ΑΝΑΠΤΥΞΗ

ΒΟΑΚ: Ο αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κρήτη

ΒΟΑΚ: Ο αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κρήτη
Τα πρώτα εργοτάξια αναμένεται να στηθούν μέχρι το τέλος του έτους, ενώ το τιτάνιο έργο εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2029 Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών

Νέα δεδομένα σε ολόκληρη την Κρήτη φέρνει ο Βόρειος Οδικός Άξονας (ΒΟΑΚ).Το έργο αλλάζει άρδην την εικόνα του νησιού, καθώς θα μειώσει το χρόνο του ταξιδιού από τα Χανιά στον Άγιο Νικόλαο σε περίπου 1,5 ώρα, αλλάζοντας το χάρτη των μεταφορών και της οικονομίας στο νησί.

Τα πρώτα εργοτάξια αναμένεται να στηθούν μέχρι το τέλος του έτους, ενώ το τιτάνιο έργο εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2029.

Η ταυτότητα του έργου

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία και θα έχει συνολικό μήκος περίπου 300 χιλιομέτρων και θα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πρόκειται για το τελευταίο και πλέον δύσκολο μεγάλου μήκους αυτοκινητόδρομο, που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα. Με την ολοκλήρωσή του, ένας μέσος οδηγός θα μπορεί να κινείται από τη μια άκρη του νησιού στην άλλη, σε 1,5 ώρα, ενώ, το ύψος το διοδίων θα διαμορφωθεί στα 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Αναλυτικά, τα επιμέρους τμήματα του ΒΟΑΚ έχουν ως εξής:


Κίσσαμος - Χανιά

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 37,5 χλμ.
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα

Χανιά – Ηράκλειο

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
  • 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου

Χερσόνησος – Νεάπολη

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.)
  • 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)
  • 1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ.)
  • 5 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι

Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 14,0 χλμ.
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

Διαβάστε το αφιέρωμα του CNN Greece για το
Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης: Roadmap to the Future

ΔΗΜΟΦΙΛΗ