ΑΝΑΠΤΥΞΗ

EBRD: Στηρίζει την ανάκαμψη του τουρισμού στην Ελλάδα

EBRD: Στηρίζει την ανάκαμψη του τουρισμού στην Ελλάδα
INTIME

Η EBRD και ο UNWTO ένωσαν τις δυνάμεις τους με το Υπουργείο Τουρισμού στην Ελλάδα, για να υποστηρίξουν την τουριστική ανάκαμψη της χώρας.

Η Ελλάδα - ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο - όχι μόνο παρέμεινε επίκαιρη στην παγκόσμια τουριστική αγορά, αλλά έδειξε ανθεκτικότητα παρά την οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας και τις καταστροφικές επιπτώσεις της πανδημίας που ακολούθησε. Στο πλαίσιο αυτό, η χώρα κατάφερε να διατηρήσει και να αυξήσει τη συνεισφορά του τουριστικού τομέα στην εθνική οικονομία.

Υποστηρίζοντας τη μετα-πανδημική ανάκαμψη του τουρισμού, η EBRD και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO-ΠΟΤ) των Ηνωμένων Εθνών ένωσαν τις δυνάμεις τους με το Υπουργείο Τουρισμού της Ελλάδας για να υλοποιήσουν επιλεγμένες δραστηριότητες στο πλαίσιο του Πακέτου Τεχνικής Βοήθειας Τουρισμού Covid-19 του UNWTO.

Το πακέτο διαρθρώνεται γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες: οικονομική ανάκαμψη, μάρκετινγκ και προωθητικές ενέργειες, θεσμική ενίσχυση και ενίσχυση της ανθεκτικότητας.

Η συνεργασία επικεντρώθηκε σε τέσσερα έργα κρίσιμης σημασίας για τον τουριστικό τομέα:

Υπολογισμός του αντίκτυπου της πανδημίας στον τουρισμό και ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών για την παρακολούθηση των επιπτώσεων:

Στο πλαίσιο αυτού του έργου, η ανάγκη για δεδομένα σχετικά με τον τουρισμό συντονίστηκε μεταξύ της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και του Υπουργείου Τουρισμού. Μετά την αξιολόγηση, προσδιορίστηκαν 10 τομείς παρέμβασης, συμπεριλαμβανομένων 25 ενεργειών για τη βελτίωση της παρακολούθησης. Εκπαιδεύτηκαν επτά εκπρόσωποι από το Υπουργείο Τουρισμού, την Τράπεζα της Ελλάδος και την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Προετοιμασία ενός οδικού χάρτη για τη στήριξη των πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) και τη διατήρηση θέσεων εργασίας στον τομέα του τουρισμού:

Το έργο περιελάμβανε επανεξέταση των υφιστάμενων μέτρων για την υποστήριξη των ΜμΕ, συνεντεύξεις από εθνικές τουριστικές ενώσεις, ΜμΕ και άλλους επαγγελματίες τουρισμού, καθώς και σχεδιασμό επτά βημάτων πορείας. Επιπλέον, 41 επαγγελματίες του τουρισμού, ταξιδιωτικά γραφεία, ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα έλαβαν εκπαίδευση σε μια σειρά θεμάτων, όπως εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ, διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, ανάλυση τουριστικών δεδομένων για τον εντοπισμό ευκαιριών και βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών και της συνολικής εμπειρίας.

Επικαιροποίηση της στρατηγικής τουριστικού μάρκετινγκ για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας:

Βασικές διεθνείς και εγχώριες αγορές αναλύθηκαν για αλλαγές στις τάσεις κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία. Προσδιορίστηκαν έξι τομείς παρέμβασης και τα ερωτηματολόγια έρευνας επιβατών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζονται από την Fraport ευθυγραμμίστηκαν και ενημερώθηκαν για τον υπολογισμό νέων επιλεγμένων δεικτών. Η στρατηγική παρουσιάστηκε και συζητήθηκε επίσης σε σεμινάριο με τα εξωτερικά γραφεία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, σε συνεργασία με τα κεντρικά γραφεία του.

Αναπτύχθηκε ένα σχέδιο διαχείρισης τουριστικών κρίσεων:

Αυτό ήταν το πρώτο σχέδιο αυτού του είδους για το Υπουργείο Τουρισμού, εντοπίζοντας διάφορους τύπους κρίσεων, σκιαγραφώντας συγκεκριμένους μηχανισμούς αντιμετώπισης, ρόλους και διαδικασίες και εισάγοντας μια προσομοίωση μελετών περίπτωσης.

Εκτός από τις ομάδες του UNWTO και της EBRD που συνεργάστηκαν, μια ομάδα τεσσάρων εμπειρογνωμόνων στη διαχείριση κρίσεων, τις στατιστικές, το μάρκετινγκ και τις ΜμΕ πρωτοστάτησε στην εφαρμογή και μεταφορά γνώσεων και συνεργάστηκε στενά με το Υπουργείο Τουρισμού και τους ενδιαφερόμενους φορείς για την υλοποίηση των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων του έργου.

Ενώ η πανδημία είναι πλέον υπό έλεγχο και η τουριστική περίοδος στην Ελλάδα ανέκαμψε σε μεγάλο βαθμό το 2022, το έργο που έγινε στο πλαίσιο του πακέτου τεχνικής βοήθειας για την ανάκαμψη του τουρισμού θα επιτρέψει στο Υπουργείο Τουρισμού να παρακολουθεί στενά τις επιδόσεις του κλάδου και να ανταποκρίνεται συστηματικά σε πιθανές κρίσεις που ενδέχεται να επηρεάζουν τον τουριστικό τομέα της Ελλάδας.

Η EBRD συνεχίζει να υποστηρίζει τον ελληνικό τουριστικό τομέα μέσω στοχευμένων επενδύσεων και χρηματοδοτήσεων που προωθούν τον βιώσιμο και χωρίς αποκλεισμούς τουρισμό και ενισχύουν την απασχόληση των νέων και τους δεσμούς με τις τοπικές οικονομίες. Ο UNWTO παραμένει ενεργός στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας την τουριστική ανάπτυξη των εγχώριων προορισμών μέσω τοπικών έργων, ενώ παράλληλα ενισχύει τη στενή και συνεχή συνεργασία του με τη χώρα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ