ΧΡΗΜΑ

Σούπερ μάρκετ: Τι έφερε το «καλάθι του νοικοκυριού»

Σούπερ μάρκετ: Τι έφερε το «καλάθι του νοικοκυριού»
Τι έχουν δείξει οι 11 εβδομάδες εφαρμογής του «καλαθιού του νοικοκυριού» ΙΝΤΙΜΕ

Στις 11 εβδομάδες εφαρμογής του «καλαθιού του νοικοκυριού», το υπουργείο Ανάπτυξης έχει διαπιστώσει αλλαγές στις αγορές στα σούπερ μάρκετ από τους καταναλωτές.

Το «καλάθι του νοικοκυριού» αποτελεί σημαντικό κομμάτι του τζίρου των σούπερ μάρκετ, επεσήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης καθώς τα στοιχεία δείχνουν πως ένας στους δύο καταναλωτές που μπαίνουν στο σούπερ μάρκετ αγοράζει αρκετά προϊόντα του «καλαθιού».

Σύμφωνα με τον ίδιο μάλιστα, υπάρχουν «πολλά παράπονα από τα σούπερ μάρκετ ότι πλέον το καλάθι τους κοστίζει πολλά λεφτά διότι, επειδή ακριβώς έχει αυξήσει το μερίδιο στο τζίρο τους σε πολύ μεγάλο βαθμό, εάν δεν πούλαγαν στις τιμές του καλαθιού αλλά πούλαγαν στις κανονικές τιμές, θα είχαν πολύ σημαντική διαφορά στο τζίρο τους».

Από την άλλη πλευρά λόγω του γεγονότος ότι στα «καλάθια» που έχουν δημιουργήσει τα σούπερ μάρκετ βρίσκονται πολλά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα, σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, έχουν ήδη χάσει μερίδιο στην αγορά επειδή δεν συμμετέχουν στο καλάθι.

Αξίζει να σημειωθεί βεβαίως ότι η αυξημένη τάση προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είχε διαπιστωθεί στην αγορά και πριν από την εφαρμογή του «καλαθιού του νοικοκυριού» με πολλούς καταναλωτές να αναζητούν τις οικονομικότερες επιλογές που βρίσκουν στο ράφι, εν μέσω ακρίβειας.

Μετά και την ένταξη αρκετών εξ αυτών στο «καλάθι του νοικοκυριού» είναι προφανές πως όσοι ήδη είχαν στραφεί από πριν στα «ιδιωτικής ετικέτας» θα συνέχισαν, ενώ ένα ποσοστό καταναλωτών ενδεχομένως να προστέθηκε επιπλέον.

Tα στοιχεία της εταιρείας ΙRI για το ενδεκάμηνο του 2020 άλλωστε επιβεβαιώνουν το γεγονός καθώς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας την περίοδο Ιανουάριος- Νοέμβριος 2022, διαμορφώθηκε στο 16,2%. Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 15% ενώ μέχρι τον προηγούμενο μήνα είχαν αυξηθεί κατά 13,9%.

Όπως δε, επισημαίνει σχετικά στέλεχος της αγοράς στο CNN Greece, «εάν ο καταναλωτής αλλάξει εν τέλει μία αγοραστική του συνήθεια πηγαίνοντας σε ένα άλλο προϊόν είναι δύσκολο να επιστρέψει στο προηγούμενο».

Άλλωστε σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων, όπως για παράδειγμα στα γαλακτοκομικά, αποτυπώνεται και στις πωλήσεις του κλάδου, όπως επισημαίνουν αρμόδιοι παράγοντες, η «στροφή» αρκετών καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σε σχέση με τα παραπάνω θα πρέπει να επισημανθεί και το γεγονός των συζητήσεων που κάνει το τελευταίο διάστημα η βιομηχανία τροφίμων με την ηγεσία Ανάπτυξης. Αναζητώντας τον τρόπο ώστε να προστεθούν περισσότερα επώνυμα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού» το επόμενο διάστημα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ