ΧΡΗΜΑ

Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βάζουν στο καλάθι τους οι καταναλωτές

Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βάζουν στο καλάθι τους οι καταναλωτές
unsplash

Η στροφή των καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε βασικά αγαθά συνεχίζεται, την ίδια στιγμή που οι ανατιμήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2023 στα ράφια των σούπερ μάρκετ φτάνουν το 9,6%.

Το μερίδιο των PL προϊόντων αγγίζει πλέον το 26,3% σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, που πλέον συμπεριλαμβάνει και τις πωλήσεις της Lidl. Σημειώνεται πως το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 25,4% το πρώτο εξάμηνο του 2023 και στο 25,8% στο σύνολο του 2022.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκείνα δηλαδή που παράγονται από τη βιομηχανία για λογαριασμό των σούπερ μάρκετ καταγράφουν ρυθμό ανάπτυξης 13,4% όταν στα αντίστοιχα επώνυμα φτάνει το 8,3%. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι αν και τα pl προϊόντα έχουν υποστεί αυξήσεις εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων -ακόμη και μεγαλύτερες ποσοστιαία- σε κάθε περίπτωση παραμένουν οικονομικότερα σε σχέση με τα επώνυμα.

Μεταξύ των βασικών κατηγοριών προϊόντων, τη μεγαλύτερη διείσδυση των pl στο καλάθι των καταναλωτών εμφανίζουν τα είδη για το νοικοκυριό, ακολουθούν τα τρόφιμα και έπονται τα είδη προσωπικής υγιεινής. Εκείνο ωστόσο που παρατηρείται στις πωλήσεις του α' εξαμήνου του 2023 είναι πως τα είδη προσωπικής υγιεινής ήταν εκείνα που εμφάνισαν τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και συγκεκριμένα από από 19,6% σε 22,1%. Στα είδη νοικοκυριού το μερίδιο των pl διαμορφώθηκε από 24,7% πέρσι στο 26,6%, ενώ στα τρόφιμα το μερίδιο τους παρέμεινε σχεδόν σταθερό, στο 26,5% από 26% το α΄ εξάμηνο του 2022. Κάτι που ίσως και να εξηγείται από το γεγονός ότι τα τρόφιμα αποτελούν μία κατηγορία στην οποία οι καταναλωτές, όπως προκύπτει από σχετικές έρευνες, δυσκολότερα εγκαταλείπουν τα «επώνυμα» προϊόντα που βάζουν στο καλάθι τους.

Αυξήθηκαν οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες

Την ίδια στιγμή πάντως η κατηγορία των τροφίμων εμφανίζει τη μεγαλύτερη, σε ποσοστιαίες μονάδες, αύξηση πρόσφορών και προωθητικών ενεργειών. Συγκεκριμένα το 25,3% των πωλήσεων στα τρόφιμα το α΄ εξάμηνο ήταν υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας, καταγράφοντας αύξηση κατά 3,4 μονάδες. Στα είδη νοικοκυριού σημειώθηκε αύξηση 3,1 μονάδων, φτάνοντας στο 24,9% ενώ από την άλλη πλευρά μειωμένες κατά 0,9 ήταν οι πωλήσεις υπό καθεστώς προσφοράς στην κατηγορία των ειδών προσωπικής υγιεινής.

Στο σύνολο των ταχυκίνητων κωδικών, το 25,3% όσων πωλήθηκαν, ήταν σε προσφορά, ποσοστό αυξημένο κατά 2,9 μονάδες σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2022.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ