ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Κερδίζουν το ...παιχνίδι οι Έλληνες παραγωγοί

Κερδίζουν το ...παιχνίδι οι Έλληνες παραγωγοί
«Λόγω της τεράστιας αύξησης των ναύλων για τη μεταφορά εμπορευμάτων και των μεγάλων καθυστερήσεων, η Ελλάδα κέρδισε μερίδια αγοράς ως προς τις εξαγωγές» σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών. pixabay

«Κερδισμένη» ως προς τις εξαγωγές σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ήταν η ελληνική παραγωγή παιχνιδιού λόγω της τεράστιας αύξησης των ναύλων και των καθυστερήσεων στη μεταφορά εμπορευμάτων από χώρες όπως η Κίνα.

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών Ιωάννης Παπαδόπουλος, σε πρόσφατη εκδήλωση του κλάδου, η Ελλάδα κέρδισε μερίδια αγοράς ως προς τις εξαγωγές «χάρη στη θετική συσχέτιση ποιότητας και τιμής αλλά και στην αμεσότητα αποστολής των ειδών».

«Μεγάλες εταιρείες από την Ευρώπη στράφηκαν σε κοντινότερες αγορές ώστε να παραλάβουν τα εμπορεύματα τους γρηγορότερα και πιο οικονομικά. Η Ελλάδα βρέθηκε μεταξύ των κερδισμένων σε αυτό το πεδίο, κερδίζοντας μερίδια αγοράς τόσο σε σχέση με την Κίνα που πλήττεται από τους περιορισμούς της πανδημίας και τα υψηλά μεταφορικά κόστη, όσο και σε σχέση με την Τουρκία η οποία υστερεί σε τεχνολογικές υποδομές».

Σε τροχιά ανάπτυξη ο κλάδος των παιχνιδιών

Διεθνώς, σύμφωνα με τον ίδιο, ο κλάδος των παιχνιδιών παρουσιάζει ανάπτυξη, η οποία μάλιστα ενισχύθηκε από το ξέσπασμα της πανδημίας.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα τον Φεβρουάριο, η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών έφτασε σε αξία 156,5 δισ. δολαρίων το 2021 ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μέχρι το 2027 θα φτάσει τα 249,6 δισ. δολάρια.

Οι τάσεις ανάπτυξης αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι οι νέοι σε ηλικία γονέων επιθυμούν να επενδύσουν σε παιχνίδια που συμβάλλουν στην ανάπτυξη παιδιών με δεξιότητες, κοινωνική υπευθυνότητα και οικολογική συνείδηση, όπως εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος.

Επιπλέον, η ανάδυση της αγοράς των «kidults», η οποία ευνοήθηκε από το ξέσπασμα της πανδημίας και επένδυσε στη νοσταλγία και την ανάγκη χαλάρωσης των ενηλίκων, αναμένεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη δυναμική της συγκεκριμένης κατηγορίας τα επόμενα χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την περίοδο της πανδημίας παρατηρήθηκε αυξημένη ζήτηση από καταναλωτές υψηλού και μεσαίου εισοδήματος, η οποία οδήγησε στο λανάρισμα πολλών stay-at-home προϊόντων από την πλευρά των επιχειρήσεων. Από την άλλη, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, ανασταλτικά στην ενίσχυση του κλάδου λειτούργησε η αναβολή της πρεμιέρας πολυαναμενόμενων ταινιών, λόγω lockdown, η οποία μείωσε τη ζήτηση για παιχνίδια, που δημιουργήθηκαν με βάση τους χαρακτήρες αυτών των ταινιών.

Το καλύτερο των τελευταίων ετών το φετινό καλοκαίρι

Ως προς την πορεία των πωλήσεων τη φετινή χρόνια ο κ. Παπαδόπουλος επισημαίνει τις ισχυρές των πωλήσεις προϊόντων του κλάδου, κατά την καλοκαιρινή περίοδο λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης κυρίως στους νησιωτικούς προορισμούς αλλά και στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

«Ικανοποίηση για την εξέλιξη της ζήτησης κατά την καλοκαιρινή περίοδο καθώς και τον Σεπτέμβριο εκφράζουν οι έμποροι που δραστηριοποιούνται στον χώρο του παιχνιδιού καθώς και των ειδών που περιστρέφονται γύρω από το παιδί. Το φετινό καλοκαίρι ήταν το καλύτερο των τελευταίων χρόνων με τις πωλήσεις καλοκαιρινών ειδών να ξεπερνούν τις προσδοκίες των εμπόρων» όπως επεσήμανε.

Τέλος, σύμφωνα με τον ίδιο, η αγορά γενικά εκφράζει αισιοδοξία για την αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των εορτών, παρά το δύσκολο διεθνές περιβάλλον και τις πληθωριστικές πιέσεις, εκτιμώντας ότι οι δαπάνες για τα παιδιά δεν θα περιοριστούν σημαντικά.

«Θα πρέπει να κρατήσουμε την ελπίδα ότι οι οικογένειες θα συνεχίσουν να κάνουν ότι μπορούν για να προσφέρουν στα παιδιά τους τα καλύτερα δυνατά Χριστούγεννα. Στη θετική συγκυρία συμβάλει η σημαντική μείωση του κόστους των μεταφορικών καθώς και η απορρόφηση μέρους των ανατιμήσεων στις τιμές των πρώτων υλών και των προϊόντων από τις ίδιες τις επιχειρήσεις» υπογράμμισε ο πρόεδρος του Σύνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ