ΧΡΗΜΑ

Εστίαση: «Αγκάθι» οι ακριβές πρώτες ύλες - Προβληματισμός για το ελαιόλαδο

Εστίαση: «Αγκάθι» οι ακριβές πρώτες ύλες - Προβληματισμός για το ελαιόλαδο
INTIME

Η συνεχιζόμενη ακρίβεια στα τρόφιμα αλλά και η ανησυχία για νέες αυξήσεις σε βασικά προϊόντα όπως το ελαιόλαδο, προβληματίζουν τους επιχειρηματίες της οργανωμένης εστίασης έπειτα από ένα «περίεργο καλοκαίρι» που, όπως σημειώνουν, βίωσε ο κλάδος.

Οι αυξημένες τιμές των πρώτων υλών αποτελούν αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο «αγκάθι» όσον αφορά στην επιβάρυνση που δέχονται οι επιχειρήσεις εστίασης, την ίδια στιγμή που δεν έχουν περιθώρια για νέες αυξήσεις στους τιμοκαταλόγους τους και η κατανάλωση εμφανίζεται ήδη «πεσμένη», σύμφωνα με όσα επισημαίνει στο CNN Greece o Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, Γιάννη Λιάρος.

Το ελαιόλαδο είναι από τα προϊόντα που βρίσκονται στο επίκεντρο της ανησυχίας τους λόγω της διαρκώς αυξανόμενης τιμής του -τον Σεπτέμβριο μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο εκτοξεύτηκε σε νέα υψηλά- με τους επαγγελματίες της εστίασης να είναι «προετοιμασμένοι» και για νέες αυξήσεις τον Νοέμβριο στις καινούριες παραλαβές που θα κάνουν. Πέραν του ελαιολάδου όμως και οι υψηλές τιμές που παραμένουν σε αλλά βασικά προϊόντα όπως σε γαλακτοκομικά, τυροκομικά κτλ. συνθέτουν ένα περιβάλλον υψηλού κόστους πρώτων υλών για τις επιχειρήσεις. Την ίδια στιγμή και το ενεργειακό κόστος παραμένει ζήτημα και πηγή προβληματισμού λόγω των χαμηλότερων πλέον επιδοτήσεων, όπως επισημαίνει ο κ. Λιάρος.

«Περίεργο» το φετινό καλοκαίρι

Όσον αφορά στη θερινή περίοδο που προηγήθηκε, ο Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, επισημαίνει πως φέτος ήταν «περίεργη» για τον κλάδο, υπό την έννοια ότι περιοχές που έδειχναν να έχουν μία «δυναμική» στις αρχές του καλοκαιριού, όπως ορισμένα δημοφιλή νησιά της χώρας, στη συνέχεια δεν κινήθηκαν αντίστοιχα καλά. Στην Αθήνα, από την άλλη πλευρά, η κίνηση στις αλυσίδες εστίασης κρίνεται ως ικανοποιητική.

Κοινή διαπίστωση πάντως των επιχειρηματιών εστίασης, τόσο στις οργανωμένες αλυσίδες όσο και στα μεμονωμένα καταστήματα, παραμένει η χαμηλή κατανάλωση όσων επισκέπτονται εστιατόρια και ταβέρνες. Κάτι που παρατηρήθηκε ακόμα κατά τις καλοκαιρινές διακοπές, με τους επισκέπτες να περιορίζουν το ύψος και τον αριθμό των παραγγελιών τους προκειμένου να περιορίσουν τις δαπάνες τους εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ