ΧΡΗΜΑ

Γαλακτοκομικά: Πώς αλλάζουν τα δεδομένα στην αγορά

Γαλακτοκομικά: Πώς αλλάζουν τα δεδομένα στην αγορά
pixabay

Η κατηγορία των γαλακτοκομικών ήταν εκείνη που σε ετήσια βάση κατέγραψε τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε σύγκριση με τα υπόλοιπα τρόφιμα τον προηγούμενο χρόνο μέχρι και τον φετινό Μάρτιο, οπότε και υπάρχουν τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Ως αποτέλεσμα, παρατηρήθηκε από τη μία πλευρά, μείωση της κατανάλωσης η οποία αποτυπώνεται στον όγκο των πωλήσεών τους και από την άλλη, άνοδος των αντίστοιχων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Κάτι που διαπιστώνουν και οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου βλέποντας μέρος των πωλήσεων των προηγούμενων ετών να κατευθύνεται προς τα PL προϊόντα της κατηγορίας. Είναι ενδεικτικό ότι πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλός της ΔΕΛTA, Xρήστος Τσόλκας επεσήμανε ότι οι πωλήσεις του φρέσκου γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας από το 11% ανέβηκαν στο 22-25% τον τελευταίο χρόνο. «Στη ΔΕΛΤΑ κόστισε 3 με 4 μονάδες. Όλοι χάνουν μερίδια αγοράς από την άνοδο της ιδιωτικής ετικέτας αλλά ο «πρώτος», χάνει τα περισσότερα» όπως επεσήμανε.

Όπως φαίνεται, πάντως, η κατηγορία των γαλακτοκομικών είναι πλέον και εκείνη στην οποία γίνονται και οι πρώτες προσπάθειες για αποκλιμάκωση των τιμών από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου. Κυρίως μέσω προσφορών αλλά και με κάποιες μειώσεις σε κωδικούς. Από τις αρχές 2023 άλλωστε, όπως επισημαίνουν στελέχη της γαλακτοβιομηχανίας, οι τιμές που συντελούν στο κόστος παραγωγής των προϊόντων τους, όπως οι πρώτες ύλες, άρχισαν να αποκλιμακώνονται.

Έτσι η ΔΕΛΤΑ ανακοίνωσε από τον Φεβρουάριο προσφορές μεγάλης χρονικής διάρκειας σε προϊόντα της και η Κρι Κρι επίσης προωθητικές ενέργειες κατά τη διάρκεια του 2023 για τη μείωση των τιμών στα γαλακτοκομικά συνολικής αξίας άνω των 3.000.000 ευρώ, αλλά και μειώσεις στις τιμές στις συσκευασίες φρέσκου αγελαδινού γάλακτος και του παραδοσιακού αγελαδινού γιαουρτιού κατά 10%. Επίσης η Όλυμπος (Ελληνικά Γαλακτοκομεία) στους τιμοκαταλόγους της προς τα σούπερ μάρκετ με ισχύ από σήμερα, περιλαμβάνει μειωμένες τιμές από 5% έως 16% σε 18 κωδικούς προϊόντων.

Οι κινήσεις αυτές βεβαίως από πλευράς των επιχειρήσεων του κλάδου αφενός δεν αφορούν στο σύνολο των προϊόντων τους αφετέρου με τις μειώσεις αυτές δεν «καλύπτονται» οι ανατιμήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών επιβαρύνοντας τους καταναλωτές. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι μία πρώτη ένδειξη αποκλιμάκωσης σε μία κατηγορία προϊόντων στην οποία οι τιμές τραβούσαν διαρκώς την ανηφόρα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ