ΑΓΟΡΕΣ

Πώς θα καταρρίψουμε το κλισέ ότι «οι γυναίκες δεν είναι καλές στα οικονομικά»

Πώς θα καταρρίψουμε το κλισέ ότι «οι γυναίκες δεν είναι καλές στα οικονομικά»

Η Μαριάννα Μάμου, Head Advice Beyond Investing, UBS Global Wealth Management’s Chief Investment Office

UBS

Οι γυναίκες που επενδύουν τα χρήματα τους τείνουν να έχουν καλύτερες επιδόσεις και αποδόσεις σε σχέση με τους άντρες επενδυτές, οπότε γιατί παραμένει μικρότερο το ποσοστό των γυναικών που το κάνουν και ακόμα μικρότερο το ποσοστό αυτών που το κάνουν με αυτοπεποίθηση;

Τα στερεότυπα που θέλουν τις γυναίκες να «μην είναι καλές στα οικονομικά» είναι τουλάχιστον ανακριβή, όταν παραδοσιακά ήταν εκείνες που είχαν αναλάβει τη διαχείριση των χρημάτων της οικογένειας και την ώρα που υπάρχουν παραδείγματα όπως αυτό των «Japanese housewives», οι οποίες αποδείχτηκαν δεινές επενδύτριες... από το πουθενά.

Μια καλή επενδυτική στρατηγική

Η πρόσφατη έκθεση της UBS, με θέμα την «Women and investing Achieving lifetime goals» χαρτογραφεί τις διαφορές που παρατηρούνται στην επενδυτική προσέγγιση, μεταξύ ανδρών και γυναικών, αλλά και τους λόγους που οι γυναίκες μένουν «πίσω» στα οικονομικά δεδομένα.

Σύμφωνα με την κα Μαριάννα Μάμου, Head Advice Beyond Investing, Chief Investment Office Global Wealth Management, στόχος της έκθεσης είναι να βοηθήσει τις γυναίκες να χτίσουν μια ισχυρότερη επενδυτική στρατηγική, αλλά και να πετύχουν τους μακροπρόθεσμους στόχους τους.

«Σε έναν κόσμο που το χάσμα μεταξύ των φύλλων παραμένει, οι γυναίκες έχουν την ευκαιρία, τουλάχιστον, να καλύψουν τα κενά, με μια καλή επενδυτική προσέγγιση» σημειώνει χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της UBS εάν οι γυναίκες επένδυαν στον ίδιο βαθμό με τους άνδρες, τα επενδυτικά κεφάλαια παγκοσμίως θα ήταν κατά 3,22 τρισ. δολάρια υψηλότερα, καθώς το ποσοστό επιτυχίας που επιτυγχάνουν είναι σημαντικό.

Κλειδί η ευαισθητοποίηση

Με αφορμή την διεθνή ημέρα για την ενδυνάμωση της γυναίκας, η Μαριάννα Μάμου μίλησε στο CNN Greece και μοιράστηκε ορισμένες συμβουλές για το πως μπορεί να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση των γυναικών στις επενδύσεις, αλλά και το πώς μπορεί να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση πάνω στο θέμα.

  • Πώς θα ενισχύσουμε την αυτοποίθηση των γυναικών στις επενδύσεις;

Η οικονομική αυτοπεποίθηση είναι στενά συνδεδεμένη με την ανοχή στο ρίσκο, το οποίο με τη σειρά του εξαρτάται από την αντίληψη του ρίσκου.

Μια πρόσφατη έρευνα επιβεβαιώνει πως η μεγαλύτερη οικειότητα με το ρίσκο σχετίζεται με την μειωμένη αντίληψη ρίσκου.

Αυτό δείχνει πως η μεγαλύτερη εμπειρία στις επενδύσεις θα πρέπει να μειώνει και την αποστροφή έναντι του ρίσκου και πως αν οι γυναίκες δεν ενισχύσουν την εμπειρία τους στις επενδύσεις, θα συνεχίσουν να τις αντιμετωπίζουν ως κάτι μεγαλύτερου ρίσκου ή πιο αγχωτικό.

Αυτό αναδεικνύει την σημασία της εμπειρίας και της οικειότητας με το αντικείμενο. Οι άνδρες τείνουν να έχουν μεγαλύτερη έκθεση σε συζητήσεις σχετικά με τις επενδύσεις, ακόμα και από μικρή ηλικία.

Βλέπουμε επίσης πως οι γυναίκες τείχνουν να έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο να επενδύσουν τα χρήματα τους, όταν οι αξίες τους ευθυγραμμίζονται με τις επενδύσεις αυτές, αλλά και όταν βλέπουν να εμπεριέχουν κοινωνικό όφελος.

  • Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε την ευαισθητοποίηση;

Μπορούμε να αυξήσουμε την ευαισθητοποίηση ρίχνοντας φως στη σημασία των επενδύσεων και πως οι επενδύσεις μπορούν να βοηθήσουν να περιοριστεί το χάσμα πλούτου.

Για πολλές γυναίκες η κατάλληλη επένδυση μπορεί να απολύτως απαραίτητη για να έχουν μια άνετη ζωή και υψηλή πιθανότητα για να επιτύχουν τους στόχους τους.

  • Ποιος είναι ο κατάλληλος να το κάνει;

Όλοι μας μπορούμε να συνδράμουμε με συζητήσεις γύρω από την σημασία της οικονομικής εκπαίδευσης και συμβουλής. Οι συζητήσεις σχετικά με τα χρήματα δεν θα πρέπει να είναι «ταμπού».

Επιπρόσθετα, μπορούμε να αρχίσουμε να έχουμε συζητήσεις για τα χρήματα με τα παιδιά μας. Οι συνήθειες αρχίζουν να δημιουργούνται από νωρίς.

Με το να μαθαίνουμε τα παιδιά τα θεμελιώδη της διαχείρισης χρημάτων μπορούμε να τα βοηθήσουμε να αναπτύξουν τα απαραίτητα skills για να κατορθώσουν οικονομική επιτυχία στην ζωή.

Αξίζει να σημειώθεί πως τα τελευταία χρόνια, η κάλυψη των μέσων ενημέρωσης επί των θεμάτων οικονομικής εκπαίδευσης για τις γυναίκες έχει αυξηθεί.

Σε αυτά περιλαμβάνονται οι επενδύσεις για την συνταξιοδότηση και η επίδραση του πληθωρισμού και του COVID-19 στην οικονομική ευημερία. Αυτό βέβαια έρχεται σε αντίθεση με το σημείο αναφοράς των πιο παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης, τα οποία επικεντρώνονται στην αποταμίευση και στον περιορισμό των αγορών, όπως έχουμε δει στο παρελθόν.

  • Πότε ξεκινάμε;

Θα έπρεπε να ξεκινήσουμε αμέσως. Όπως ξέρουμε στον χώρο των επενδύσεων, όσο νωρίτερα ξεκινήσεις, τόσο περισσότερο θα επωφεληθείς από τον χρόνο και θα επιτρέψεις στον ανατοκισμό να σε βοηθήσει να ενισχύσεις τα assets σου.

Με φόντο την φετινή Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, μπορούμε να αδράξουμε την ευκαιρία να ενισχύσουμε την ευαισθητοποίηση γύρω από την σημασία της οικονομικής ενδυνάμωσης και να καταρρίψουμε τις παρανοήσεις που υπάρχουν σχετικά με τις ικανότητες των γυναικών ως επενδυτές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ