ΧΡΗΜΑ

Χειμερινές εκπτώσεις: Σε θέση «μάχης» οι επιχειρήσεις για την αυριανή πρεμιέρα

Χειμερινές εκπτώσεις: Σε θέση «μάχης» οι επιχειρήσεις για την αυριανή πρεμιέρα
Oι πρώτες προσφορές έχουν ξεκινήσει ήδη από τα μέσα της εβδομάδας στα online καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων, «προθερμαίνοντας» ουσιαστικά την αγορά.

Με στόχο να φτάσει αλλά ακόμη και να ξεπεράσει έως το τέλος Φεβρουαρίου τον τζίρο των 5,5 δισ. ευρώ του πρώτου διμήνου του 2019, «μπαίνει» αύριο, Δευτέρα, στη χειμερινή εκπτωτική περίοδο το λιανεμπόριο.

Στην πραγματικότητα ωστόσο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις μεγάλες αλυσίδες, η «μάχη» έχει ξεκινήσει λίγες μέρες νωρίτερα καθώς μέσα στην εβδομάδα, αρκετές «έτρεξαν» τις πρώτες προσφορές μέσω των online καταστημάτων τους. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα έφτασαν σε υψηλά ποσοστά έκπτωσης, παρά το γεγονός ότι συνηθώς οι επιχειρήσεις στην αρχή ξεκινούν από χαμηλότερα επίπεδα προσφορών.

Και στα φυσικά καταστήματα επίσης, ξεκίνησαν ήδη οι πρώτες προσφορές, ιδιαίτερα για όσους καταναλωτές τα επισκέφθηκαν το Σάββατο, είτε έγιναν «κρατήσεις» προϊόντων, ώστε οι πελάτες τους να τα αγοράσουν σε μειωμένες τιμές τη Δευτέρα.

Η αγορά, παρά τη δύσκολη συγκυρία εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, «ζεστάθηκε» την περίοδο των γιορτών, με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλη Κορκίδη να εκτιμά πως ο συνολικός τζίρος τον Δεκέμβριο αυξήθηκε στα 4 δισ. ευρώ, από 3,6 δισ. ευρώ τις προηγούμενες χρονιές.

Ο εμπορικός κόσμος ελπίζει πως και κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων η κίνηση θα είναι αυξημένη και οι μειώσεις των τιμών θα αποτελέσουν κίνητρο για τους καταναλωτές ώστε να ψωνίσουν προϊόντα της χειμερινής σεζόν και οι επιχειρήσεις από την πλευρά τους να ρευστοποίησουν τα αποθέματα τους.

Το γεγονός μάλιστα ότι φέτος δεν διεξήχθησαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, που πλέον έχουν καταργηθεί, εκτιμάται πως δίνει μεγαλύτερα περιθώρια στους εμπόρους για πιο γενναίες εκπτώσεις. Όπως έδειξε άλλωστε και η περίοδος της Black Friday, οι καταναλωτές πλέον «κυνηγούν» τις προσφορές και τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα για να ψωνίσουν. Ενδεικτικό είναι άλλωστε ότι τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο που δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο, η αγορά είχε κινηθεί σε «ρηχά» νερά.

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών τις περιόδους των χειμερινών εκπτώσεων παραμένουν οι κατηγορίες προϊόντων που «πρωταγωνίστησαν» και στις χριστουγεννιάτικες αγορές. Όπως ρούχα και παπούτσια – με έμφαση όμως στα επώνυμα προϊόντα- καλλυντικά και προϊόντα τεχνολογίας. Επιπλέον όμως πολλοί καταναλωτές επιλέγουν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων να κάνουν και αγορές «λευκών» συσκευών, ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών, προϊόντων, επίπλων καθώς και ειδών σπιτιού.

Στο διάστημα των σχεδόν δύο μηνών που θα διαρκέσουν οι χειμερινές εκπτώσεις – με τα καταστήματα προαιρετικά ανοιχτά και την Κυριακή 15 Ιανουαρίου- οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία προτού ψωνίσουν να κάνουν νωρίτερα την απαραίτητη έρευνα αγοράς. Άλλωστε μετά την περίοδο της πανδημίας είναι πλέον περισσότερο εξοικειωμένοι με τα online καταστήματα και τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις χρησιμοποιούνται πλέον και ως «εργαλεία» σύγκρισης ώστε να εντοπίσουν τις πιο συμφέρουσες τιμές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ