ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Τι συμβαίνει με την τουριστική κίνηση στη Μύκονο

Τι συμβαίνει με την τουριστική κίνηση στη Μύκονο
INTIME

«Μουδιασμένα» ξεκίνησε το πρώτο δίμηνο Απριλίου-Μαΐου, η σεζόν στη Μύκονο με την εικόνα να διορθώνεται σχετικά τον Ιούνιο, όπως προκύπτει από όσα  περιγράφουν στο CNN Greece επιχειρηματίες του κλάδου της εστίασης.

«Η πτώση σχέση με πέρσι υπολογίζεται στο 20-30% τον Απρίλιο και τον Μάιο, ενώ τον Ιούνιο βελτιώθηκε, με τις απώλειες να περιορίζονται στο 15%» σημειώνει στο CNN Greece, o πρόεδρος του Σωματείου Εστίασης και Διασκέδασης Μυκόνου, Γιάννης Θεοχάρης.

Ο ίδιος αποδίδει τη φετινή εικόνα, αφενός στις κακές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν τους προηγούμενους μήνες αλλά και στο ότι, όπως λέει, σε μία περίοδο που ξεκινούσε η τουριστική σεζόν, το νησί «στοχοποιήθηκε» λόγω των περιστατικών με τις πολεοδομικές παραβάσεις. «Είμαστε υπέρ της νομιμότητας αλλά θεωρώ πως ήταν λάθος η χρονική στιγμή που οι φωτογραφίες από τη Μύκονο έδειχναν μπουλντόζες και κατεδαφίσεις» σημειώνει ο κ. Θεοχάρης.

Παράλληλα η ψυχολογία που έχει δημιουργηθεί στον κόσμο από τη γενικότερη ακρίβεια, την ενεργειακή κρίση και τις πληθωριστικές πιέσεις, σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστη ούτε τη Μύκονο. «Ο τουρισμός είναι ψυχολογία» όπως εξηγεί.

Σε ό,τι αφορά την εστίαση και στο ερώτημα αν οι τιμές τις οποίες καλούνται να πληρώσουν οι επισκέπτες ακόμη και για το φθηνότερο φαγητό, το σουβλάκι, είναι υψηλότερες σε σχέση με το παρελθόν, ο κ. Θεοχάρης απαντά ότι πέραν των υπέρογκων τιμών σε λογαριασμούς που έρχονται συνεχώς στη δημοσιότητα, υπάρχουν καταστήματα στο νησί όπου ακόμα οι επισκέπτες μπορούν να βρουν τιμές αντίστοιχες με εκείνες που ισχύουν σε άλλα νησιά. «Δεν πουλάνε όλα τα καταστήματα 10-12 ευρώ το σουβλάκι στο νησί όπως ακούγεται, μπορεί κανείς να βρει ποιοτικό σουβλάκι σε μαγαζιά με 3,70 και 4 ευρώ» σημειώνει.

«Δεν είναι αντιπροσωπευτική η φετινή χρονιά στα ξενοδοχεία»

Από την πλευρά τους, ξενοδόχοι με τους οποίους συνομίλησε το CNN Greece, επισημαίνουν πως η φετινή χρονιά δεν μπορεί να θεωρείται αντιπροσωπευτική για την τουριστική κίνηση στη Μύκονο και παράλληλα δεν πρέπει να συγκρίνεται με την αντίστοιχη περσινή.

«Το 2022 προερχόμασταν από την περίοδο της πανδημίας, επομένως ήταν αναμενόμενη η «έκρηξη» στην τουριστική κίνηση από τον κόσμο που ήταν «κλεισμένος» λόγω περιοριστικών μέτρων. Από την άλλη, πριν από την πανδημία, το 2019 ήταν χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό. Επομένως, εάν θέλουμε να δούμε την πραγματική εικόνα, θα πρέπει να συγκρίνουμε το φετινό, με το καλοκαίρι του 2018» επισημαίνει, στέλεχος του ξενοδοχειακού κλάδου στο νησί. Με βάση τα παραπάνω, σημειώνει ότι η εικόνα του Ιουνίου είναι καλή και πως τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν είναι ανησυχητικά για την φετινή πορεία του τουρισμού στο νησί.

Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος των επιχειρήσεων στον κλάδο των καταλυμάτων και της εστίασης τον Απρίλιο, στην περιφερειακή ενότητα Μυκόνου σημείωσε άνοδο της τάξεως του 7,3% η οποία ωστόσο ήταν η μικρότερη σε σύγκριση σε τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας. Ενδεικτικά, η μεγαλύτερη αύξηση, κατά 60% καταγράφηκε στην περιφερειακή ενότητα της Κέρκυρας ενώ συνολικά σε μηνιαία βάση ο κλάδος καταλυμάτων και εστίασης, εμφάνισε άνοδο 22,8% τον Απρίλιο του 2023 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ