ΧΡΗΜΑ

Nέες καταναλωτικές συνήθειες στην ένδυση : Πιο... ζεστά ρούχα και αγορές τον Νοέμβριο

Nέες καταναλωτικές συνήθειες στην ένδυση : Πιο... ζεστά ρούχα και αγορές τον Νοέμβριο
Το 43% των Ελλήνων σχεδιάζει να μειώσει τη χρήση θέρμανσης και να «επιστρατεύσει» περισσότερα και πιο ζεστά ρούχα ακόμη και στο σπίτι του, σύμφωνα με έρευνα του Glami. ΙΝΤΙΜΕ

Στα νέα δεδομένα που έχει δημιουργήσει η ενεργειακή κρίση και οι πληθωριστικές πιέσεις προσπαθούν να προσαρμοστούν οι καταναλωτές οι οποίοι φαίνεται να υιοθετούν καινούριες καταναλωτικές συνήθειες ενόψει του δύσκολου χειμώνα.

Η έρευνα «Fashion (Re)search» της ευρωπαϊκής πλατφόρμας αναζήτησης μόδας Glami, η οποία καταγράφει πώς διαμορφώνεται η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων, σχετικά με τα είδη ένδυσης και υπόδησης, με βάση τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, δείχνει πως το 43% των Ελλήνων σχεδιάζει να μειώσει τη χρήση θέρμανσης και να «επιστρατεύσει» περισσότερα και πιο ζεστά ρούχα ακόμη και στο σπίτι του.

Παράλληλα το 26% αναμένει την οριστικοποίηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος για να δει πώς θα κινηθεί σχετικά με τις αγορές του ενώ ένα ποσοστό της τάξεως του 15% των ερωτηθέντων απαντά πως έκανε ήδη πιο συντηρητική χρήση ενέργειας και δεν γίνεται να τη μειώσει περαιτέρω.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 59% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πρόκειται να φορά ...ζεστές πιτζάμες κατά τη διάρκεια του ύπνου για να αντιμετωπίσει το κρύο όταν βρίσκεται στο σπίτι του, ενδεικτικό του μεγάλου προβληματισμού που επικρατεί στα νοικοκυριά σχετικά με τη θέρμανση τον φετινό χειμώνα.

Παράλληλα περισσότεροι από 4 στους 10 καταναλωτές (43%) δηλώνουν πως θα περιμένουν τις προσφορές του Νοεμβρίου στο πλαίσιο τις Black Friday, για τις φετινές χειμερινές αγορές τους, ελπίζοντας πώς οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας θα βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Περιορίζει τα έξοδα για αγορές μόδας το 27%

Την ίδια στιγμή πάντως, η έρευνα του Glami - σε αντίθεση με αντίστοιχες έρευνες που διεξάγονται αυτή την περίοδο και στις οποίες οι καταναλωτές δηλώνουν πως περιορίζουν όλο και περισσότερο τις προσωπικές τους αγορές- δείχνει πως μόλις το 27% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να περιορίσει τα έξοδα που αφορούν σε αγορές μόδας.

Σημειώνεται πως η έρευνα διεξήχθη από το πρώτο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου με ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν 4.216 χρήστες, εκ των οποίων το 79% γυναίκες, το 19% άνδρες ενώ το 2% δεν θέλησε να προσδιορίσει το φύλο του.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών ( 51%), αναμένεται να αναζητήσει τις προσφορές στα συγκεκριμένα προϊόντα ωστόσο δεν σκοπεύει να σταματήσει τις αγορές. Εντούτοις, το 76% των ερωτηθέντων έχει ήδη παρατηρήσει αυξήσεις στις τιμές σε ρούχα και παπούτσια.

Οι λόγοι τους οποίους επικαλούνται οι καταναλωτές οι οποίοι, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, παρά την οικονομική κρίση και τη γενικευμένη αίσθηση αβεβαιότητας, δεν σκοπεύουν να μειώσουν τα έξοδά τους είναι:

  • Το 28% επισημαίνει τη θετική ψυχολογική επίδραση της διαδικασίας του shopping .
  • Το 24% δηλώνει ότι σκοπεύει να επωφεληθεί από τις εκπτώσεις και τις συχνές εποχικές προσφορές.
  • Τέλος, το 21% υποστηρίζει ότι πάντα αγόραζε τα απολύτως απαραίτητα και έτσι δεν είναι εφικτό να περιορίσει κι άλλο τις αγορές του.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ