ΧΡΗΜΑ

«Πρεμιέρα» για το Καλάθι των νονών: Ποια προϊόντα περιλαμβάνει

«Πρεμιέρα» για το Καλάθι των νονών: Ποια προϊόντα περιλαμβάνει
Unsplash

Σε εφαρμογή τέθηκε από την Τετάρτη 29 Μαρτίου, η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για τις αγορές του Πάσχα, δηλαδή το «Kαλάθι των νονών».

Ειδικότερα, αποτελεί αντίστοιχο μέτρο με το «καλάθι του Άη Βασίλη» που είχε εφαρμοστεί τα Χριστούγεννα στο οποίο συμμετείχαν αλυσίδες παιχνιδιών, βιβλιοπωλεία και μεγάλες επιχειρήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών που διαθέτουν και παιχνίδια. Αρκετές μικρότερες μάλιστα συμμετείχαν εθελοντικά καθώς η υποχρεωτικότητα του μέτρου αφορούσε εκείνες με ετήσιο τζίρο άνω του 1.000.000 ευρώ.

Στο αντίστοιχο «καλάθι των νονών» που εφαρμόζεται από την Τετάρτη, το υπουργείο Ανάπτυξης διαμόρφωσε τις γενικές κατηγορίες από τις οποίες οι επιχειρήσεις θα επιλέξουν τα προϊόντα με τα οποία θα γεμίσουν τα καλάθια τους.

Το μέτρο θα ισχύσει ως το Μεγάλο Σάββατο 15 Απριλίου και θα συμμετέχουν και σε αυτό υποχρεωτικά, οι επιχειρήσεις παιχνιδιών με ετήσιο τζίρο άνω του 1 εκατ. ευρώ και εθελοντικά όσες επιθυμούν. Άλλωστε όπως εξήγησε ο ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος δεν είναι υποχρεωτικό όλες οι επιχειρήσεις να επιλέξουν να συμπεριλάβουν ένα προϊόν σε κάθε κατηγορία, αλλά σε οποίες από αυτές διαθέτουν εμπόρευμα.

Αναλυτικά οι κατηγορίες:

  • λαμπάδα με παιχνίδι
  • πασχαλινά σοκολατειδή (αυγά κοκ)
  • Επιτραπέζια/Παζλ
  • Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης)
  • Βρεφικά παιχνίδια
  • Φιγούρες δράσης
  • Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια)
  • Οχήματα – Τηλεκατευθυνόμενα
  • Ηλεκτρονικά παιχνίδια
  • Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα)
  • Λούτρινα
  • Μουσικά παιχνίδια

Οι επιχειρήσεις έχουν την υποχρέωση να δημοσιοποιούν τις λίστες με τα προϊόντα έως το πρωί της Τετάρτης, ενώ θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι υπάρχει επαρκές απόθεμα. Οι λίστες θα αναρτώνται στο e-καταναλωτής, ενώ προϊόντα στο ράφι θα φέρουν και το ειδικό σήμα του «καλαθιού των νονών» ώστε να τα εντοπίζουν ευκολότερα οι καταναλωτές στις αγορές τους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ