ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Έμποροι της Αθήνας: Αύξηση πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο «βλέπουν» 6 στους 10

Έμποροι της Αθήνας: Αύξηση πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο «βλέπουν» 6 στους 10
«Μετά από πολλά χρόνια το εμπόριο δείχνει να βρίσκει τον βηματισμό του» σχολίασε ο κ. Σταύρος Καφούνης σχετικά με την έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών INTIME

Την προσδοκία ότι οι πωλήσεις τους θα αυξηθούν το επόμενο εξάμηνο εκφράζει πάνω από το 60% των εμπόρων της Αθήνας ενώ σχεδόν 7 στους 10 δήλωσαν καλύτερο ή ίδιο τζίρο με το 2022 κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων που ολοκληρώθηκαν σήμερα.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα, Διευθυντή του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ.

Όπως επισημαίνεται, η ελπίδα για αλλαγή του κλίματος και η επιστροφή στην ανάπτυξη, καταγράφεται από την προσδοκία περισσότερων από 6 στους 10 ερωτηθέντων, ότι οι πωλήσεις τους θα αυξηθούν το επόμενο εξάμηνο.

Παράλληλα φαίνεται ότι στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, «η αβεβαιότητα των επερχόμενων εκλογών και η δύσκολα προβλέψιμη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού το επόμενο τρίμηνο, έχει αναδείξει ως σημαντικότερο παράγοντα που επηρεάζει τη λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων την πολιτική σταθερότητα».

Ακολουθεί το διαχρονικό πρόβλημα της χρηματοδότησης/ρευστότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που ταλανίζει τον εμπορικό κόσμο την τελευταία δεκαετία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση του κόστους ενέργειας που ήταν σε πρώτο πλάνο για αρκετό χρονικό διάστημα, δεν θεωρείται πλέον ο σημαντικότερος παράγοντας και επηρεάζει λιγότερους από 2 στους 10 εμπόρους και συγκεκριμένα τις μεγαλύτερες και πιο ενεργοβόρες μονάδες.

Η ασφάλεια έναντι της παραβατικότητας, παρατηρείται έντονα μόνο στα καταστήματα που λειτουργούν στις επιβαρυμένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας και πιο συγκεκριμένα στις περιοχές γύρω από την Ομόνοια, τα Εξάρχεια και την εμπορική περιοχή στον άξονα των οδών Πατησίων και Αχαρνών καθώς και στην τουριστική περιοχή γύρω από την Ακρόπολη.

Τέλος, η μετάβαση στη ψηφιακή εποχή, φαίνεται ότι δεν αποτελεί προτεραιότητα των εμπορικών επιχειρήσεων και αυτό, όπως επισημαίνεται είναι θέμα που πρέπει να απασχολήσει την κεντρική διοίκηση και τους επαγγελματικούς φορείς του κλάδου, γιατί η ανάπτυξη του εμπορίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ψηφιακή αναβάθμιση των επιχειρήσεων.

Η πορεία των εκπτώσεων

Κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τις απαντήσεις στην έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε σε 350 επιχειρήσεις και καταστήματα της Αθήνας και των περιφερειακών αγορών:

  • Καλύτερο τζίρο από 51% και άνω δήλωσε το 1,1 %
  • Καλύτερο τζίρο από 26-50% το 5,4 %
  • Καλύτερο τζίρο από 11-25% το 17,4 %
  • Καλύτερο τζίρο έως και 10% το 24,3 %
  • Ίδιο τζίρο, το 20,3 %
  • Χειρότερο τζίρο έως και 10% δήλωσε το 12,6 %
  • Χειρότερο τζίρο από 11-25% το 11,7 %
  • Χειρότερο τζίρο από 26-50% το 5,4 %
  • Χειρότερο τζίρο από 51% και κάτω το 1,1 %
  • Δεν ξέρω δεν απαντώ, απάντησε το 0,6 %

Καφούνης: Το εμπόριο δείχνει να βρίσκει τον βηματισμό του

«Μετά από πολλά χρόνια το εμπόριο δείχνει να βρίσκει τον βηματισμό του» σχολίασε ο Πρόεδρος του ΕΣΑ, Σταύρος Καφούνης σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας. «Τόσο το γεγονός ότι οι μισές επιχειρήσεις δήλωσαν καλύτερα ταμεία από πέρυσι όσο και το ότι το 60% -επιτέλους- προβλέπει ένα καλύτερο αύριο για τις επιχειρήσεις του, είναι αδιαμφισβήτητα εξαιρετικά θετικά ευρήματα».

Ο πρόεδρος του ΕΣΑ σημείωσε παράλληλα πως «βλέπουμε επίσης την σημασία που δίνουν οι έμποροι, οι οποίοι αποτελούν τον κορμό της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, αφενός στην πολιτική σταθερότητα, αφετέρου στη χρηματοδότηση.

Η πρώτη μπαίνει στο κάδρο λόγω της εκλογικής περιόδου και η δεύτερη συνεχίζει να αποτελεί τροχοπέδη για την επιβίωση τους με το τραπεζικό σύστημα ουσιαστικά ανύπαρκτο. Για αυτό και απαιτείται συνέχιση της στοχευμένη στήριξης με ουσιαστικά μέτρα ελάφρυνσης του κόστους λειτουργίας όλων των επιχειρήσεων, μείωση του μη μισθολογικού κόστους, συνολική κατάργηση του μνημονιακού τέλους επιτηδεύματος και -ταυτόχρονα- εγρήγορση για να εκσυγχρονίσουμε τις επιχειρήσεις με ταχύτερους ρυθμούς».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ