ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Ελληνικό μάρμαρο: Η νέα ταυτότητα «ξεκλειδώνει» νέες δυνατότητες και «βλέπει» στο μέλλον

Ελληνικό μάρμαρο: Η νέα ταυτότητα «ξεκλειδώνει» νέες δυνατότητες και «βλέπει» στο μέλλον
Tο λατομείο Pirgon Hellenic Marble Group

Για την ανέγερση του Παρθενώνα τον 5ο αιώνα π.Χ. χρειάστηκαν περίπου 20 χιλιάδες τόνοι Πεντελικού μαρμάρου και μαζί με τα αμέτρητα έργα τέχνης που φιλοξενούνται στα ελληνικά και διεθνή μουσεία αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη απόδειξη της υπεροχής του μαρμάρου, ως προϊόν και δη του ελληνικού μαρμάρου ως ένα από τα καλύτερα στον κόσμο. Αυτό είναι το «Τότε».

Το «Τώρα» στον κλάδο του ελληνικού μαρμάρου χαρακτηρίζεται από ισχυρές εξαγωγές σε περισσότερες από 120 χώρες του κόσμου και μεγάλη συνεισφορά στην ελληνική οικονομία, με εξαγωγές αξίας 225.015.000 ευρώ το πρώτο ενιάμηνο του 2022, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.

Πλέον, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας - Θράκης (ΣΕΜΜΘ) με την υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρείας Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) στοχεύουν στο «Για πάντα» του κλάδου και παροτρύνουν ελληνικές τις εταιρείες που εξορύσσουν, εξάγουν και εμπορεύονται το ελληνικό μάρμαρο, να υιοθετήσουν την ενιαία ταυτότητα σε όλες τους τις επικοινωνίες και να «ξεκλειδώσουν» τις άπειρες δυνατότητες αυτού του προϊόντος, επενδύοντας στην κορυφαία ποιότητα και την αισθητική.

Greek MarbleΣύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας - Θράκης (ΣΕΜΜΘ)

Greek Marble | Then. Now. Forever.

Tο νέο brand name «Greek Marble | Then. Now. Forever.» έχει στόχο να ενσωματώσει το όραμα για ένα στρατηγικό σχέδιο προβολής και προώθησης του ελληνικού μαρμάρου παγκοσμίως.

Ενώ το μήνυμα που εκπέμπει επικεντρώνεται στη διαχρονικότητα του ελληνικού μαρμάρου, από την αρχαιότητα έως σήμερα, αλλά και την πολύπλευρη χρήση του σε μικρής κλίμακας έργα σε κατοικίες ή σε μεγάλα έργα ξεχωριστής σημασίας και συμβολισμού.

Μάλιστα, ιδιαίτερη μνεία γίνεται στο μάρμαρο ως φυσικό και βιώσιμο υλικό με μεγάλη διάρκεια ζωής που ταιριάζει απόλυτα στο μοντέρνο σχεδιασμό της σύγχρονης εποχής.

Όπως δήλωσε σχετικά η Εντεταλμένη Σύμβουλος και Μέλος ΔΣ της Enterprise Greece, κα Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, η σύγχρονη, μοναδική ταυτότητα για το μάρμαρο θα διασφαλίζει την αξία του, θα το διαφοροποιεί έναντι του ανταγωνισμού και θα ενισχύει τα μοναδικά του χαρακτηριστικά.

Αυτό που κάνει την Ελλάδα να ξεχωρίζει είναι πως παρότι είναι μια χώρα μικρή σε έκταση, έχει μεγάλη παραγωγή και ποικιλία μαρμάρου, το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία της και με την υιοθέτηση της ενιαίας ταυτότητας από τις εταιρείες του κλάδου σε όλες τους τις επικοινωνίες, μπορεί να το καθιερώσει ως συνώνυμο υψηλής ποιότητας προϊόντος, αξιοποιώντας το momentum που έχει δημιουργηθεί.

Τριπλασιάστηκαν οι εξαγωγές ελληνικού μαρμάρου

Υπενθυμίζεται πως την τελευταία δεκαετία, λόγω της ύφεσης στην ελληνική οικονομία, ο κλάδος του ελληνικού μαρμάρου κλήθηκε να επαναπροσδιορίσει το ρόλο του, να αλλάξει στρατηγική απευθυνόμενος, κυρίως, στην παγκόσμια αγορά. Συνεπώς, επενδύοντας στην καινοτομία και στην εξωστρέφεια ανταποκρίθηκε στην αυξανόμενη ζήτηση των αγορών του εξωτερικού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης το ελληνικό μάρμαρο είναι το εμπορικό προϊόν με τη μεγαλύτερη εξαγωγική δραστηριότητα στη χώρα, καθώς το 76% της παραγωγής του εξάγεται σε περισσότερες από 120 χώρες σε όλο τον κόσμο.

export.jpg
Ο χάρτης των εξαγωγώνΣ.Ε.Μ.Μ.Θ/ENTERPRISE GREECE

Μάλιστα, όπως δήλωσε σχετικά η πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Ιουλία Χαϊδά, η συνεισφορά του κλάδου του ελληνικού μαρμάρου στην ελληνική οικονομία είναι σημαντική, με την αξία των εξαγωγών να ανέρχεται σε 225.015.000 ευρώ το εννιάμηνο του 2022 και 360.748.000 ευρώ το 2021, έναντι 288.720.000 ευρώ το 2020.

«Η συνεισφορά του κλάδου μας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας υπολογίζεται σε 1,27 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 0,33% του ΑΕΠ της χώρας και το 2% των εθνικών εξαγωγών. Εξάλλου, για κάθε ένα ευρώ προϊόντος μαρμάρου το πολλαπλασιαστικό όφελος για την ελληνική οικονομία είναι 2,19 ευρώ», δήλωσε χαρακτηριστικά η κα Χαϊδά.

Οι εξαγωγές του ελληνικού μαρμάρουΣ.Ε.Μ.Μ.Θ/ENTERPRISE GREECE

Όπως τόνισε η κ. Χαϊδά, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 5η θέση παγκοσμίως στις εξαγωγές μαρμάρων και στη 2η θέση στην ΕΕ, διαθέτοντας το 76% της παραγωγής της σε περισσότερες από 120 χώρες. Κορυφαίες χώρες στη λίστα, είναι οι: Κίνα, ΗΠΑ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ και Σαουδική Αραβία, οι οποίες εισάγουν το 58,2% του ελληνικού μαρμάρου.

Παράλληλα, η ζήτηση για ογκομάρμαρα από χώρες του εξωτερικού εκτιμάται ότι θα ακολουθήσει ανοδική πορεία την τριετία 2023-2025 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 12% περίπου.

Ο χάρτης του ελληνικού μαρμάρου

Σημειώνεται πως στη βόρεια Ελλάδα εξορύσσεται σήμερα το 72% της συνολικής πρωτογενούς παραγωγής μαρμάρου στη χώρα, ενώ οι περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης είναι αυτές στις οποίες η πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων μαρμάρου ασκούν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.

Ο χάρτης του ελληνικού μαρμάρουΣ.Ε.Μ.Μ.Θ/ENTERPRISE GREECE

Ο ΣΕΕΜΘ αποτελείται από 75 μέλη, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων και σημαντικότερων εταιρειών μαρμάρου σε όλη την Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό ότι αυτές οι επιχειρήσεις πραγματοποιούν περισσότερο από το 85% του κύκλου εργασιών όλων των εταιρειών του κλάδου και το 98% της κερδοφορίας.

Συνολικά στην ελληνική μαρμαροβιομηχανία δραστηριοποιούνται 670 εταιρείες οι οποίες απασχολούν 6.500 εργαζόμενους, ενώ η συνολική συμμετοχή στην απασχόληση ανέρχεται στους 18.000 εργαζόμενους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ