ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Tο στοίχημα του 12μηνου τουρισμού και οι κινήσεις της Ελλάδας

Tο στοίχημα του 12μηνου τουρισμού και οι κινήσεις της Ελλάδας
Pixabay.com

Αποφασισμένη να κερδίσει το στοίχημα του 12μηνου τουρισμού φαίνεται η Ελλάδα, με τα πρώτα δείγματα να είναι εξαιρετικά θετικά.

Το μεγάλο ζητούμενο για τη χώρα μας είναι να αποδείξει ότι δεν είναι ένας προορισμός μονάχα για «ήλιο και θάλασσα», αλλά αντίθετα να προσελκύσει επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Και ταυτόχρονα, να αναδείξει μια σειρά από δράσεις και πρωτοβουλίες που θα προσκαλέσουν τους επισκέπτες τόσο στα αστικά κέντρα όσο και σε χειμερινούς προορισμούς.

Η προώθηση του θεματικού τουρισμού, με έμφαση στη γαστρονομία, τον οινοτουρισμό, ακόμα και τους γάμους, βρίσκεται εξαιρετικά ψηλά στις προτεραιότητες των αρμόδιων φορέων. Ταυτόχρονα, μια σειρά από επικοινωνιακές κινήσεις γίνονται με στόχο την ανάδειξη της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, κυρίως, αλλά και άλλων ελληνικών πόλεων, ως προορισμούς “city break”. Το ελληνικό Σαββατοκύριακο, το “Greekend”, όπως επικοινωνείται στις διεθνείς αγορές είναι ένα ακόμα στοίχημα που καλείται να κερδίσει η χώρα μας ώστε να προσελκύσει επισκέπτες στα αστικά κέντρα και όχι μόνο και τους 12 μήνες του χρόνου.

Θετικά μηνύματα

Οι παραπάνω στόχοι φαίνεται να υλοποιούνται εντός του 2022 καθώς -σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία- παρατηρείται ιστορικό ρεκόρ στις τουριστικές εισπράξεις. Μάλιστα, το γεγονός ότι ακόμα και εντός του Νοεμβρίου οι τουριστικές επισκέψεις είναι σαφώς αυξημένες, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια αποτελεί απτή απόδειξη της αλλαγής του τοπίου.

Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, η εισερχόμενη τουριστική κίνηση στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου εμφανίζεται αυξημένη κατά 103,9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει, ως φαίνεται, στην «αλματώδη» αύξηση των εισπράξεων από τον τουρισμό κατά 78,3%, σε σχέση με το 2021.

Επίσης, χαρακτηριστικό στοιχείο για την επέκταση της τουριστικής σεζόν, είναι πως οι ταξιδιωτικές εισπράξεις για τον Σεπτέμβριο ανήλθαν σε 2,855 δισ. ευρώ ξεπερνώντας κατά πολύ τις εισπράξεις του Σεπτεμβρίου του 2021 όταν και είχαν διαμορφωθεί σε 2,113 δισ. ευρώ. Μάλιστα, οι τουριστικές εισπράξεις του φετινού Σεπτεμβρίου ξεπέρασαν οριακά και τις εισπράξεις του αντίστοιχου μήνα του 2019 όταν και είχαν ανέλθει σε 2,847 δισ. ευρώ. Συνολικά στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις διαμορφώθηκαν σε 16,088 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας τα 15,604 δισ. ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.

Σύμφωνα και με στελέχη της αγοράς, στο σύνολο του χρόνου, οι τουριστικές εισπράξεις αναμένεται να είναι σαφώς υψηλότερες από το 2019, καταγράφοντας έτσι ιστορικό ρεκόρ σε ετήσια βάση - και αυτό, ενώ η τουριστική κίνηση είναι μειωμένη κατά περίπου 10% σε σχέση με τα δεδομένα του 2019. Όμως, η αύξηση στις εισπράξεις προκύπτει τόσο λόγω του πληθωρισμού, όσο και της επιθυμίας των επισκεπτών να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα.

Οι κινήσεις της Ελλάδας

Σε αυτό το τοπίο, οι εγχώριοι φορείς πραγματοποιούν μπαράζ δράσεων προκειμένου να προωθήσουν τόσο τον 12μηνο τουρισμό, όσο και συγκεκριμένες θεματικές του, όπως ο οινοτουρισμός αλλά και ο γαστριμαργικός τουρισμός. Ήδη ο ΕΟΤ «τρέχει» επικοινωνιακές καμπάνιες στο εξωτερικό σε 12μηνη βάση και για πρώτη φορά προωθεί τον χειμερινό τουρισμό, με το σύνθημα ‘Greece does have a winter. Αντίστοιχες δράσεις γίνονται και σε επίπεδο περιφερειών, ενώ από την πλευρά του το Υπουργείο Τουρισμού κατευθύνει κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης σε υποδομές και δράσεις που ενισχύουν την επέκταση της τουριστικής σεζόν.

Έτσι, όλα τα εμπλεκόμενα μέρη εμφανίζονται αισιόδοξα πως η χώρα μας θα καταφέρει τόσο να επεκτείνει την τουριστική σεζόν τον Μάρτιο αλλά και τον Νοέμβριο, ενώ θα συνεχιστεί η τάση προσέλκυσης επισκεπτών και τους αμιγώς χειμερινούς μήνες, από τον Δεκέμβριο έως και τον Φεβρουάριο – μια εξέλιξη, με σαφώς θετικό αποτύπωμα στα οικονομικά της χώρας, ειδικά στην τρέχουσα συγκυρία.

Δείτε το αφιέρωμα του CNN Greece στον Χειμερινό Τουρισμό 2022-’23 εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ