ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Τρία σημαντικά βήματα εκσυγχρονισμού οι νέοι σταθμοί Μετρό

Μητσοτάκης: Τρία σημαντικά βήματα εκσυγχρονισμού οι νέοι σταθμοί Μετρό
CNN Greece / Λευτέρης Παρτσάλης

Ομιλία σε ειδική τελετή στο νέο σταθμό του Μετρό «Νίκαια», απηύθυνε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, εν όψει της έναρξης λειτουργίας, την Τρίτη, των νέων σταθμών «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

«Οι τρεις πρώτοι σταθμοί της γραμμής 3 προς Πειραιά είναι πια γεγονός. Σε άλλες εποχές θα λέγαμε πως επιτέλους εδώ το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές, στη Νίκαια, την Αγία Βαρβάρα και τον Κορυδαλλό. Εγώ θα προτιμήσω να μιλήσω για τρία σημαντικά βήματα προόδου και εκσυγχρονισμού, για τα οποία είχαμε δεσμευθεί και τα οποία σήμερα γίνονται πραγματικότητα. Καθώς αύριο συμπληρώνεται ένας χρόνος αυτής της κυβέρνησης στην εξουσία δικαιώνουμε τις τέσσερις λέξεις που πιστεύω ότι δηλώνουν πολλά:

«Το είπαμε, το κάναμε, προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την παράδοση των νέων σταθμών του Μετρό «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια».

Ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι η συγκεκριμένη φάση επέκτασης αυτού του σύγχρονου ΜΜΜ προχώρησε παρά τις σημαντικές τεχνικές δυσκολίες και ολοκληρώθηκε όπως σχεδιάστηκε.

«Και ολοκληρώθηκε μέσα στα χρονοδιαγράμματα παρά τη μεγάλη αναστάτωση που προκάλεσε η πανδημία. Κάτι το οποίο ισχύει και για τις εργασίες που συνεχίζονται στους τρεις υπόλοιπους σταθμούς στα Μανιάτικα, στο Δημοτικό Θέατρο και στον Πειραιά.

Στο ίδιο αυτό διάστημα οι τρεις σταθμοί τους οποίους εγκαινιάζουμε σήμερα και οι οποίοι θα δοθούν στην κυκλοφορία από αύριο το πρωί στις 05:30 διασυνδέθηκαν με το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ήταν κάτι το οποίο, για κάποιο ακατανόητο λόγο, δεν είχε καν προβλεφθεί. Ένα σύστημα το οποίο έμενε συνολικά ανενεργό μέχρι το Σεπτέμβριο του 2019» σημείωσε.

«Τέτοιες ημέρες το 2022 το μετρό θα συναντά τις γραμμές του ηλεκτρικού στον Πειραιά, θα τερματίζει στην καρδιά της πόλης», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Αναφερόμενος στην οικονομική σημασία του έργου ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι το δηλώνουν οι χιλιάδες νέες θέσεις απασχόλησης που δημιουργεί -2.000 άνθρωποι εργάστηκαν και εργάζονται σε αυτό το σημαντικό εργοτάξιο- αλλά και η τόνωση του εμπορίου και η διευκόλυνση της όλης αναπτυξιακής δραστηριότητας. Τη σημαντική οικολογική του διάσταση, υπογράφουν όχι μόνο η όμορφη, καλαίσθητη, βιοκλιματική κατασκευή κυρίως όμως το γεγονός ότι η λειτουργία νέων σταθμών του Μετρό υποκαθιστά την κυκλοφορία δεκάδων χιλιάδων, κατά κανόνα ρυπογόνων αυτοκινήτων.

«Όσο για το κοινωνικό του αποτύπωμα αυτό δεν εξαντλείται μόνο στην πιο εύκολη και γρήγορα μετακίνηση του πολίτη, αλλά και στη βελτίωση της καθημερινότητας συνολικά. Όταν και όσο μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις τόσο μειώνονται και οι κοινωνικές. Προσωπική μου πεποίθηση ήταν πάντα ότι στη λεωφόρο της ανάπτυξης, όπως την χαράσσει αυτή η κυβέρνηση, θέση πρέπει να έχουν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Ακόμη, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι 63.000 συμπολίτες μας θα κάνουν χρήση αυτών των σταθμών και ίσως εκπλαγούμε ευχάριστα και τα νούμερα αυτά είναι μεγαλύτερα.

«Από τους δρόμους της Δυτικής Αττικής θα αφαιρεθούν πάνω από 10.000 οχήματα και βέβαια όταν ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή 3 και φτάσει στον Πειραιά εκτιμούμε ότι κοντά στους 140.000 επιβάτες θα κάνουν καθημερινά χρήση αυτών των σταθμών» είπε.

«Οι περιφερειακοί δήμοι του Πειραιά ξανακερδίζουν τη θέση τους όχι μόνο στον συγκοινωνιακό χάρτη αλλά και στην ίδια τη ζωή της πόλης. Οι κάτοικοι τους σε ένα τέταρτο από τη Νίκαια θα μπορούν να είναι στο Σύνταγμα, σε 50 λεπτά στο αεροδρόμιο» προσέθεσε ο πρωθυπουργός.

«Η αλήθεια είναι ότι μεγάλο αυτό έργο άργησε» είπε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε «Το έργο του Μετρό ξεκίνησε το 1992 με πρωθυπουργό τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Χρειάστηκαν 20 χρόνια για να υπογραφεί η σύμβαση της γραμμής 3, το 2012».

Σημείωσε ότι όλες οι κυβερνήσεις συνέβαλαν στο να μπορέσει να ολοκληρωθεί το έργο υπογραμμίζοντας ότι το μετρό έπρεπε να είχε έρθει ειδικά στη Δυτική Αθήνα νωρίτερα. «Από το 2007 ως απλός βουλευτής Β Αθηνών υπήρξα υπέρμαχος και αγωνίστηκα για την επιθετική επέκταση του Μετρό προς τη Δυτική Αττική και τον Πειραιά» είπε.

Η επέκταση του μετρό

Σημειώνεται πως η λειτουργία της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά μέχρι τον σταθμό της Νίκαιας αναμένεται να δώσει «ανάσα» σε χιλιάδες επιβάτες.

Το τμήμα μήκους 7,5 χιλιομέτρων από την Αγία Μαρίνα που τερματίζει τώρα η γραμμή 3 του Μετρό μέχρι την Νίκαια περιλαμβάνει «τρεις σταθμούς κοσμήματα» όπως δήλωσε νωρίτερα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος.

«Σχεδιασμένοι από μηχανικούς της εταιρίας με ευδιάκριτη πρόθεση να δοθεί προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά τους, οι σταθμοί “Αγία Βαρβάρα”, “Κορυδαλλός” και “Νίκαια” εκτός από την συμβολή τους στη διευκόλυνση των μετακινήσεων νέων 63.000 επιβατών καθημερινά, αποτελούν και αξιόλογες πολεοδομικές και αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις που αλλάζουν την εικόνα των περιοχών αυτών» πρόσθεσε ο κ. Ταχιάος.

Νίκαια

Ο Σταθμός Νίκαια χωροθετήθηκε κάτω από την πλατεία Ελ. Βενιζέλου, σε βάθος 22 μέτρων. Εξαιτίας του περιορισμένου μεγέθους της η κατασκευή του σταθμού έγινε με μικτή μέθοδο, περιλαμβάνοντας τμήμα με υπόγεια διάνοιξη και τμήμα με την μέθοδο cut & cover.Η πρόσβαση στον σταθμό οργανώνεται με κλιμακοστάσια που περιλαμβάνουν κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες. Υπάρχουν 3 είσοδοι, οι δυο από αυτές παρακείμενα της εκκλησίας του Αγ. Νικολάου και η τρίτη επί της πλατείας, στεγασμένη.

Για την εξυπηρέτηση των ατόμων μειωμένης κινητικότητας εγκαταστάθηκε ανελκυστήρας ο οποίος συνδέει το επίπεδο οδού με το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων του σταθμού.Στην πλατεία διαμορφώνονται τρεις φεγγίτες με υαλοπετάσματα χωροθετημένοι εν σειρά, για την παροχή φυσικού φωτισμού στο εσωτερικό του σταθμού σε χώρους κυκλοφορίας κοινού.Τα υλικά επενδύσεων στους χώρους κοινού περιλαμβάνουν μεταλλικά πάνελα, αναρτημένους γρανίτες αλλά και επιφάνειες εμφανούς σκυροδέματος με ανάγλυφα μοτίβα.Η αποκατάσταση της πλατείας αλλά και του πεζοδρομημένου τμήματος της οδού Τσαλδάρη πλησίον της εκκλησίας έχει μελετηθεί σε απόλυτη συνέργεια με την τοπική αυτοδιοίκηση και περιλαμβάνει χώρους πρασίνου, υπαίθρια καθιστικά, επανένταξη μνημείων καθώς και χώρο παιδικής χαράς.«Είναι επιτέλους καιρός να ακουστεί ένα μεγάλο μπράβο για τους ανθρώπους της Αττικό Μετρό Α.Ε., που στα 29 χρόνια που έχουν περάσει από την ίδρυσή της, έχουν επιτύχει να ενσωματώσουν και να εξελίξουν μία τεράστια τεχνογνωσία που φέρνει ορατές αλλαγές που διαχέονται πλέον σε όλον τον πολεοδομικό ιστό της Αθήνας και του Πειραιά.» τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νίκος Ταχιάος.

«Οι πολίτες της Αττικής βιώνουν μία διαρκή βελτίωση των μετακινήσεων τους χάρη στη δουλειά αυτών των ανθρώπων. Παραμένουμε προσηλωμένοι αμετακίνητα σε αυτόν τον σκοπό, αναγνωρίζοντας φυσικά πως πολλαπλές διοικήσεις πριν από την δική μας έχουν την δική τους συμβολή στην επίτευξή του. Και με την ευκαιρία επαναλαμβάνω την δέσμευση μας πως στις αρχές του 2023 η Θεσσαλονίκη θα μπει στην ίδια τροχιά, αποκτώντας ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης», πρόσθεσε.Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Κουρέτας υπογράμμισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι:

«Το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022. Με την ολοκλήρωση του έργου και την προσθήκη των υπόλοιπων τριών σταθμών “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο” αναμένεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως».

Όπως τόνισε η διαδρομή από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό σε μόλις 55 λεπτά.

Κι επίσης, ο κ. Κουρέτας δεν παραλείπει να υπενθυμίσει πως με την ολοκλήρωση του έργου, στο σταθμό «Πειραιάς» θα δημιουργηθεί ένας ιδιαίτερα σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος, συνενώνοντας λειτουργικά τις γραμμές 1 και 3 του μετρό, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την ήδη ολοκληρωμένη επέκταση του τραμ προς Πειραιά μήκους 5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμών με το λιμάνι.

Αγία Βαρβάρα

Ο Σταθμός Αγ. Βαρβάρα έχει χωροθετηθεί κάτω από την πλατεία της Αγ. Βαρβάρας, σε βάθος 20 μέτρων. Η κατασκευή του σταθμού έγινε με τη μέθοδο της εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut & cover).Η πρόσβαση στον σταθμό οργανώνεται με κλιμακοστάσια που περιλαμβάνουν κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες.

Υπάρχουν τρεις είσοδοι, οι δυο από αυτές επί της λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου και η τρίτη επί της πλατείας. Για την εξυπηρέτηση των ατόμων μειωμένης κινητικότητας τοποθετήθηκε ανελκυστήρας ο οποίος συνδέει το επίπεδο οδού με το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων του σταθμού.

Ένα αίθριο που απολήγει στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων με βαθμιδωτή φυτοκάλυψη θάμνων αποτελεί το βασικότερο στοιχείο του σταθμού. Οι κατακόρυφες επιφάνειες του αιθρίου φέρουν υαλοστάσια για το φωτισμό των χώρων κυκλοφορίας κοινού στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.

Τα υλικά επενδύσεων στους χώρους κοινού προβλέπονται με μεταλλικά πανέλα, αναρτημένους γρανίτες αλλά και επιφάνειες εμφανούς σκυροδέματος με ανάγλυφα μοτίβα.

Η αποκατάσταση της πλατείας μελετήθηκε και υλοποιήθηκε σύμφωνα με τις υποδείξεις της τοπικής αυτοδιοίκησης και περιλαμβάνει χώρους πρασίνου, υπαίθρια καθιστικά, επανένταξη των μνημείων και διαμόρφωση χώρου νερού (σιντριβάνι).

Κορυδαλλός

Ο Σταθμός Κορυδαλλός έχει κατασκευασθεί κάτω από την πλατεία Ελευθερίας, επίσης με την μέθοδο cut & cover.

Ανελκυστήρας και 2 στεγασμένες είσοδοι με κλιμακοστάσια που περιλαμβάνουν κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες, τη βόρεια που βρίσκεται στον πεζόδρομο του Αγ. Γεωργίου και τη νότια που βρίσκεται επί της πλατείας, οδηγούν στις αποβάθρες στο βάθος των 26 μέτρων.

Βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού του αποτελεί η ύπαρξη δυο φεγγιτών σχήματος κόλουρου κώνου χωροθετημένων στον άξονα του Σταθμού για την είσοδο φυσικού φωτισμού στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.

Οι επενδύσεις του Σταθμού συνδυάζουν αναρτήσεις γρανιτών/ μεταλλικών πανέλων και τμημάτων εμφανών σκυροδετήσεων.

Η αποκατάσταση της μεγάλης πλατείας έχει γίνει σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Δήμου και περιλαμβάνει χώρους παιδικής χαράς, υπαίθρια καθιστικά και χώρους πρασίνου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ