Ο χρυσός εκτοξεύεται σε υψηλό επτά εβδομάδων με φόντο το αδύναμο δολάριο
Οι τιμές του χρυσού ξεκίνησαν τη νέα εβδομάδα δυναμικά, ανεβαίνοντας στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 7 εβδομάδων, γύρω στα 4.350 δολάρια, κατά τις πρώτες ώρες των ευρωπαϊκών συναλλαγών.
Πρόκειται για μια κίνηση που δεν αποφέρει απόδοση, αλλά αντικατοπτρίζει την αλλαγή στη στάση των επενδυτών, καθώς συνήθως επωφελείται από τη μείωση του κόστους δανεισμού.
Έτσι η αγορά δείχνει πως ενισχύονται οι προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ το επόμενο έτος, ενώ συνεχίζεται η αποδυνάμωση του δολαρίου και η πτώση των αποδόσεων των κρατικών ομολόγων.
Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ παραμένει ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει την πορεία των τιμών, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Υπενθυμίζεται πως την προηγούμενη εβδομάδα, η Fed προχώρησε στην τρίτη μείωση των επιτοκίων για φέτος, μειώνοντας το εύρος αναφοράς στο 3,50%–3,75%.
Ενώ ορισμένοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής προειδοποίησαν ότι οι κίνδυνοι πληθωρισμού δεν έχουν πλήρως υποχωρήσει, ο πρόεδρος Jerome Powell δήλωσε ότι η κεντρική τράπεζα είναι πλέον σε θέση να περιμένει και να δει πώς θα εξελιχθούν οι οικονομικές συνθήκες.
Οι αγορές ερμήνευσαν αυτές τις δηλώσεις ως ένδειξη ότι η πολιτική θα παραμείνει υποστηρικτική σε περίπτωση περαιτέρω επιβράδυνσης της ανάπτυξης ή της απασχόλησης. Αυτή η προσδοκία έχει διατηρήσει την πίεση στο δολάριο, υποστηρίζοντας την περαιτέρω άνοδο του χρυσού.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κατάρρευση crypto και χρυσός στις 10.000 δολάρια - Οι πιο «ακραίες» προβλέψεις για το 2026
«Θα κάνω τον Ερντογάν πολύ χαρούμενο»: Ο υπαινιγμός Τραμπ για τα F-35
09:05
Στην ολομέλεια της Βουλής εισάγεται σήμερα ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης
09:04
Η Audi ανανέωσε το A3 κάνοντάς το πιο ψηφιακό και με αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης
09:00
Το Ιράν κατηγορεί το NATO για «συνέργεια» στον πόλεμο των ΗΠΑ και του Ισραήλ εναντίον του
08:57