ΧΡΗΜΑ

Black Friday: Πόσα ξόδεψαν οι καταναλωτές στις συναλλαγές με κάρτα

Black Friday: Πόσα ξόδεψαν οι καταναλωτές στις συναλλαγές με κάρτα
Ποιοι κλάδοι «πρωταγωνίστησαν» σε αριθμό συναλλαγών κατά τη διάρκεια της Black Friday σύμφωνα με την Cardlink. ΙΝΤΙΜΕ

Συνολική αύξηση των συναλλαγών με κάρτα της τάξης του 9% σε σχέση με το 2021 δείχνουν τα στοιχεία για τη φετινή Black Friday.

Αν και σε επίπεδο συνολικού τζίρου και συναλλαγών, η Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, είχε την πρωτιά, ο μέγιστος αριθμός συναλλαγών με κάρτα ανά λεπτό διενεργήθηκε το Σάββατο 26 Νοεμβρίου, με 4.392 συναλλαγές.

Τα παραπάνω στοιχεία παραθέτει η Cardlink, μέλος της Worldline, που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε τα δεδομένα από τις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με κάρτα σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις κατά τη Black Friday 2022.

Οι κλάδοι που αναδείχθηκαν οι απόλυτοι πρωταγωνιστές, σε αριθμό συναλλαγών τόσο σε διαδικτυακές αγορές όσο και σε αγορές μέσω POS την Black Friday είναι οι εξής: οικιακές συσκευές (+140%), γυναικεία αξεσουάρ (+108%), ανδρική/γυναικεία ένδυση (+105%), παπούτσια (+94%) και ηλεκτρονικά είδη/είδη τηλεπικοινωνίας (+88%).

Οι δαπάνες ανά κλάδο

Αντίστοιχα, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η αξία της μέσης συναλλαγής σε κάθε κλάδο, καθώς φαίνεται ότι εκτός από περισσότερες αγορές, οι καταναλωτές ήταν φέτος έτοιμοι να ξοδέψουν περισσότερα. Το μέσο ποσό αγοράς ήταν: €53 στην ανδρική και γυναικεία ένδυση, €167 στις οικιακές συσκευές, €45 στα καλλυντικά, €89 στα ηλεκτρονικά είδη/είδη επικοινωνίας και €42 στα παιχνίδια.

Το e-commerce παρέμεινε και φέτος σε υψηλά επίπεδα με τους καταναλωτές να είναι εξοικειωμένοι με τις online αγορές, επιλέγοντας, ειδικά σε περιστάσεις όπως το Black Friday, να αποφύγουν ουρές και συνωστισμό. Οι κορυφαίοι κλάδοι σε αριθμό online συναλλαγών την εβδομάδα του Black Friday συγκριτικά με τις προηγούμενες 3 εβδομάδες του Νοεμβρίου ήταν: οι οικιακές συσκευές (+131%), τα ηλεκτρονικά είδη/είδη τηλεπικοινωνίας (+100%), η ανδρική/γυναικεία ένδυση (+98%) και τα καλλυντικά (+66%).

Τέλος οι συναλλαγές με δόσεις αυξήθηκαν κατά 202% σε σχέση με τον μέσο όρο των τριών προηγούμενων Παρασκευών του Νοεμβρίου, επιβεβαιώνοντας ότι οι άτοκες δόσεις ήταν και παραμένουν η νο1 επιλογή των καταναλωτών για αποπληρωμή μετά την αγορά.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ