ΧΡΗΜΑ

Η «εξίσωση» της σχολικής τσάντας – Οι τιμές και τα sos για τους καταναλωτές

pixabay

Διαβασμένοι και με ...κομπιουτεράκι στο χέρι καλούνται να είναι οι γονείς στις αγορές των σχολικών ειδών για τους μαθητές ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Οι δαπάνες για τσάντες, κασετίνες, τετράδια, στυλό και τον υπόλοιπο βασικό εξοπλισμό του σχολείου, κάθε χρόνο τέτοια περίοδο, αποτελούν «πονοκέφαλο» για τον οικογενειακό προϋπολογισμό, πολύ περισσότερο δε, σε ένα περιβάλλον πληθωριστικών πιέσεων σε βασικά αγαθά όπως τα τρόφιμα.

Μεγάλο το εύρος των τιμών

Η έρευνα από πλευράς καταναλωτών πριν από τις τελικές αγορές κρίνεται απαραίτητη καθώς το εύρος των τιμών στα σχολικά είδη είναι πολύ μεγάλο και εξαρτάται από παράγοντες όπως τα υλικά κατασκευής, η χώρα προέλευσης, εάν είναι «επώνυμα» ή έχουν λανσαριστεί πρώτη φορά στην αγορά φέτος. Για αυτό και το συνολικό κόστος της αγοράς σχολικών ανά μαθητή είναι πολύ δύσκολο να υπολογιστεί με ακρίβεια καθώς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις επιλογές που θα κάνουν οι γονείς στις αγορές τους. Για παράδειγμα το κόστος μίας σχολικής τσάντας μπορεί να ξεκινά ακόμη και κάτω από 10 ευρώ αλλά και να ξεπερνά επίσης τα 100 ευρώ.

Οι πρώτες αγορές από πλευράς καταναλωτών έχουν ξεκινήσει ήδη ενώ αναμένεται να κορυφωθούν την επόμενη εβδομάδα, πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι αλλά και μετά το άνοιγμα των σχολείων. Στη «μάχη» της αγοράς των σχολικών μπήκαν από νωρίς εκτός από τα βιβλιοπωλεία, τις εξειδικευμένες επιχειρήσεις παιχνιδιών, χαρτικών και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ τα οποία διεκδικούν κι εκείνα μερίδιο από τον συνολικό τζίρο που υπολογίζεται πως ξεπερνά τα 150 εκατ. ευρώ. Στελέχη της αγοράς πάντως κάνουν λόγο για καλύτερες τιμές σε σχέση με τις αυξημένες περσινές, σε αρκετές από τις κατηγορίες του βασικού εξοπλισμού των μαθητών.

Σούπερ μάρκετ και 16 επιχειρήσεις με σχολικά στο «Καλάθι των Μαθητών»

Παράλληλα από την περασμένη εβδομάδα έχει τεθεί σε εφαρμογή η πρωτοβουλία «Το Καλάθι των Μαθητών» σε μία προσπάθεια από πλευράς του υπουργείου Ανάπτυξης οι τιμές στην αγορά να συγκρατηθούν στα περσινά επίπεδα ή ακόμη και να κινηθούν χαμηλότερα.

«Καλάθι των Μαθητών» με προϊόντα από 11 κατηγορίες σχολικών ειδών έχουν δημιουργήσει τόσο τα σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στο «Καλάθι του νοικοκυριού» όσο και αλυσίδες παιχνιδιών, ειδών τεχνολογίας και βιβλιοπωλεία που διαθέτουν σχολικά είδη και έχουν ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ. Εθελοντικά συμμετέχουν και μικρότερες επιχειρήσεις.

Τις πρώτες μέρες εφαρμογής του μέτρου, πέραν των σούπερ μάρκετ, συνολικά 16 - έως τώρα- επιχειρήσεις που πωλούν σχολικά συμμετέχουν με λίστες οι οποίες περιλαμβάνουν πολύ περισσότερα τους ενός -που τις υποχρεώνει ο νόμος- προϊόντα σε κάθε κατηγορία. Κατά συνέπεια και στα προϊόντα εντός του «Καλαθιού των μαθητών» οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από οικονομικότερα έως και πιο ακριβά προϊόντα. Από την πλευρά τους, τα σούπερ μάρκετ συμμετέχουν με προϊόντα στις κατηγορίες εκείνες τις οποίες διαθέτουν στα ράφια τους. Για παράδειγμα μπορεί να έχουν στις λίστες τους μόνο στυλό και τετράδια ή να διαθέτουν επίσης και κασετίνες, τσάντες κτλ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης