ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σούπερ μάρκετ: Νέα άνοδος για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Σούπερ μάρκετ: Νέα άνοδος για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI για τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ το 11μηνο του 2022. Eurokinissi

Η στροφή όλο και περισσότερων καταναλωτών κάθε μήνα προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτυπώνεται στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Συνολικά σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας IRI στο ενδεκάμηνο του 2022 (Ιανουάριος- Νοέμβριος) οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση κατά 5,4% σε αξία καθώς ανήλθαν στα 7,598 δισ. ευρώ από 7,209 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Η αύξηση του τζίρου ωστόσο οφείλεται στις ανατιμήσεις και τις πληθωριστικές πιέσεις καθώς οι πωλήσεις σε όγκο υποχώρησαν την ίδια περίοδο και συγκεκριμένα στα τρόφιμα κατά 0,6%, 4,4% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και 5,7% στα προϊόντα για το σπίτι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Νοέμβριος ήταν ο πρώτος μήνας εφαρμογής του «καλαθιού του νοικοκυριού».

Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η διαρκώς αυξανόμενη τάση προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία μάλιστα αποτελούν σε σε μεγάλο ποσοστό εκείνα που απαρτίζουν το «καλάθι». Συγκεκριμένα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατά την περίοδο «Ιανουάριος- Νοέμβριος 2022» διαμορφώθηκε στο 16,2%.

Το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο που καταγράφεται μετά το 2017 όταν και είχε διαμορφωθεί στο 16,3% ενώ ποσοστό ρεκόρ για την ελληνική αγορά είχαμε το 2014 όταν εν μέσω οικονομικής κρίσης «σκαρφάλωσε» στο 19%.

Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας μάλιστα αυξήθηκαν κατά 15% τον Νοέμβριο ενώ μέχρι τον προηγούμενο μήνα είχαν αυξηθεί κατά 13,9%.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία που προκύπτουν, οι προσφορές από πλευράς των σούπερ μάρκετ έχουν μειωθεί κατά 1,3 μονάδες στους ταχυκίνητους κωδικούς και συγκεκριμένα κατά 0,8 μονάδες στα τρόφιμα, 2,3 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και κατά 3,4 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι.

Τέλος οι καταναλωτές φαίνονται ότι συνεχίζουν να στρέφονται προς τα μικρότερα καταστήματα των αλυσίδων για τις αγορές τους. Στα μικρά καταστήματα έως 400 τ.μ. οι πωλήσεις αναπτύχθηκαν κατά 10,8% στα υπερμάρκετ κατά 6,8%, κατά 4,5% στα καταστήματα από 400 έως 1.000 τ.μ. και κατά 2,9% σε εκείνα με επιφάνεια 1.000-2.500 τ.μ.