη κόρη του «Black Mamba» ετοιμαζόταν να βγει στο παρκέ, ενώ ο διάσημος πατέρας της θα καθόταν στον πάγκο του προπονητή. Στο ελικόπτερο επέβαιναν και δύο άλλες συμπαίκτριες της Τζιάνα.

Η τελευταία επικοινωνία

Η Χόμεντι είπε πως τα πρώτα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί δείχνουν πως το ελικόπτερο πετούσε με άδεια οπτικής πτήσης από το αεροδρόμιο Τζον Γουέιν στο Όραντζ Κάουντι -δυτικά του αεροδρομίου Μπέρμπανκ.

Γύρω από το Μπέρμπανκ, ο πιλότος ζήτησε ειδική άδεια λόγω των καιρικών συνθηκών.

Όπως είπε στο CNNi ο αναλυτής Πίτερ Γκόελζ, οι πιλότοι μπορούν να ζητήσουν μια τέτοια ειδική άδεια -SVFR- είτε πριν την απογείωση είτε κατά τη διάρκεια της πτήσης, εάν οι καιρικές συνθήκες αλλάξουν ξαφνικά.

Και παρότι οι άδειες αυτές είναι «αρκετά συνηθισμένες», όπως είπε, δεν είναι κάτι που συνίσταται.

Σε περίπτωση που ένας πιλότος λάβει ειδική άδεια SVFR, τότε είθισται να κρατά μια πιο στενή επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου.

Ο πύργος ελέγχου ενημέρωσε την Κυριακή τον πιλότο ότι υπήρχαν καθυστερήσεις λόγω κίνησης, είπε η Χόμεντι.

«Το ελικόπτερο έκανε κύκλους για 12 λεπτά μέχρι που το κέντρο ελέγχου έδωσε τη σχετική ειδική άδεια» τόνισε χαρακτηριστικά η ίδια.

Στη συνέχεια, το ελικόπτερο ταξίδεψε νότια και στη συνέχεια δυτικά.

Ο πιλότος ζήτησε βοήθεια από τον πύργο ελέγχου για να αποφύγει την κίνηση και να συνεχίσει την πτήση προς το Καμαρίλο αλλά δεν ήταν δυνατό να προσφερθούν τέτοιες πληροφορίες γιατί το ελικόπτερο πετούσε σε πολύ χαμηλό υψόμετρο.

Περίπου τέσσερα λεπτά αργότερα, ο πιλότος αποκρίθηκε πως θα ανέβαινε σε μεγαλύτερο υψόμετρο για να αποφύγει ένα σύννεφο.

Η Χόμεντι δήλωσε πως η συντριβή του ελικοπτέρου δημιούργησε κρατήρα, σε υψόμετρο 330 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας.

Ο σερίφης του Λος Άντζελες, Άλεξ Βιλανουέβα, δήλωσε πως αρκετοί άνθρωποι προσπαθούν να φτάσουν στο σημείο της συντριβής, δυσχεραίνοντας τις έρευνες.

Έτσι, αποφασίστηκε πως όσοι πλησιάζουν το σημείο θα συλλαμβάνονται και θα έρχονται αντιμέτωποι με το νόμο.

NTSB details the final moments of the helicopter before it crashed, killing Kobe Bryant and 8 others
By Darran Simon, Christina Maxouris and Holly Yan, CNNi

Διαβάστε επίσης