ΑΝΑΠΤΥΞΗ

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 7% ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο - Πτώση για τέταρτο συνεχόμενο μήνα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο τιμάριθμος καταγράφει τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα πτώσης Pixabay

Στο 7% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο, από 7,2% το Δεκέμβριο, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ. 

Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο τιμάριθμος καταγράφει τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα πτώσης, καθώς είχε διαμορφωθεί στο 7,2% τον Δεκέμβριο του 2022, στο 8,5% τον Νοέμβριο και στο 9,1% τον Οκτώβριο. Σημειώνεται πως ο τιμάριθμος είχε εκτιναχθεί στο 12% το Σεπτέμβριο του 2022, ως συνέπεια και της κατακόρυφης ανόδου των τιμών της ενέργειας

Σε μηνιαία βάση, δηλαδή συγκρινόμενος με τον Δεκέμβριο του 2022, ο τιμάριθμος κατέγραψε μείωση 0,5%, όσο και ήταν η μείωση για το διάστημα Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου του 2022.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat η Ελλάδα αναμένεται να καταγράψει τον έκτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρωζώνη με ποσοστό 7,2%, από 7,6% τον Δεκέμβριο.

Οι επιμέρους ομάδες προϊόντων

Αναλυτικά η αύξηση του πληθωρισμού κατά 7% τον μήνα Ιανουάριο 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 15,4% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 3,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 6,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 10,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 2,9% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 8,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 3,4% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας.
  • 2,2% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 7,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 5,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης