ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Οnline σούπερ μάρκετ: Αυξημένος ο τζίρος και οι παραγγελίες - Τι άλλαξε στo «καλάθι» των καταναλωτών

pixabay

Συνολικά 306 εκατ. ευρώ, κατά 15% περισσότερα σε σχέση με το 2022, δαπάνησαν οι Έλληνες καταναλωτές στα Οnline σούπερ μάρκετ το 2023 - χωρίς να υπολογίζεται το μερίδιο των Q-Commerce παικτών με δικές τους αποθήκες-  με τη μέση αξία των προϊόντων να εμφανίζεται αυξημένη κατά 8%.

Σύμφωνα με την Convert Group, μεταξύ των άνω των 38.000 κωδικών προϊόντων που συνέκρινε, οι τιμές αυξήθηκαν, το 2023 σε σχέση με το 2022, πάνω από 20%, στο 14% εξ αυτών ενώ στο 45% των προϊόντων οι τιμές αυξήθηκαν από 5% έως 20%. Οι υψηλότερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν στις κατηγορίες των απορρυπαντικών ρούχων με (19%), στη ζάχαρη (18%) και στα αναψυκτικά με (17%). Ακολούθησαν λάδι/ξύδι όπως και φρούτα και λαχανικά με 15%. Μέσα στο 2023 καταγράφηκαν και μειώσεις, σε μικρότερο πάντως βαθμό, όπως στο βούτυρο και τη μαργαρίνη με 8% καθώς και σε προϊόντα φροντίδας βρεφικού δέρματος με 7%.

Παρότι η άνοδος του τζίρου οφείλεται κατά κύριο λόγο στις πληθωριστικές πιέσεις, το 2023 αυξήθηκε κατά 7% και ο αριθμός των παραγγελιών, με το ηλεκτρονικό κανάλι των σούπερ μάρκετ να φαίνεται ότι συνεχίζει την ανάπτυξη που είχε ξεκινήσει κατά την περίοδο της πανδημίας. Ωστόσο, ο μέσος όρος των προϊόντων που βάζουν πλέον στο καλάθι τους οι καταναλωτές, είναι μειωμένος κατά 5%.

Η άνοδος της αξίας του ηλεκτρονικού καλαθιού και η ιδιωτική ετικέτα

Την ίδια στιγμή, νέα δεδομένα στις αγορές των καταναλωτών και την αξία του online καλαθιού φαίνεται πως δημιουργούνται και από το ελάχιστο όριο παραγγελίας χωρίς χρέωση στα μεταφορικά, που θέτουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, το β΄ εξάμηνο του 2023 παρατηρήθηκε αύξηση στη μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο, με τους καταναλωτές σταδιακά, να ανεβάζουν τον μέσο όρο της αξία της παραγγελίας τους. Κάτι που όπως επισημαίνει η εταιρεία αποδίδεται στην απόφαση μεγάλου παίκτη της αγοράς να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση, από 30 σε 100 ευρώ. Έτσι προκειμένου να αποφύγουν τη χρέωση στα μεταφορικά οι καταναλωτές άρχισαν να μεγαλώνουν την αξία των αγορών τους. Συνολικά στο σύνολο του έτους, η μέση αξία του καλαθιού ήταν αυξημένη κατά 3% σε σχέση με πέρσι.

Τέλος, η διαρκώς ανοδική πορεία της ιδιωτικής ετικέτας που καταγράφεται και στα φυσικά καταστήματα, παρατηρείται και στο online «καλάθι» του σούπερ μάρκετ. Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε στο 15% του συνόλου των online αγορών το 2023, αυξημένο κατά μία μονάδα σε σχέση με το 2022. Σε προϊόντα μάλιστα όπως τα χαρτικά, τα όσπρια και το ρύζι, η αύξηση αυτή ήταν ακόμη μεγαλύτερη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης