ΧΡΗΜΑ

Ακρίβεια: Το δύσκολο «σταυρόλεξο» εν μέσω καλοκαιριού

Ακρίβεια: Το δύσκολο «σταυρόλεξο» εν μέσω καλοκαιριού
Eurokinissi

Η ακρίβεια σε βασικά αγαθά και η αργή αποκλιμάκωση των τιμών στα τρόφιμα συνεχίζουν να αποτελούν «πονοκέφαλο» για τα νοικοκυριά και εν μέσω καλοκαιριού.

Ο περιορισμός των δαπανών στις απολύτως απαραίτητες κατά τις αγορές στο σούπερ μάρκετ, η «στροφή» στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και το «κυνήγι» των προσφορών είναι ορισμένες από τις κυριότερες αλλαγές που επέλθει στις καταναλωτικές συνήθειες και οι οποίες αποτυπώνονται τόσο στις πωλήσεις των επιχειρήσεων όσο και στις σχετικές έρευνες που διεξάγονται τον τελευταίο 1,5 περίπου χρόνο.

Οι τιμές των τροφίμων αποτελούν τον μεγαλύτερο προβληματισμό για τους καταναλωτές που βλέπουν στα ράφια του σούπερ μάρκετ τις υψηλές τιμές που διαμορφώθηκαν από τις διαρκείς ανατιμήσεις των προηγούμενων μηνών, να διατηρούνται και σε κάποιες περιπτώσεις να ανεβαίνουν κι άλλο. Σε συγκεκριμένες κατηγορίες και κωδικούς προϊόντων καταγράφονται μεν μικρές μειώσεις, κυρίως μέσω προσφορών, οι οποίες όμως δεν αντισταθμίζουν την επιβάρυνση που έχουν δεχθεί συνολικά όλους αυτούς του μήνες οι καταναλωτές.

Στελέχη της αγοράς στις εκτιμήσεις τους για την πορεία των τιμών «βλέπουν» αποκλιμάκωση στα τρόφιμα προς τους τελευταίους μήνες του έτους, εκείνο ωστόσο που υπογραμμίζουν είναι πως οι τιμές δεν θα επιστρέψουν στα προ κρίσης επίπεδα.

Σε αυτό το πλαίσιο η νέα ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης μετά τις εκλογές θα κληθεί να λάβει αποφάσεις σχετικά με δύο μέτρα που είχαν ληφθεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας από την προηγούμενη και των οποίων η ισχύς τους σταματάει στις 30 Ιουνίου. Πρόκειται για το «καλάθι του νοικοκυριού» καθώς και το μέτρο του πλαφόν στο περιθώριο κέρδος που εφαρμόζεται σε βασικά αγαθά.

Σε ό,τι αφορά στο «καλάθι του νοικοκυριού» ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται για τις εισηγήσεις που θα γίνουν τις επόμενες μέρες, όπως έγραφε το CNN Greece είναι και ενδεχόμενο το μέτρο να «ξεκουραστεί» έπειτα από 8 μήνες εφαρμογής του και να επιστρέψει σε ανανεωμένη μορφή από το φθινόπωρο, ώστε να «κεντρίσει» εκ νέου και το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Όσον αφορά στο πλαφόν στο περιθώριο κέρδους αναμένεται να εξεταστεί τι θα γίνει, σε συνδυασμό και με τα υπόλοιπα μέτρα κατά της ακρίβειας, όπως το market pass. Παράλληλα ανάλογα και με τις συνθήκες που διαμορφώνονται λόγω καλοκαιριού σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων ή ακόμη και συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, όπως για παράδειγμα ενδεχομένως τα καύσιμα στα νησιά.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ