ΧΡΗΜΑ

«Χαμηλές πτήσεις» για την αγορά την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων

«Χαμηλές πτήσεις» για την αγορά την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων
«Υποτονική» και «μουδιασμένη» ήταν η εμπορική κίνηση τις πρώτες ημέρες των θερινών εκπτώσεων ΙΝΤΙΜΕ / Φωτογραφία αρχείου

Κάτω από τις προσδοκίες των εμπόρων κινήθηκε η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων, ενώ και την  Κυριακή που τα καταστήματα μπορούσαν να λειτουργήσουν οι αγορές των καταναλωτών παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα.

«Υποτονική» και «μουδιασμένη» χαρακτηρίζει μιλώντας στο CNN Greece ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης την εμπορική κίνηση τις πρώτες μέρες των θερινών εκπτώσεων που ξεκίνησαν στις 11 Ιουλίου και θα ολοκληρωθούν στο τέλος Αυγούστου.

Η προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την περασμένη Κυριακή επίσης φαίνεται πως δεν βοήθησε τουλάχιστον τις επιχειρήσεις στην Αθήνα και τα αστικά κέντρα καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες ακόμη και όσοι δεν έχουν φύγει για διακοπές μάλλον προτιμούν την απόδραση σε κάποια από τις κοντινές παραλίες.

Από την άλλη πλευρά η μεγάλη αύξηση του τουρισμού φέτος δίνει μία μικρή «ανάσα» στα νησιά και τις τουριστικές περιοχές ωστόσο προς το παρόν φαίνεται ότι από μόνη της δεν μπορεί να αλλάξει τη συνολική εικόνα στην αγορά που προσδοκά έσοδα στα ταμεία των επιχειρήσεων έπειτα από έναν δύσκολο χειμώνα.

Ο στόχος των εμπόρων για τον συνολικό τζίρο τις 50 ημέρες των εκπτώσεων όπως είχε προσδιοριστεί πριν από την έναρξη τους ήταν ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ. Με την ελπίδα πως οι χαμηλές τιμές θα προσελκύσουν τους καταναλωτές οι οποίοι εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων όλο το προηγούμενο διάστημα είχαν περικόψει τις αγορές καταναλωτικών αγαθών προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες δαπάνες σε λογαριασμούς και βασικά αγαθά.

Είναι ενδεικτικό ότι με βάση την Έρευνα καταναλωτικών τάσεων του ΣΕΛΠΕ που πραγματοποιήθηκε στα μέσα Ιουνίου οι πληρωμές λογαριασμών αποτελούν πλέον τη μεγαλύτερη δαπάνη για τους Έλληνες καταναλωτές καθώς αποτελούν το 32% των μηνιαίων εξόδων τους έναντι 25% τον προηγούμενο Δεκέμβριο.

Στον αντίποδα μειωμένες είναι οι δαπάνες τους για αγορές προϊόντων σε σχέση με τον προηγούμενο Δεκέμβριο, από 31% σε 26%. Οι καταναλωτές δεν θεωρούν ότι είναι μία καλή περίοδος για αγορές, την κατατάσσουν δε ως τη χειρότερη περίοδο τα τελευταία δύο χρόνια για σημαντικές αγορές (έπιπλα, μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές) για το σπίτι.

Τα στοιχεία για τις προσδοκίες το δεύτερο εξάμηνο του έτους δείχνουν παράλληλα ότι σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές εκτιμά ως θα μειώσει τις δαπάνες για αγορά προϊόντων, ενώ θα αυξήσει περαιτέρω τις δαπάνες για λογαριασμούς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ