ΧΡΗΜΑ

SOS εκπέμπουν οι αρτοποιοί – «Καμπανάκι» για νέα λουκέτα έως τα Χριστούγεννα

SOS εκπέμπουν οι αρτοποιοί – «Καμπανάκι» για νέα λουκέτα έως τα Χριστούγεννα
Για νέα λουκέτα σε αρτοποιεία το επόμενο διάστημα προειδοποιεί, μιλώντας στο CNN Greece ο πρόεδρος της Συντεχνίας Aρτοποιών Aθηνών, Προαστίων και Περιχώρων, Παναγιώτης Σαχινίδης. pixabay

Σήμα κινδύνου εκπέμπει ο κλάδος των αρτοποιών καθώς πέρα από τα συνολικά 204 λουκέτα στα οποία έχουν οδηγηθεί φούρνοι σε ολόκληρη τη χώρα λόγω της ενεργειακής κρίσης, εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός έως τα Χριστούγεννα θα αυξηθεί.

«Ήδη έχουμε πολλά λουκέτα - 204 σε όλη την Ελλάδα ενώ στην Αθήνα σε 67 σημεία – και από πληροφορίες που έχουμε, μέχρι τα Χριστούγεννα θα είναι άλλα 150 αρτοποιεία δυστυχώς» σημειώνει, μιλώντας στο CNN Greece, o Πρόεδρος της Συντεχνίας Aρτοποιών Aθηνών, Προαστίων και Περιχώρων, Παναγιώτης Σαχινίδης.

Το ενεργειακό κόστος και η εκτόξευση της τιμής των πρώτων υλών «καίνε» τα αρτοποιεία, τα οποία σύμφωνα με τον κ. Σαχινίδη λειτουργούν πλέον χωρίς να έχουν κέρδος. Ενδεικτικά επισημαίνει ότι στη δική του επιχείρηση, από 500 ευρώ που πλήρωνε φυσικό αέριο, πλέον έχει φτάσει στα 2.800 ευρώ, ενώ το ηλεκτρικό ρεύμα από 1000 ευρώ φτάνει τα 4.500 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, έχουν εκτοξευτεί και οι τιμές των πρώτων υλών καθώς και των υλικών συσκευασίας. «Πριν ακόμη από τον πόλεμο είχαν ακριβύνει όλα τα υλικά. Αγοράζαμε ένα σακί αλεύρι 25 κιλών προς 10-12 ευρώ και τώρα το πληρώνουμε 22-25 ευρώ. Το ηλιέλαιο το αγοράζαμε 1 ευρώ και πλέον φτάνει τα 2,20 ευρώ. Έχουν επίσης «ξεφύγει» τα υλικά συσκευασίας, τα βούτυρα, τα σουσάμια και η νωπή ζύμη» όπως εξηγεί.

Οι «αναπόφευκτες ανατιμήσεις»

Το αυξημένο λειτουργικό κόστος δεν αντισταθμίζεται με τις ανατιμήσεις που έχουν γίνει στο ψωμί καθώς πλέον για τις επιχειρήσεις δεν υπάρχει κέρδος, υπογραμμίζει ο Σαχινίδης εξηγώντας ωστόσο ότι «το ψωμί είναι προϊόν ευρείας κατανάλωσης και δεν μπορείς να το πας από 0,90 ευρώ που ήταν, στα 1,80 και 2 ευρώ».

Ωστόσο επισημάνει, «η αύξηση είναι αναπόφευκτη, προσπαθούμε να συγκρατήσουμε τις τιμές αλλά δυστυχώς αυτά τα κοστολόγια δεν βγαίνουν. Κάθε συνάδελφος είναι υπεύθυνος εάν θα ανεβάσει ή όχι τις τιμές. Ωστόσο μία επιχείρηση εάν δεν έχει κέρδος δεν έχει λόγο να υφίσταται κι εμείς πλέον δεν έχουμε καθόλου κέρδος».

Συνέπεια όλων αυτών και με τους πελάτες των αρτοποιείων να αντιμετωπίζουν κι εκείνοι από την πλευρά τους το αυξημένο ενεργειακό κόστος και τη γενικότερη ακρίβεια, είναι η μείωση της κατανάλωσης, η οποία στους φούρνους υπολογίζεται στο 15- 20%, τον τελευταίο χρόνο.

Τέλος ο κ. Σαχινίδης αναφέρεται και σε δύο ακόμη ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και αφορούν στο ασυσκεύαστο ψωμί καθώς και σε καταστήματα εκείνα που πωλούν κατεψυγμένο ψωμί αντί για φρέσκο και χαρακτηρίζονται ως αρτοποιεία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ