ΧΡΗΜΑ

Market Pass: Ποια ΑΦΜ κάνουν αίτηση σήμερα - Αναλυτικά η διαδικασία

Market Pass: Ποια ΑΦΜ κάνουν αίτηση σήμερα - Αναλυτικά η διαδικασία
Από την Τετάρτη 22/2 θα είναι δυνατή η υποβολή αίτησης για το Market Pass από όλους τους φορολογούμενους, ανεξαρτήτως ΑΦΜ Market Pass

Μια μέρα νωρίτερα, από σήμερα Τρίτη άνοιξε η πλατφόρμα του Market Pass για τους πολίτες των οποίων οι ΑΦΜ λήγουν σε 1, 2, 3, 4, ενώ την Τετάρτη 22/2 θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση όλοι οι δικαιούχοι, ανεξαρτήτως ΑΦΜ. 

Σύμφωνα με τα όσα διευκρίνησε σχετικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, δικαιούχοι είναι περίπου το 85% των ελληνικών νοικοκυριών και η ενίσχυση ανέρχεται στο 10% επί του ύψους των αγορών ειδών κάθε είδους, ενώ θα καλύπτει την περίοδο από τον Φεβρουάριο έως και τον Ιούλιο του 2023.

Η προθεσμία για την υποβολή των δηλώσεων παραμένει στις 15 Μαρτίου, ενώ οι πρώτες πληρωμές θα γίνουν στις αρχές Μαρτίου.

Διευκρινίζεται πως εάν ο πολίτης κάνει κάποιο λάθος στην αίτηση του και αυτή δεν εγκριθεί, τότε θα μπορέσει να ξανακάνει την αίτηση σε μεταγενέστερο χρόνο μέχρι τις αρχές Μαΐου.

Για την χρήση της κάρτας αγορών διατίθενται τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα VIVA WALLET, EUROBANK και ALPHABANK, ωστόσο για την έκδοση δεν προαπαιτείται ο δικαιούχος να είναι πελάτης των ως άνω ιδρυμάτων.

Όσοι δικαιούχοι επιλέξουν την έκδοση άυλης ψηφιακής κάρτας θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:

  • 3 ή 20 Μαρτίου (ανάλογα αν υποβάλουν την αίτηση πριν ή μετά την 28 η Φεβρουαρίου) για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο
  • 3 Απριλίου για τον μήνα Απρίλιο
  • 3 Μαΐου για τον μήνα Μάιο
  • 3 Ιουνίου για τον μήνα Ιούνιο και
  • 3 Ιουλίου για τον μήνα Ιούλιο.

Όσοι δικαιούχοι επιλέξουν την κατάθεση σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:

  • 3 ή 20 Μαρτίου (ανάλογα αν υποβάλουν την αίτηση πριν ή μετά την 28 η Φεβρουαρίου) για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο και
  • 3 Μαΐου για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο.

Αναλυτικά τα ποσά και τα καταστήματα

Η εξαργύρωση της ψηφιακής κάρτας αγορών θα μπορεί να γίνει στα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων και θα ξεκινά από 220 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό αυξανόμενο κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος, με ανώτατο όριο τα 1.000 ευρώ αγορές.

Ωστόσο, κάθε επιπλέον εξαρτώμενο μέλος ή φιλοξενούμενος προσθέτει στο εκτιμώμενο ύψος αγορών του νοικοκυριού 100 ευρώ, ενισχύοντας έτσι τη μηνιαία επιδότηση κατά 10 ευρώ, εάν επιλεγεί η έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, ή κατά 8 ευρώ, εάν επιλεγεί η τραπεζική κατάθεση.

Οι αγορές θα μπορούν να γίνουν σε:

  • Παντοπωλεία, σούπερ μάρκετ
  • Κρεοπωλεία
  • Καταστήματα ζαχαροπλαστικής
  • καταστήματα γαλακτοκομικών προϊόντων
  • Αρτοποιεία
  • Διάφορα καταστήματα τροφίμων

Δικαιούχοι και κριτήρια

Αίτηση μπορούν να καταθέσουν οι έγγαμοι ή πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, ενώ σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης συζύγων / μερών συμφώνου συμβίωσης, μπορεί να κάνει αίτηση ο ένας εκ των δύο, οπότε αποκλείεται αυτοδικαίως ο άλλος.

Σημειώνεται πως για τον σκοπό του Market Pass, ως μέλη του νοικοκυριού λογίζονται οι σύζυγοι / τα μέρη συμφώνου συμβίωσης, τα εξαρτώμενα τέκνα τους, τα λοιπά εξαρτώμενα από αυτούς μέλη και οι φιλοξενούμενοί τους σύμφωνα με την τελευταία Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2021, όπως αυτή υποβλήθηκε έως και 31/12/2022.

Τα φυσικά πρόσωπα δικαιούνται της ενίσχυσης, εφόσον πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια:

Κριτήριο εισοδήματος

  • Οι άγαμοι θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 16.000 ευρώ.
  • Οι έγγαμοι θα πρέπει να έχουν εισόδημα 24.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.
  • Οι μονογονεϊκές οικογένειες θα πρέπει να έχουν εισόδημα έως 24.000 ευρώ, συν 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο

Κριτήριο περιουσίας

Το ύψος της ακίνητης περιουσίας για τους άγαμους είναι έως 250.000 ευρώ και για τους έγγαμους έως 400.000 ευρώ.

Βήμα - βήμα η διαδικασία

  • Είσοδος στην εφαρμογή (κλικ εδώ) με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet).
  • O αιτούμενος συμπληρώνει και επιβεβαιώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του, όπως τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του.
  • Eπιλέγει τον τρόπο πίστωσης (έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό) και το πιστωτικό ίδρυμα με το οποίο επιθυμεί να συνεργαστεί.
  • Στην περίπτωση της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό, ο αιτούμενος υποβάλλει υπό μορφή IBAN ενεργό λογαριασμό Τραπέζης, στον οποίο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον συνδικαιούχος και επιλέγει το πιστωτικό ίδρυμα που τηρείται ο λογαριασμός.
  • Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στο ότι σε περίπτωση επιλογής έκδοσης ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ο ίδιος ο δικαιούχος ή κάποιο μέλος του νοικοκυριού πρέπει να διαθέτει κινητό τηλέφωνο ικανό να πραγματοποιεί ανέπαφες συναλλαγές (μέσω πρωτοκόλλου NFC). Σημειώνεται ότι η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ηλεκτρονικές συναλλαγές.
  • Δυνατή είναι η υποβολή αιτήσεως για το Market Pass και μέσω ΚΕΠ.

Τι σημαίνουν οι πιθανές καταστάσεις της αίτησής

  1. ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ: Η αίτηση δεν έχει υποβληθεί οριστικά, καθώς ο αιτούμενος δεν έχει πιέσει το πλήκτρο ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ στο κάτω δεξιά μέρος της οθόνης.
  2. ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ: Η αίτηση έχει υποβληθεί οριστικά και βρίσκεται στο στάδιο επαλήθευσης των στοιχείων που υποβλήθηκαν.
  3. ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ (ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ): Η αίτηση είναι έγκυρη και αναμένεται η αποστολή της στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που επέλεξε ο δικαιούχος. Περισσότερες πληροφορίες κατά το στάδιο αυτό παρέχονται στον Πίνακα Πληρωμών.
  4. ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ: Η αίτηση έχει εγκριθεί και έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες πληρωμές.
  5. ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Η αίτηση έχει απορριφθεί μετά από τους προβλεπόμενους ελέγχους και μέχρι τις 15/3/2023 είναι δυνατόν να τροποποιηθεί και να υποβληθεί εκ νέου. Για την απόρριψη ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail.
  6. ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ ΠΛΗΡΩΜΗ: Η αίτηση είναι έγκυρη και απεστάλη προς πληρωμή, αλλά δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της πίστωσης από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που επέλεξε ο δικαιούχος. Για την απόρριψη ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail. Μετά τις 15/3/2023 μέχρι τις 2/5/2023 ο δικαιούχος μπορεί να τροποποιήσει στοιχεία που σχετίζονται με τον τρόπο πληρωμής που επέλεξε (ΙΒΑΝ ή/και χρηματοπιστωτικό ίδρυμα), δεν μπορεί όμως να αναιρέσει την αρχική του επιλογή μεταξύ άυλης ψηφιακής κάρτας και τραπεζικής κατάθεσης.
  7. ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ: Απαιτείται επικοινωνία του δικαιούχου με το Τηλέφωνο Εξυπηρέτησης Κοινού 2102156327 (Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-17:00) ή αποστολή e-mail στο marketpass@ktpae.gr.

Τα μηνύματα κατάστασης του Πίνακα Πληρωμών

  1. ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η συγκεκριμένη πληρωμή θα αποσταλεί στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα προς πραγματοποίηση κατά την εκτιμώμενη ημερομηνία εκτέλεσης.
  2. ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΗ - ΣΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η συγκεκριμένη πληρωμή έχει αποσταλεί στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και η επεξεργασία της μπορεί να διαρκέσει έως δέκα (10) εργάσιμες ημέρες.
  3. ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ: Η συγκεκριμένη πληρωμή έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς.
  4. ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της συγκεκριμένης πληρωμής. Για την απόρριψη ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail. Μετά τις 15/3/2023 και μέχρι τις 2/5/2023 ο δικαιούχος μπορεί να τροποποιήσει στοιχεία που σχετίζονται με τον τρόπο πληρωμής που επέλεξε (ΙΒΑΝ ή/και χρηματοπιστωτικό ίδρυμα), δεν μπορεί όμως να αναιρέσει την αρχική του επιλογή μεταξύ άυλης ψηφιακής κάρτας και τραπεζικής κατάθεσης.