ΑΝΑΠΤΥΞΗ

O δύσκολος χειμώνας της εστίασης: Ενεργειακό κόστος και άνοδος τιμών πρώτων υλών

O δύσκολος χειμώνας της εστίασης: Ενεργειακό κόστος και άνοδος τιμών πρώτων υλών
Τόσο οι επαγγελματίες των μικρών καταστημάτων όσο και οι μεγάλες αλυσίδες προχωρούν σε κινήσεις προκειμένου να περιορίσουν την κατανάλωση ενέργειας. ΙΝΤΙΜΕ

Για έναν δύσκολο χειμώνα προετοιμάζεται η εστίαση με το ενεργειακό κόστος και τις διαρκείς αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών να πιέζουν ασφυκτικά μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις.

Τόσο οι επαγγελματίες των μικρών καταστημάτων όσο και οι μεγάλες αλυσίδες προχωρούν σε κινήσεις προκειμένου να περιορίσουν όσο το δυνατό περισσότερο την κατανάλωση ενέργειας ενώ την ίδια στιγμή ανησυχούν για τον αντίκτυπο που θα έχει στην κατανάλωση το γενικότερο κύμα ακρίβειας.

Οι επιχειρήσεις, τους προηγούμενους μήνες, από σουβλατζίδικα μέχρι αλυσίδες οργανωμένης εστίασης έκαναν αναπροσαρμογές στις τιμές των προϊόντων τους προκειμένου να καλύψουν μέρος των απωλειών από το αυξημένο λειτουργικό κόστος.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου στο CNN greece, περιθώρια για νέες αυξήσεις δεν υπάρχουν καθώς και οι καταναλωτές από την πλευρά τους υφίστανται μεγάλες πιέσεις και θεωρείται βέβαιο πως θα περιορίσουν τους επόμενους μήνες τις εξόδους και τις δαπάνες σε φαγητό και ποτό. Η καλή και παρατεταμένη τουριστική περίοδος, όπως εξηγούν, έδωσε μικρή «ανάσα» στις επιχειρήσεις οι οποίες ωστόσο ανησυχούν για τον χειμώνα που έρχεται.

Το αυξημένο κόστος θέρμανσης

Έως τώρα οι καλές καιρικές συνθήκες αποτελούσαν «σύμμαχο» για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Όσο όμως οι θερμοκρασίες πέφτουν οι επαγγελματίες θα έχουν να αντιμετωπίσουν και το αυξημένο κόστος της θέρμανσης τόσο εντός των καταστημάτων όσο και για τα θερμαντικά σώματα στους εξωτερικούς χώρους.

Στη Βόρεια Ελλάδα ήδη παρατηρείται το φαινόμενο αρκετές καφετέριες να εξοπλίζονται με ...μικρές κουβέρτες για τους πελάτες που κάθονται στους εξωτερικούς χώρους προκειμένου να μην ανάψουν τις σόμπες και να περιορίσουν έτσι το κόστος της θέρμανσης.

Την ίδια στιγμή και μεγάλες αλυσίδες προχωρούν σε σειρά μέτρων για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Ενδεικτικά η αλυσίδα Coffee Island ανακοίνωσε το κλείσιμο εξωτερικού φωτισμού και σήμανσης στα καταστήματά της κάθε μέρα μετά τις 22:00, από τις 15 Νοεμβρίου, ενώ ξεκίνησε μεταξύ άλλων τον έλεγχο χρονοδιακοπής λειτουργίας μηχανών espresso, τις multi boiler μηχανές espresso με στάδια προθέρμανσης, αντικατάσταση φωτισμού με LED και συνεχή καταγραφή θερμοκρασιών ψυγείων και θερμοθαλάμων.

«Καμπανάκι» για λουκέτα

Από την πλευρά του ο επικεφαλής των φούρνων «Βενέτης», Παναγιώτης Μονεμβασιώτης σε επιστολή που πρόσφατα απέστειλε στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, εξέπεμψε SOS για το ενεργειακό κόστος επισημαίνοντας τον κίνδυνο ακόμη και κλεισίματος καταστημάτων.

Ανησυχία για «λουκέτα» εάν δεν υπάρξει περαιτέρω στήριξη των επιχειρήσεων από την κυβέρνηση εξέφρασε και η Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίαση. Η διοίκηση της ΕΠΟΕΣ είχε πρόσφατα συνάντηση με τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Κώστα Σκρέκα και προκειμένου να θέσει τα ζητήματα που απασχολούν το κλάδο ενώ έως το τέλος του χρόνου θα επιδιωχθεί συνάντηση και με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ