ΧΡΗΜΑ

Μετρητά ή κάρτα: Τι προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές και σε ποιες περιπτώσεις

Μετρητά ή κάρτα: Τι προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές και σε ποιες περιπτώσεις
Πληρωμές με κάρτα PIXABAY

Ολοένα και πιο συχνές είναι οι συναλλαγές με  κάρτα ή ψηφιακό πορτοφόλι, με τους Έλληνες καταναλωτές να προτιμούν αυτού του τύπου τον τρόπο πληρωμής σε σούπερ μάρκετ, εμπορικά καταστήματα, πρατήρια καυσίμων, παρόχους επικοινωνιών αλλά και στην εστίαση.

Στην τάση αυτή συνέβαλε σε συντριπτικό βαθμό η περίοδος της πανδημίας, καθώς πλέον οι Έλληνες στη συντριπτική τους πλειονότητα, σε ποσοστό 82%, έχουν εντάξει τη χρήση κάρτας ή ψηφιακού πορτοφολιού στις αγορές τους ενώ μόλις σε ποσοστό 18%, χρησιμοποιούν μόνο μετρητά.

Όπως προκύπτει από την πανελλαδική έρευνα που διεξήχθη από το INEMY – EΣΕΕ για λογαριασμό της Visa, οι καταναλωτές κατά τις συναλλαγές με κάρτα/ψηφιακό πορτοφόλι, σε ποσοστό 58%, δηλώνουν πως τους προσφέρουν ευκολία ενώ το 30% επισημαίνει την ασφάλεια, με την έννοια κυρίως ότι δεν έχουν μαζί τους μετρητά, ώστε να ανησυχούν για την απώλεια τους. Επίσης, το 19% δηλώνει πως αισθάνεται ότι με αυτό τον τρόπο συμβάλλει στην αποφυγή φαινομένων φοροδιαφυγής.

Μεταξύ των αγορών τους, οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πιο συχνά κάρτα, στο σουπερ μάρκετ και ακολούθως στα εμπορικά καταστήματα, για ρούχα καλλυντικά και ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Στην έρευνα επισημαίνεται μάλιστα το υψηλό ποσοστό χρήσης κάρτας κατά τις αγορές τους και στις μικρές επιχειρήσεις. Αντίθετα, το μικρότερο ποσοστό διείσδυσης της κάρτας στις συναλλαγές, παρατηρείται σε υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα, για babysitting, καθαρισμό σπιτιού, αλλά και υδραυλικές και ηλεκτρολογικές υπηρεσίες στο σπίτι.

Μετρητά προτιμούν κυρίως – σε ποσοστό 39%- όταν πρόκειται για συναλλαγές χαμηλής αξίας (κάτω των 5 ευρώ), με τους περισσότερους καταναλωτές να δηλώνουν πως διστάζουν να πληρώσουν μικρά ποσά με κάρτα καθώς τους κάνει «να αισθάνονται άβολα». Το 30% δηλώνει επίσης πως όταν πρόκειται για μικρά ποσά, προτιμά για «ευκολία» τα μετρητά. Τέλος, σε ποσοστό 18% οι συμμετέχοντες στην έρευνα, απαντούν πως πληρώνουν μετρητά «όταν η επιχείρηση δεν διαθέτει POS».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ