ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σούπερ μάρκετ: Η ανάπτυξη των μεγάλων καταστημάτων και η «μάχη» των επενδύσεων

Σούπερ μάρκετ: Η ανάπτυξη των μεγάλων καταστημάτων και η «μάχη» των επενδύσεων
unsplash

Τα υπερμάρκετ, δηλαδή τα καταστήματα σούπερ μάρκετ 2.500 τ.μ και άνω, εμφανίζουν ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 13,6% στο δεκάμηνο του 2023, ακολουθώντας τα πολύ μικρά καταστήματα έως 400 τ.μ που αναπτύσσονται με ρυθμό 14,8%, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana.

 

Η ανοδική πορεία που εμφανίζουν τα μεγάλα καταστήματα τα τελευταία χρόνια αποδίδεται στο γεγονός ότι προσφέρουν περισσότερες επιλογές προϊόντων στους καταναλωτές αλλά κυρίως τη δυνατότητα να βρουν πιο πολλές προσφορές και προωθητικές ενέργειες, κάτι άλλωστε που «κυνηγούν» κατά τις αγορές τους, εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων της τελευταίας διετίας.

Την ίδια στιγμή, τα πολύ μεγάλα καταστήματα διαθέτουν διευρυμένο κωδικολόγιο, πέραν δηλαδή των τροφίμων και των βασικών αγαθών και επιπλέον προϊόντα όπως ηλεκτρικά είδη, βιβλία, είδη ένδυσης, παιχνίδια κτλ. Αλλά συχνά και υπηρεσίες, όπως καφέ, παιδότοπους ή σταθμούς φόρτισης αυτοκινήτων, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα στους καταναλωτές με μία επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, να «κερδίσουν» χρόνο κάνοντας και άλλες αγορές ή να τις συνδυάσουν με άλλες υπηρεσίες.

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, συνεχίζουν τις επενδύσεις σε μεγάλα καταστήματα, τα οποία βρίσκονται σε κεντρικές λεωφόρους όπου παράλληλα, στην περιοχή, έχουν αναπτύξει παρουσία κι άλλες μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου ή γενικότερα του λιανεμπορίου. Είναι ενδεικτικό ότι λίγο πριν το τέλος του 2023, δύο μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ εγκαινίασαν τα νέα, άνω των 2.000 τ.μ καταστήματα τους. Η ΑΒ Βασιλόπουλος στο τέλος Νοεμβρίου άνοιξε το νέο της κατάστημα 2.800 τ.μ στην Κηφισίας, κοντά στον κόμβο Αμαρουσίου ενώ λίγες μέρες αργότερα, στις αρχές Δεκεμβρίου, η Μασούτης εγκαινίασε το πρώτο Grand Μασούτης στην Αττική, κατάστημα άνω των 2.000 τ.μ στη Γλυφάδα, επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Για την Μασούτης, μάλιστα, όπως επεσήμανε ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, στόχος είναι οι μεγάλες αίθουσες - της τάξεως όμως των 2.000-2.500 τ.μ- καθώς, όπως ανέφερε στο περιθώριο των εγκαινίων, «πιστεύουμε πως η βέλτιστη εμπειρία αγορών γίνεται σε τέτοιου μεγέθους χώρους και όχι σε αχανείς εκτάσεις». Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, η εταιρεία, σχεδιάζει ακόμη 3 Grand Mασούτης στην Αττική. Σε ένα χρόνο περίπου, αναμένεται να ανοίξει το Grand Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες ενώ σχεδιάζει επίσης ένα στα βόρεια προάστια και ένα προς τα κεντρικά της πόλης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ