Τρόφιμα: Αυξημένη η «όρεξη» για επενδύσεις στα υγιεινά σνακ
Aπό τις μπάρες υψηλής διατροφικής αξίας έως τις ρυζογκοφρέτες, τα τσιπς λαχανικών και τα υγιεινά επιδόρπια, η αγορά των υγιεινών σνακ ή αλλιώς του healthy snacking, αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια.
Η τάση προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής που ενισχύθηκε μετά την περίοδο του Covid αλλά και οι καινούργιες διατροφικές συνήθειες των νεότερων σε ηλικία καταναλωτών, έχουν συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγόριας.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με την Grand View Research, η αγορά των υγιεινών σνακ εκτιμήθηκε σε 95,61 δισ. δολάρια ΗΠΑ το 2023 και αναμένεται να αυξηθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 6,2%, από το 2024 έως το 2030, φτάνοντας τα 144,64 δισ. δολάρια.
«H αγορά των υγιεινών σνακ εξελίσσεται ραγδαία, με τους καταναλωτές να αναζητούν πιο υγιεινές εναλλακτικές λύσεις χωρίς να θυσιάζουν τη γεύση και την απόλαυση», αναφέρει σε σχετική μελέτη της η Innova Market Insights, συμπληρώνοντας πως στο πλαίσιο αυτό, στρέφονται όλο και περισσότερο σε προϊόντα, υψηλής διατροφικής αξίας, με φυσικά συστατικά και χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.
Οι κινήσεις στην ελληνική αγορά
Στη διαρκώς ανερχόμενη αυτή αγορά έχει στρέψει το ενδιαφέρον της και εγχώρια βιομηχανία τροφίμων, με στόχο να προσελκύσει τις ομάδες των καταναλωτών που ψάχνουν πιο υγιεινές επιλογές στα σνακ που καταναλώνουν μέσα στην ημέρα.
«Το healthy snacking είναι μια δυναμική κατηγορία που ανεβαίνει συνεχώς» σημείωνε η διοίκηση της Agrino, σε πρόσφατη δημοσιογραφική ενημέρωση. Η εταιρεία που είναι market leader στην αγορά του ρυζιού, μπήκε το 2019 και στην κατηγορία των σνακ, με τις ρυζογκοφρέτες, φτάνοντας σήμερα να διαθέτει μερίδιο της τάξεως του 63% στην αγορά του συγκεκριμένου προϊόντος και να συνεχίζει ανοδικά. Τους τελευταίους 9 μήνες, η Αgrino έχει λανσάρει στην αγορά και τα τσιπς ρυζιού ενώ σχεδιάζει να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στην κατηγορία. Στο πλαίσιο του νέου πενταετούς πλάνου της, το οποίο εκτιμάται πως θα ανέλθει στα 18 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και επενδύσεις για την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων στην κατηγορία του healthy snacking.
Στην αγορά του healthy snacking και συγκεκριμένα στις ωμοφαγικές μπάρες υψηλής διατροφικής αξίας, επενδύει και η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, η οποία τον περασμένο Δεκέμβριο ανακοίνωσε την εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού της Nutree. Η Nutree με σημαντική παρουσία τα τελευταία χρόνια σε χώρες της Μέσης Ανατολής, της Βόρειας Ευρώπης αλλά και των Βαλκανίων, δραστηριοποιείται στη δημιουργία υγιεινών σνακ από υψηλής διατροφικής αξίας πρώτες ύλες. Mε κίνηση αυτή η Καραμολέγκος διευρύνει την παρουσία της, πέραν των προϊόντων αρτοποιίας, και σε μία κατηγορία που καταγράφει διεθνώς, ταχύτατη ανάπτυξη.
Στην περίπτωση της «Αφοί Χαΐτογλου», που παράγει τον Μακεδονικό χαλβά και το Μακεδονικό Τάχινι, το λανσάρισμα πριν από μερικά χρόνια, του χαλβά σε μορφή μπάρας, έδωσε τη δυνατότητα στην εταιρεία να ενισχύσει τις πωλήσεις της και εκτός Σαρακοστής και περιόδων νηστείας. Ως healthy snack, οι μπάρες χαλβά που κυκλοφόρησαν στη συνέχεια σε πολλές γεύσεις, έγιναν δημοφιλείς σε καταναλωτές που ακολουθούν πιο υγιεινή διατροφή ή εκείνους που ασχολούνται με τον αθλητισμό και αναζητούν ενέργεια.
Επίδειξη δύναμης από τον Πούτιν στην Ινδία - Υπέγραψε σειρά από συμφωνίες με τον Μόντι
18:06
Χαρίτσης κατά Τσίπρα: «Ορισμός πολιτικής αποτυχίας η εκλογική συντριβή του το 2023»
17:57
ΕΟΠΥΥ: Η καταγγελία που οδήγησε στην εξάρθρωση κυκλώματος εικονικών συνταγογραφήσεων
17:53
ΣΤΑΣΥ: Τροποποιήσεις δρομολογίων το Σάββατο (6/12) στο Μετρό με εντολή της ΕΛ.ΑΣ
17:45