ΧΡΗΜΑ

Χαμένες ή κατεστραμένες αποσκευές - Πώς θα αποζημιωθείτε για τη βαλίτσα σας

Χαμένες ή κατεστραμένες αποσκευές - Πώς θα αποζημιωθείτε για τη βαλίτσα σας
Η παράδοση της βαλίτσας στο τσεκ ιν πριν την επιβίβαση έχει εξελιχθεί σε μια «άσκηση εμπιστοσύνης» ΙΝΤΙΜΕ / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Βρισκόμαστε μόλις στο πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου, ωστόσο δεν είναι λίγες οι αεροπορικές εταιρείες που έχουν ξεκινήσει να στέλνουν προσφορές και ιδέες για πτήσεις ενόψει του Πάσχα και του καλοκαιριού.

Ωστόσο η καλοκαιρινή περίοδος του 2021 και του 2022 δεν άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους ταξιδιώτες, σε διεθνές επίπεδο, καθώς βρέθηκαν αντιμέτωποι με καθυστερήσεις πτήσεων, μεγάλες ουρές και ίσως έναν από τους χειρότερους εφιάλτες του ταξιδιώτη, χαμένες και κατεστραμμένες αποσκευές.

Η παράδοση της βαλίτσας στο τσεκ ιν πριν την επιβίβαση έχει εξελιχθεί σε μια «άσκηση εμπιστοσύνης», παρότι ο ταξιδιώτης πολλές φορές πληρώνει ένα σημαντικό ποσό για να μπορέσει να το κάνει. Η πληρωμή αυτή δεν εγγυάται ότι η βαλίτσα του «θα φτάσει» στον προορισμό της, στην ώρα της, διασφαλίζει όμως ότι ο επιβάτης θα αποζημιωθεί σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

Τι να κάνετε για να περιορίσετε τις απώλειες

  • Κλείστε απευθείας πτήσεις

Οι απευθείας πτήσεις έχουν μεγαλύτερο «ποσοστό επιτυχίας» όσον αφορά στη μεταφορά των αποσκευών, καθώς συνήθως το κρίσιμο σημείο είναι η μεταφορά τους μεταξύ αεροπλάνων και ακόμα περισσότερο αν πρόκειται για διεθνείς πτήσεις.

  • Φωτογραφία των αποσκευών

Η συμβουλή που δίνουν οι περισσότεροι «έμπειροι» ταξιδιώτες είναι να βγάλετε μια φωτογραφία τη βαλίτσα σας αλλά και το περιεχόμενο της. Σε περίπτωση απώλειας, η αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να ρωτήσει το χρώμα, το μέγεθος, την μάρκα και την κατάσταση της βαλίτσας, αλλά και την αξία του περιεχομένου της. Αυτό θα βοηθήσει, τόσο στο να βρεθεί ευκολότερα, αλλά και στη διαδικασία της αποζημίωσης.

  • Χρησιμοποιήστε συσκευές εντοπισμού

Μικρές συσκευές εντοπισμού, όπως αυτές που μπορεί να βάλει κανείς στα κλειδιά του ή το αυτοκίνητο του είναι ιδανικές για τις βαλίτσες. Συνδέονται με το κινητό του ταξιδιώτη και μπορεί ανά πάσα στιγμή να δει την πόλη και το σημείο στο οποίο βρίσκεται η αποσκευή του.

  • Φροντίστε να υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας

Η πιο συχνή πρακτική είναι το «ταμπελάκι» στο χερούλι της βαλίτσας, με το τηλέφωνο και το όνομα του επιβάτη, ωστόσο είναι σημαντικό αυτό να αναφέρεται σε δύο γλώσσες, όπως ελληνικά και αγγλικά, ενώ σημαντικό είναι να αναφέρεται τόσο η χώρα, όσο και το τηλέφωνο με τον κωδικό της χώρας.

Ωστόσο, ιδανικά, τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να αναφέρονται και στο εσωτερικό της βαλίτσας, σε περίπτωση που το εξωτερικό ταμπελάκι καταστραφεί ή χαθεί.

  • Μην χάσετε το αυτοκόλλητο του τσεκ ιν

Όταν δίνετε μια βαλίτσα για τσεκ ιν ή όταν σας ζητάνε να παραδώσετε την χειραποσκευή σας πριν μπείτε στο αεροπλάνο, θα βάλουν ένα χαρτάκι με τα προσωπικά σας στοιχεία, τον κωδικό της πτήσης και τον προορισμό πάνω στη βαλίτσα, παράλληλα θα σας δώσουν ένα «αποδεικτικό» της διαδικασίας σε χαρτί ή σε αυτοκόλλητο. Αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να χάσετε αν θέλετε να ξαναβρείτε την αποσκευή σας.

  • Ασφάλεια ταξιδιού

Για να εξασφαλίσετε επαρκή κάλυψη όταν μεταφέρετε μαζί σας στο ταξίδι ακριβά αντικείμενα, θα ήταν σκόπιμο να κάνετε ιδιωτική ασφάλιση. Εάν δεν το επιθυμείτε, μπορείτε να ζητήσετε, έναντι αντιτίμου, υψηλότερο όριο αποζημίωσης (άνω των 1.300 ευρώ) από την αεροπορική εταιρεία με την οποία ταξιδεύετε. Αυτό πρέπει να γίνεται εκ των προτέρων και το αργότερο κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων.

Σε περίπτωση απώλειας

Αν η βαλίτσα σας δεν «εμφανιστεί» ποτέ στην παραλαβή κατά την προσγείωση, πρέπει να δράσετε γρήγορα. Πρώτα ρίξτε μια «ματιά» στα διπλανά σημεία παραλαβής, άλλων πτήσεων και σίγουρα μην φύγετε από το αεροδρόμιο αν δεν κάνετε μια στάση από την υπηρεσία αποσκευών της αεροπορικής εταιρείας και του αεροδρομίου.

Αν έχετε συσκευή εντοπισμού θα μπορέσετε να τους κατευθύνετε εσείς για το που βρίσκεται. Ωστόσο πάντα να συμπληρώνεται την φόρμα απολεσθέντων.

Πρέπει να θυμάστε πως όσον αφορά στην ΕΕ, εάν θέλετε να καταγγείλετε την απώλεια ή φθορά αποσκευών, θα πρέπει να υποβάλετε την καταγγελία εγγράφως στην αεροπορική εταιρεία εντός 7 ημερών, ή εντός 21 ημερών από την παραλαβή των αποσκευών σας εάν έφθασαν με καθυστέρηση.

Δύο πράγματα που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι οι περισσότερες αεροπορικές, ανάλογα με τα δικαιώματα που έχει το «εισιτήριο» σας, έχουν υποχρέωση να σας στείλουν στην διεύθυνση της επιλογής σας την βαλίτσα σας, όταν βρεθεί, αλλά και να σας αποζημιώσει για μέρος των εξόδων σας, σε περίπτωση που έπρεπε να αγοράσετε προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως ρούχα. Σε κάθε περίπτωση πρέπει πάντα να κρατήσετε τις αποδείξεις. Αποζημίωση ενδέχεται να δικαιούται το ταξιδιώτης και στην περίπτωση φθοράς της αποσκευής. Σημειώνεται πως κάθε αεροπορική εταιρεία έχει διαφορετική πολιτική αποζημίωσης, οπότε θα πρέπει να επισκεφτείτε τον ιστότοπο της για να δείτε τι ισχύει κάθε φορά και ποιες είναι οι επιλογές σας.

Σημειώνεται πώς για την ΕΕ, εάν οι παραδιδόμενες αποσκευές σας χαθούν, φθαρούν ή καθυστερήσουν, η αεροπορική εταιρεία φέρει την ευθύνη και δικαιούστε αποζημίωση έως και 1.300 ευρώ περίπου. Ωστόσο, εάν η φθορά προκλήθηκε από ελάττωμα της ίδιας της αποσκευής, δεν δικαιούστε καμία αποζημίωση.

Τέλος, αν αντιμετωπίζετε προβλήματα, αν η εταιρεία αρνηθεί την αποζημίωση ή αν δεν λάβετε ποτέ απάντηση στο αίτημα σας μπορείτε πάντα να απευθυνθείτε στην αρμόδια υπηρεσία της χώρας ή της ΕΕ.

Απευθυνθείτε στις εθνικές διοικητικές υπηρεσίες της ΕΕ με ένα κλικ εδώ:

ΕΕ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ