ΧΡΗΜΑ

Σε ποιες αγορές χρησιμοποιούν πιο συχνά κάρτα οι καταναλωτές - Πότε προτιμούν τα μετρητά

Σε ποιες αγορές χρησιμοποιούν πιο συχνά κάρτα οι καταναλωτές - Πότε προτιμούν τα μετρητά
Eurokinissi

Σε σούπερ μάρκετ, εμπορικά καταστήματα, πρατήρια καυσίμων, παρόχους επικοινωνιών αλλά και στην εστίαση πληρώνουν πιο συχνά με κάρτα ή ψηφιακό πορτοφόλι οι Έλληνες καταναλωτές ενώ από την άλλη πλευρά, προτιμούν μετρητά κυρίως όταν πρόκειται για χαμηλής αξίας συναλλαγές.

Η περίοδος της πανδημίας ήταν εκείνη που συνετέλεσε καταλυτικά στις αλλαγές στον τρόπο των συναλλαγών καθώς πλέον οι Έλληνες στη συντριπτική τους πλειονότητα, σε ποσοστό 82%, έχουν εντάξει τη χρήση κάρτας ή ψηφιακού πορτοφολιού στις αγορές τους ενώ μόλις σε ποσοστό 18%, χρησιμοποιούν μόνο μετρητά. Όπως προκύπτει από την πανελλαδική έρευνα που διεξήχθη από το INEMY – EΣΕΕ για λογαριασμό της Visa, οι καταναλωτές κατά τις συναλλαγές με κάρτα/ψηφιακό πορτοφόλι, σε ποσοστό 58%, δηλώνουν πως τους προσφέρουν ευκολία ενώ το 30% επισημαίνει την ασφάλεια, με την έννοια κυρίως ότι δεν έχουν μαζί τους μετρητά, ώστε να ανησυχούν για την απώλεια τους. Επίσης, το 19% δηλώνει πως αισθάνεται ότι με αυτό τον τρόπο συμβάλλει στην αποφυγή φαινομένων φοροδιαφυγής.

Μεταξύ των αγορών τους, οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πιο συχνά κάρτα, στο σουπερ μάρκετ και ακολούθως στα εμπορικά καταστήματα, για ρούχα καλλυντικά και ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Στην έρευνα επισημαίνεται μάλιστα το υψηλό ποσοστό χρήσης κάρτας κατά τις αγορές τους και στις μικρές επιχειρήσεις. Αντίθετα, το μικρότερο ποσοστό διείσδυσης της κάρτας στις συναλλαγές, παρατηρείται σε υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα, για babysitting, καθαρισμό σπιτιού, αλλά και υδραυλικές και ηλεκτρολογικές υπηρεσίες στο σπίτι.

Μετρητά προτιμούν κυρίως – σε ποσοστό 39%- όταν πρόκειται για συναλλαγές χαμηλής αξίας (κάτω των 5 ευρώ), με τους περισσότερους καταναλωτές να δηλώνουν πως διστάζουν να πληρώσουν μικρά ποσά με κάρτα καθώς τους κάνει «να αισθάνονται άβολα». Το 30% δηλώνει επίσης πως όταν πρόκειται για μικρά ποσά, προτιμά για «ευκολία» τα μετρητά. Τέλος, σε ποσοστό 18% οι συμμετέχοντες στην έρευνα, απαντούν πως πληρώνουν μετρητά «όταν η επιχείρηση δεν διαθέτει POS».