ΧΡΗΜΑ

Θερινές εκπτώσεις: Πώς ο καύσωνας επηρέασε τις πωλήσεις - Οι «κερδισμένοι» του 15ημέρου

Θερινές εκπτώσεις: Πώς ο καύσωνας επηρέασε τις πωλήσεις - Οι «κερδισμένοι» του 15ημέρου
INTIME

Εμπορικά κέντρα και πολυκαταστήματα όπου οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν τις αγορές τους σε συνθήκες... δροσιάς λόγω των κλιματιζόμενων κοινόχρηστων χώρων, εν μέσω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν, αποτελούν τους «κερδισμένους» του πρώτου 15ημέρου των θερινών εκπτώσεων.

Στον αντίποδα, προβληματισμός υπάρχει για την εικόνα έως τώρα, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στους εμπορικούς δρόμους της πόλης καθώς τα «κύματα» καύσωνα τον φετινό Ιούλιο έχουν επηρεάσει την αγοραστική διάθεση των καταναλωτών.

Οι δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων παραδοσιακά θεωρούνται από τους εμπόρους οι καλύτερες από πλευράς αγοραστικής κίνησης. Τη φετινή χρονιά ωστόσο, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στo CNN Greece o πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του ΕΒΕΠ, κ. Βασίλης Κορκίδης, οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες, οι πυρκαγιές στη χώρα, σε συνδυασμό παράλληλα με τον υψηλό πληθωρισμό στα τρόφιμα που οδηγεί τους καταναλωτές στον περιορισμό των δαπανών τους σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες, έχουν οδηγήσει σε «φρένο» στις αγορές. «Έχουμε ωστόσο πολύ δρόμο μπροστά μας μέχρι το τελικό ταμείο» συμπληρώνει ο κ. Κορκίδης, καθώς οι θερινές εκπτώσεις ολοκληρώνονται στο τέλος Αυγούστου.

Στους «κερδισμένους» οι τουριστικές περιοχές

Στο «άθροισμα» του τζίρου κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου μπαίνει πέραν της εγχώριας και η εισαγόμενη κατανάλωση, λόγω των αυξημένων τουριστικών αφίξεων στη χώρα.

Κάτι που, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, αποτυπώνεται και στην αυξημένη, συγκριτικά με άλλες περιοχές της Αττική, κίνηση στο κέντρο της Αθήνας αλλά και στις περιφέρειες της χώρας οι οποίες και έχουν τις μεγαλύτερες τουριστικές ροές. «Το ζητούμενο είναι βεβαίως οι εγχώριοι καταναλωτές και μόνιμοι πελάτες μας να εκμεταλλευτούν τις συμφέρουσες τιμές για τις αγορές τους και οι επιχειρήσεις λιανικής να ρευστοποιήσουν το εποχικό εμπόρευμα τους» σημειώνει ο κ. Κορκίδης.

Στόχος του λιανικού εμπορίου το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να κινηθεί πάνω από τον περυσινό πήχη των 6 δισ. ευρώ και να φτάσει φέτος τα 7 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την αρχή του 2023 έως τον Μάιο σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 12,2% ενώ το δίμηνο Απριλίου – Μαϊου κατά 5%. Ο Ιούνιος κινήθηκε περί τα 3,55 δισ. ευρώ συμπεριλαμβανομένων ωστόσο και των κατηγοριών των τροφίμων αλλά και των καυσίμων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ