ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σε εορταστικούς ρυθμούς η αγορά – Τι περιμένει ο εμπορικός κόσμος

Σε εορταστικούς ρυθμούς η αγορά – Τι περιμένει ο εμπορικός κόσμος
Σε ισχύ το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων με τον εμπορικό κόσμο να προσδοκά η φετινή εορταστική αγορά να κινηθεί καλύτερα από την αντίστοιχη περυσινή, INTIME

Η αγορά μπήκε και επίσημα σε ρυθμούς Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς καθώς ξεκίνησε το εορταστικό ωράριο, με τα εμπορικά καταστήματα να είναι, χθες, Κυριακή, ανοιχτά.

Αρκετοί καταναλωτές επισκέφθηκαν -κατά κύριο λόγο- τους μεγάλους εμπορικούς δρόμους και τα πολυκαταστήματα, άλλοι για να ψωνίσουν και άλλοι διερευνητικά, για μία πρώτη έρευνα αγοράς για τα δώρα που θα ψωνίσουν ενόψει των γιορτών. Εξάλλου η εμπορική κίνηση αναμένεται να «ζεσταθεί» όπως συμβαίνει συνήθως κάθε χρόνο, μετά την καταβολή του δώρου των Χριστουγέννων στον ιδιωτικό τομέα.

Σε μία χρονιά έντονων πληθωριστικών πιέσεων, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης, αναμένεται με ενδιαφέρον ποια θα είναι η αγοραστική διάθεση των καταναλωτών την περίοδο κατά την οποία παραδοσιακά κάνουν σημαντικό όγκο αγορών. Άλλωστε ο Δεκέμβριος θεωρείται ο καλύτερος μήνας για την αγορά, με τις επιχειρήσεις να υπολογίζουν στον χριστουγεννιάτικο τζίρο που αποτελεί σημαντικό ποσοστό του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών τους.

Προσδοκία για τζίρο άνω των 3,6 δισ. ευρώ

«Η καλή αρχή της εορταστικής αγοράς στην Αττική θα έχει καλύτερη συνέχεια» σημείωσε ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, σχολιάζοντας την έναρξης της εορταστικής περιόδου η οποία θα διαρκέσει για την αγορά έως το τέλος του έτους.

Ο ίδιος εξηγεί πως «η προσδοκία τους εμπορικού κόσμου είναι να κινηθεί η φετινή εορταστική αγορά καλύτερα από την αντίστοιχη περυσινή, με τον τζίρο να ξεπεράσει τα 3,6 δισ. ευρώ».

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, «τα τελευταία στοιχεία της λιανικής από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα δείχνουν μια «πληθωριστική», αλλά ενθαρρυντική αύξηση του τζίρου άνω του 10%, η οποία αναμένεται να διατηρηθεί και στο εορταστικό τζίρο του Δεκεμβρίου.

Ο εμπορικός κόσμος της χώρας αισιοδοξεί ότι η φετινή εορταστική περίοδος μπορεί να «συμπληρώσει» σε τζίρο, μέρος των απωλειών 2 δισ. ευρώ, των δύο προηγούμενων ετών της πανδημίας. Παρά το γεγονός ότι ο χρόνος μέχρι τέλος του μήνα, δεν είναι πολύς, η ένταση της κατανάλωσης μπορεί να ικανοποιήσει εκτός από τις μεγάλες επιχειρήσεις και τις μικρές στις κεντρικές και περιφερειακές αγορές της Αττικής» προσθέτει.

«Ζεσταίνεται» η αγορά παιχνιδιών εν αναμονή του «καλαθιού»

Την ίδια στιγμή, εν αναμονή της εφαρμογής από την Τετάρτη, του «σάκου του Άη Βασίλη», - της αντίστοιχης με το «καλάθι του νοικοκυριού» πρωτοβουλίας του υπουργείου Ανάπτυξης για τα παιχνίδια- οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν ήδη μπει στη «μάχη» για τον τζίρο των Χριστουγέννων από την αρχή του μήνα.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνει στo CNN Greece, o κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών η εικόνα στην αγορά παιχνιδιών τις πρώτες μέρες κρίνεται έως ικανοποιητική, ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με το 2019, το έτος πριν από την πανδημία δηλαδή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις παιχνιδιών από τις αρχές Δεκεμβρίου έως και τις 10 Ιανουαρίου πραγματοποιούν το 50% - 60% του ετήσιου τζίρου τους.

Φέτος, από 14 Δεκεμβρίου έως και τις 11 Ιανουαρίου μπαίνει σε εφαρμογή η πρωτοβουλία ο «σάκος του Άη Βασίλη» στην οποία θα συμμετέχουν εξειδικευμένα καταστήματα παιχνιδιών των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει το 1 εκατ. ευρώ και εθελοντικά όσες μικρότερες επιχειρήσεις επιθυμούν.

Oι κατηγορίες παιχνιδιών που έχει διαμορφώσει το υπουργείο Ανάπτυξης είναι: βρεφικά, επιτραπέζια/παζλ, κούκλες, κατασκευές, παιχνίδια δημιουργίας, εκπαιδευτικά παιχνίδια, φιγούρες αθλητικά παιχνίδια, αυτοκινητάκια, τηλεκατευθυνόμενα, παιχνίδια εξωτερικού χώρου, παιχνίδια μίμησης και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εντάξουν στις λίστες τους τουλάχιστον ένα προϊόν από κάθε κατηγορία και να το διαθέτουν σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.

Οι πρώτες λίστες με τα παιχνίδια και τις τιμές τους, τις οποίες θα διαμορφώσουν ελεύθερα οι επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν, αναμένεται να αναρτηθούν στην πλατφόρμα e-καταναλωτής την προσεχή Τετάρτη, τα προϊόντα θα φέρουν το ειδικό σήμα στα ράφια, ενώ κατάλογός τους θα είναι αναρτημένος και στην είσοδο των καταστημάτων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ