ΑΝΑΠΤΥΞΗ

«Κλειδώνει» η λίστα με τις κατηγορίες προϊόντων για το «καλάθι του νοικοκυριού»

«Κλειδώνει» η λίστα με τις κατηγορίες προϊόντων για το «καλάθι του νοικοκυριού»
Το κύριο κριτήριο βάσει του οποίου διαμορφώνονται οι κατηγορίες είναι «τα βασικά προϊόντα εκείνα, που ο καταναλωτής δεν μπορεί να αποφύγει να αγοράσει» (AP Photo/Frank Augstein, File)

Σε εξέλιξη βρίσκεται στο υπουργείο Ανάπτυξης η άτυπη σύσκεψη για τη διαμόρφωση της τελικής λίστας με τις κατηγορίες των προϊόντων που θα περιέχει το «καλάθι του νοικοκυριού».

Σύμφωνα με όσα επεσήμαναν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης στο CNN Greece, το κύριο κριτήριο βάσει των οποίων διαμορφώνονται οι κατηγορίες «τα βασικά προϊόντα που ο καταναλωτής δεν μπορεί να αποφύγει να αγοράσει», εκείνα δηλαδή που κρίνονται ως απαραίτητα.

Οι εν λόγω κατηγορίες αναμένεται να σταλούν, εντός της ημέρας, στα σούπερ μάρκετ, τα οποία στη συνέχεια θα διαμορφώσουν το δικό τους «καλάθι» προϊόντων, στα οποία θα γίνει προσπάθεια να συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις.

«Πιστεύω ότι μέσα στο επόμενο δεκαήμερο οι αλυσίδες θα είναι σε θέση να το παρουσιάσουν στους καταναλωτές» όπως εκτίμησε χθες ο κ. Γεωργιάδης.

Πώς ορίζονται οι κατηγορίες

Όπως επισημαίνουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης στο CNN Greece, οι συζητήσεις των τελευταίων ημερών είχαν επικεντρωθεί στο τεχνικό κομμάτι της διαμόρφωσης νέου αυτού εργαλείου. Σημαντικό επίσης, θεωρούν, με την εφαρμογή του, να συνεχίσει να λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός στην αγορά.

Από την πλευρά του υπουργείου καθορίζονται, όπως εξηγούν, οι μεγάλες, γενικές κατηγορίες και από εκεί και πέρα, προκύπτουν και κάποιες επιμέρους κατηγορίες ώστε στη συνέχεια οι αλυσίδες να επιλέξουν το σύνολο των προϊόντων που ανήκουν σε αυτές.

Για παράδειγμα, στην κατηγορία του καφέ, υπάρχουν οι επιμέρους κατηγορίες: ελληνικός, καφές φίλτρου κτλ. από τις οποίες τα σούπερ μάρκετ θα αποφασίσουν ποια και πόσα από αυτά τα προϊόντα τους θα συμπεριλάβουν στο δικό τους «καλάθι».

Σε άλλες κατηγορίες τροφίμων ωστόσο όπως για παράδειγμα τα ζυμαρικά, η κατηγορία που ορίζεται είναι συγκεκριμένη, όπως σε αυτή τη περίπτωση τα μακαρόνια, ως το προϊόν που θεωρείται ως βασικής ανάγκης και με μεγάλη κατανάλωση από την πλειονότητα των καταναλωτών και όχι κάποιο άλλο «premium» ζυμαρικό.

Πέραν των τροφίμων εξίσου σημαντικές θεωρούνται και άλλες κατηγορίες από τις οποίες τα σούπερ μάρκετ θα κληθούν να επιλέξουν προϊόντα βασικής ανάγκης. Όπως για παράδειγμα στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και φροντίδας που περιλαμβάνει από πάνες, σαμπουάν και οδοντόκρεμες κτλ. και στα οποία επίσης χρειάζεται να διευκρινιστούν οι υποκατηγορίες.

Στη συνέχεια και αφού τις επόμενες μέρες διαμορφωθούν τα «καλάθια του νοικοκυριού» από τα σούπερ μάρκετ, θα γνωστοποιηθούν στους καταναλωτές μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis καθώς και από τις ίδιες τις επιχειρήσεις εντός των καταστημάτων με ειδική σήμανση.

Η «μάχη» των ανατιμήσεων

Με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα νέο εργαλείο που εφαρμόζεται για πρώτη φορά, σε μία περίοδο μάλιστα που ο πληθωρισμός σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, μένει να φανεί στην πορεία κατά πόσον θα λειτουργήσει αποτελεσματικά στην προσπάθεια ώστε να συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις.

Από το αρμόδιο υπουργείο, έχουν επισημάνει ότι δεν πρόκειται για μία «συμφωνία κυριών» καθώς και ότι δεν μπορεί να υπάρξει από πλευράς του παρέμβαση στο πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές των προϊόντων στις επιχειρήσεις.

Ουσιαστικά μέσω του «καλαθιού» θα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν και συγκεντρωμένα τα βασικά προϊόντα με τις χαμηλότερες ανατιμήσεις και να γνωρίζουν σε ποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα τα βρουν. Το υπουργείο από την πλευρά του θα παρακολουθεί εάν όντως στα προϊόντα αυτά οι τιμές είναι χαμηλότερες από τις αντίστοιχες πληθωριστικές, ώστε να συνεχίσουν να βρίσκονται στο «καλάθι του νοικοκυριού».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ