ΧΡΗΜΑ

Ρεύμα: Νέα δεδομένα στα τιμολόγια - Μέχρι πότε θα υπάρχουν οι «Έναντι» λογαριασμοί

Ρεύμα: Νέα δεδομένα στα τιμολόγια - Μέχρι πότε θα υπάρχουν οι «Έναντι» λογαριασμοί
Pexels/ FOX

Τη σταδιακή καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος σε μηνιαία βάση, ανακοίνωσε τον προηγούμενο μήνα ο ΔΕΔΔΗΕ, με στόχο η διαδικασία να ολοκληρωθεί πανελλαδικά έως τα τέλη του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους, μετά από οδηγία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 

Πρόκειται για ένα από τα βασικά «όπλα» του υπουργείου για τη στήριξη των καταναλωτών, καθώς με αυτό τον τρόπο θα ξέρουν ακριβώς τι καταναλώνουν και τι πληρώνουν, βάζοντας ένα τέλος στους «Έναντι» λογαριασμούς.

Παράλληλα, αποτελεί ένα απο τα βασικά ορόσημα που πρέπει να επιτευχθούν στο πλαίσιο της νέας νομοθεσίας που επιτρέπει στους καταναλωτές να αλλάζουν πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος κάθε μήνα, εφόσον δεν αφήνουν «πίσω τους» οφειλές.

Ωστόσο η μεταβατική περίοδος προκαλεί απορίες σε ορισμένους καταναλωτές οι οποίοι, αν και θέλουν να αλλάξουν πάροχο, δυσκολεύονται να υπολογίσουν τι θα κληθούν να πληρώσουν στον καθένα, καθώς ήδη πολλοί από αυτούς έχουν λάβει «Έναντι» λογαριασμούς με επόμενη καταμέτρηση τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2024.

Πώς θα γίνονται οι μηνιαίες μετρήσεις

Ήδη η διαχειρίστρια εταιρεία έχει ζητήσει από τους καταναλωτές να διασφαλίσουν ότι το τεχνικό προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ και των συνεργαζόμενων εργολαβικών εταιριών θα έχει πρόσβαση στο χώρο των μετρητών του ακινήτου, προκειμένου να γίνει η λήψη ένδειξης από τον μετρητή και στη συνέχεια να χορηγηθεί στον Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας που έχει επιλέξει ο πελάτης, για την έκδοση εκκαθαριστικού λογαριασμού.

Υπογραμμίζεται ότι, σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η λήψη της ένδειξης, όλοι οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να καταχωρίσουν την ένδειξη της παροχής εντός τεσσάρων εργάσιμων ημερών από την ημέρα επίσκεψης του καταμετρητή στο ακίνητο, με τους εξής τρόπους:

• Καλώντας το Τηλεφωνικό Κέντρο εξυπηρέτησης πελατών του ΔΕΔΔΗΕ στη δωρεάν γραμμή 800-400-4000

• Εναλλακτικά μπορούν να καταχωρίσουν την ένδειξη στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ (κλικ εδώ)

• Μέσω της εφαρμογής My DEDDIE App από το κινητό τους τηλέφωνο.

Οι χρεώσεις για τον Φεβρουάριο

Ένα κλικ στην ειδικά πλατφόρμα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για τα οικιακά τιμολόγια (δείτε εδώ) αρκεί για να δουν αναλυτικά τις τιμές των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας για τα πράσινα, κίτρινα και μπλε για τον Φεβρουάριο.

Ο διαδραστικός πίνακας επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους να συγκρίνουν εύκολα και γρήγορα τις τιμές ανά κιλοβατώρα μεταξύ των παρόχων, το μηνιαίο πάγιο, αν παρέχεται έκπτωση και υπό ποιες προϋποθέσεις, αν διατίθεται νυχτερινό τιμολόγιο και πώς διαμορφώνεται η τελική τιμή προμήθειας.

Συμβάσεις 6 μηνών και άνω

Συμβόλαια με ελάχιστη διάρκεια έξι μηνών θα μπορούν να παρεχουν, πλέον, οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, για τα σταθερά (μπλε) ή κυμαινόμενα (κίτρινα) τιμολόγια ρεύματος.

Η τροποποίηση δημιουργεί τις προϋποθέσεις για διαμόρφωση χαμηλότερων τιμών ρεύματος καθώς περιορίζεται χρονικά το ρίσκο που αναλαμβάνουν οι προμηθευτές με την προσφορά σταθερού τιμολογίου.

Ήδη από τον Ιανουάριο διατίθεται τέτοιο τιμολόγιο (σταθερό για 8 μήνες, κυμαινόμενο στην συνέχεια) από την «Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας» που αποτέλεσε την αφορμή για την τροποποίηση του πλαισίου.

Σημειώνεται πως τα μικτά προϊόντα (σταθερά για ένα διάστημα, κυμαινόμενα στη συνέχεια) επισημαίνονται ως κίτρινα και δεν επιτρέπεται σε αυτά η εφαρμογή ρήτρας πρόωρης αποχώρησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ