ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Black Friday: Ετοιμάζονται για τη «μάχη» των προσφορών οι μεγάλες αλυσίδες

Black Friday: Ετοιμάζονται για τη «μάχη» των προσφορών οι μεγάλες αλυσίδες
Eurokinissi

Παρότι απέχουμε περισσότερες από 20 μέρες μέχρι την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου και την καθιερωμένη πλέον και στη χώρα μας, Black Friday, οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και κατά κύριο λόγο οι μεγάλες αλυσίδες, ετοιμάζονται να μπουν σε θέση «μάχης».

Επιχειρήσεις από τους κλάδους των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, οι οποίοι συνήθως έχουν την «τιμητική» τους κατά την περίοδο της Black Friday, ηλεκτρονικές πλατφόρμες αλλά επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού ξεκινούν σταδιακά τις προωθητικές τους ενέργειες, επιδιώκοντας να βάλουν από νωρίς σε αγοραστική διάθεση τους καταναλωτές. Άλλες πάλι, επιλέγουν να ξεκινήσουν αρχικά με μία περίοδο προσφορών, παρότι δεν υπάρχουν πλέον οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, ώστε να συνεχίσουν σταδιακά να τις κλιμακώνουν φτάνοντας προς την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου. Σε κάθε περίπτωση, σε ένα σημαντικό ποσοστό στο λιανεμπόριο, σχεδόν ολόκληρος ο Νοέμβριος κινείται σε ρυθμούς προσφορών, με τη Black Friday να δίνει το έναυσμα.

Κάθε χρόνο και νωρίτερα η έναρξη των προσφορών

Άλλωστε κάθε χρόνο, όλο και νωρίτερα μέσα στον Νοέμβριο, οι μεγάλες αλυσίδες επιλέγουν να βγάλουν στον «αέρα» μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους, τις προσφορές για τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα η Black Friday που ξεκίνησε στη χώρα μας ως μία μόνο ημέρα προσφορών να εξελίσσεται με τα χρόνια σε μία περίοδο τουλάχιστον 10ημέρου.

Οι πληθωριστικές πιέσεις και οι αλλαγές που έφεραν στις καταναλωτικές συνήθειες έχουν διαδραματίσει τον δικό τους ρόλο στην εικόνα που διαμορφώνεται στην αγορά. Καθώς όσο οι καταναλωτές συνεχίζουν να πιέζονται για να καλύψουν κατά κύριο λόγο βασικές τους ανάγκες, όπως είναι τα τρόφιμα, επιλέγουν να κάνουν τις «μεγάλες» αγορές καταναλωτικών αγαθών αλλά και εκείνες που αφορούν σε ρούχα, παπούτσια, αξεσουάρ κτλ, κυρίως κατά τις περιόδους των εκπτώσεων και των προσφορών.

Υποτονική η κίνηση στην αγορά τον Οκτώβριο

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εμπόρων, τουλάχιστον στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ειδικά στους κλάδους της ένδυσης και της υπόδησης οι προηγούμενοι δύο μήνες ήταν υποτονικοί σε ό,τι αφορά την αγοραστική κίνηση. Όπως χαρακτηριστικά σημείωνε στο CNN Greece τις προηγούμενες μέρες o κ. Θόδωρος Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και Αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ, ο Οκτώβριος ήταν «παγωμένος» από πλευράς εμπορικής κίνησης καθώς οι καταναλωτές μετά το καλοκαίρι, εστιάζουν κυρίως στο πώς θα καλύψουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους.

Σε αντίθεση μάλιστα με τις μεγάλες αλυσίδες που «τρέχουν» τις προσφορές της Black Friday για όσο το δυνατό μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις περιορίζονται σε 2-3 μέρες. Έτσι, παρά το γεγονός ότι περιμένουν μία τόνωση του τζίρου τους μέσα στον Νοέμβριο, εντούτοις όπως σημειώνει ο κ. Καπράλος στο CNN Greece, οι λίγες αυτές μέρες δεν είναι ικανές ώστε να καλύψουν τη χαμηλή αγοραστική κίνηση του υπόλοιπου μήνα καθώς και της προηγούμενης περιόδου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΑΣΤΑΤ, ο Γενικός Δείκτης του Κύκλου Εργασιών στο λιανεμπόριο τον Αύγουστο του 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι, παρουσίασε αύξηση 2,4% σε αξία αλλά μείωση 3,6% σε όγκο πωλήσεων. Στην κατηγορία Έπιπλα – Ηλεκτρικά είδη – Οικιακός εξοπλισμός, μάλιστα, η πτώση στον όγκο πωλήσεων σε ετήσια βάση άγγιξε το 8,5%.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ