ΑΝΑΠΤΥΞΗ

ΤΑΙΠΕΔ: Τι θα γίνει με Αττική Οδό και Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

ΤΑΙΠΕΔ: Τι θα γίνει με Αττική Οδό και Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού αναμένεται να περιλαμβάνει ένα νέο, «δυναμικό» μοντέλο διοδίων ΙΝΤΙΜΕ NEWS

Στις 21 Ιουλίου, θα εγκριθεί το πλαίσιο που θα διέπει τη διαδικασία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών (Request for Binding Offers) για την Αττική Οδό.

Ταυτόχρονα θα δοθεί πρόσβαση στους προεπιλεγέντες επενδυτές στο VDR ενώ σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η ανάρτηση του αρχικού σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης θα γίνει το αργότερο στις αρχές Σεπτεμβρίου και η υποβολή οικονομικών προσφορών αναμένεται εντός του α’ τριμήνου του 2023.

Αυτό ανέφερε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, τονίζοντας ότι καθοριστικός παράγοντας για τον καθορισμό του τιμήματος της παραχώρησης θα είναι η νέα τιμή των διοδίων, η οποία και θα αναφέρεται στη Σύμβαση Παραχώρησης. Μάλιστα, δεν αποκλείεται το κόστος διέλευσης να είναι υψηλότερο από το σημερινό, γεγονός που θα μετουσιωθεί σε ακόμη υψηλότερο τίμημα από την πλευρά των ενδιαφερομένων. Επιπλέλον, σύμφωνα με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού αναμένεται να περιλαμβάνει ένα νέο, «δυναμικό» μοντέλο διοδίων, σύμφωνα με το οποίο τα κόστη θα διαμορφώνονται ανάλογα με τις ώρες αιχμής.

Σε κάθε περίπτωση, επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ είναι ο προτιμητέος επενδυτής να έχει αναδειχθεί σε ένα χρόνο από σήμερα.

Αντίστοιχα, αναφορικά με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όπως ανέφερε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, η συνεχιζόμενη ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης σε συνδυασμό με την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου, οδηγεί στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης των εναλλακτικών σεναρίων αξιοποίησης της μετοχικής συμμετοχής στην εταιρεία παραχώρησης.

Με άλλα λόγια, αυτή τη στιγμή στο τραπέζι με αρκετές πιθανότητες έχει πέσει το σενάριο της ακύρωσης της υφιστάμενης διαγωνιστικής διαδικασίας που αφορά την εκχώρηση του 30% του περιουσιακού στοιχείου και αντίστοιχα την εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο.

Ο σχετικός διαγωνισμός έχει «παγώσει» από το ξεκίνημα της πανδημίας, και αυτή τη στιγμή θεωρητικά στη διαδικασία παραμένουν εννέα σχήματα. Εντούτοις, δεν είναι ξεκάθαρο αν το ενδιαφέρον υφίσταται, σε ποιες αποτιμήσεις και πότε μπορεί να συνεχιστεί η διαδικασία, οπότε η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο φαντάζει ως πιο πιθανή λύση.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρης Πολίτης, «επιταχύνουμε την υλοποίηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων», τονίζοντας πως σε εξέλιξη είναι διαγωνισμοί για αρκετά διαφορετικά έργα, ενώ συνεχίζεται η προετοιμασία για την έναρξη και άλλων. Και προσέθεσε πως «δίνουμε έμφαση στην περιφερειακή ανάπτυξη, με την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων που έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες».

Από την πλευρά του, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Παναγιώτης Σταμπουλίδης ανέφερε πως «Συμβάλλουμε στην επίτευξη του εθνικού στόχου για την ταχεία απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» τονίζοντας πως το ΤΑΙΠΕΔ προχωράει στην ωρίμανση και γρήγορη υλοποίηση έργων στρατηγικής σημασίας προσφέροντας υπηρεσίες υψηλής ποιότητας με διαφάνεια, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.

Το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων

Αναφορικά με τις υπόλοιπες εμβληματικες αποκρατικοποιήσεις, όσον αφορά την Εγνατία Οδό αναμένεται η ολοκλήρωση των χρηματοδοτικών και κατασκευαστικών συμφωνιών και κατάθεσή τους μαζί με τα υπόλοιπα έγγραφα του διαγωνισμού στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο, προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης.

Αντίστοιχα ως προς τα λιμάνια, αναμένονται δεσμευτικές προσφορές για την Αλεξανδρούπολη στις 29/7 και για την Ηγουμενίτσα στις 5/8. Ταυτόχρονα, εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Ηρακλείου με εκτιμώμενη ημερομηνία υποβολής προσφορών τέλος του 2022. Ως προς το λιμάνι το Βόλου, προχωρούν η σύνδεση με τη σιδηροδρομική γραμμή και η μελέτη για το τουριστικό καταφύγιο και τη μαρίνα.

Αντίστοιχα, σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Mega Yachts στο λιμάνι της Κέρκυρας, ενώ συνεχίζεται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της μαρίνας στην Πύλο με νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών στις 30/9.

Αναφορικά με τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει εναλλακτικά σενάρια αξιοποίησης αν και οι ευρύτερες συνθήκες και η αβεβαιότητα που επικρατούν στις διεθνείς αγορές ενέργειας δεν ευνοούν τον όποιο σχετικό σχεδιασμό ενώ εν ευθέτω χρόνω θα ληφθούν αποφάσεις για τη βέλτιστη αξιοποίηση των ποσοστών που κατέχει το Ταμείο σε ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ