Η Ferrero εξαγοράζει την Kellogg αντί 3 δισ. δολαρίων
Φωτογραφία Αρχείου - Συσκευασία δημητριακών της Kellogg
(AP Photo/Gene J. Puskar, File)Η ιταλική εταιρεία Ferrero, η οποία παράγει την Nutella και την Kinder, ετοιμάζεται να αγοράσει την αμερικανική εταιρεία Kellogg, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα των δημητριακών. Ο Όμιλος Ferrero ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα πληρώσει 23 δολάρια για κάθε μετοχή της Kellogg, ή περίπου 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με το Associated press, η συναλλαγή περιλαμβάνει τα έξι εργοστάσια παραγωγής της WK Kellogg Co. και το μάρκετινγκ και τη διανομή των δημητριακών πρωινού της σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και την Καραϊβική.
Σημειώνεται ότι η εξαγορά της Ferrero, η οποία πρέπει ακόμη να εγκριθεί από τους μετόχους της Kellogg, αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Μόλις ολοκληρωθεί η συναλλαγή, οι μετοχές της Kellogg δεν θα διαπραγματεύονται πλέον στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και η εταιρεία θα γίνει θυγατρική της Ferrero.
Λίγα λόγια για την Kellogg
Η Kellogg ιδρύθηκε στο Battle Creek του Μίσιγκαν το 1906, όταν ο ιδρυτής της ανακάλυψε τυχαία τον τρόπο παρασκευής νιφάδων δημητριακών ενώ πειραματιζόταν με το granola.
Η Kellogg εξακολουθεί να παράγει Corn Flakes, καθώς και Froot Loops, Special K, Frosted Flakes, Rice Krispies και άλλα δημητριακά. Η Kellogg διαθέτει πλέον τέσσερα εργοστάσια στις ΗΠΑ, τα οποία βρίσκονται στο Μίσιγκαν, την Πενσυλβάνια, το Τενεσί και τη Νεμπράσκα. Διαθέτει επίσης ένα εργοστάσιο στο Μεξικό και ένα στο Καναδά. Η εταιρεία απασχολεί περίπου 3.000 υπαλλήλους.
Η σημερινή εταιρεία ιδρύθηκε το 2023, όταν οι μάρκες σνακ της Kellogg, όπως τα Cheez-Its και τα Pringles, αποσχίστηκαν σε μια ξεχωριστή εταιρεία με την ονομασία Kellanova. Η Mars Inc., κατασκευάστρια των M&M’s, ανακοίνωσε πέρυσι ότι σχεδίαζε να εξαγοράσει την Kellanova σε μια συμφωνία αξίας σχεδόν 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Λίγα λόγια για την Ferrero
Ο Όμιλος Ferrero, μια ιδιωτική, οικογενειακή εταιρεία που ιδρύθηκε στην Ιταλία το 1946, προσπαθεί να επεκτείνει την παρουσία της στις ΗΠΑ. Το 2018 αγόρασε τις αμερικανικές μάρκες καραμελών της Nestle, συμπεριλαμβανομένων των Butterfinger, Nerds και SweeTarts. Το 2022, αγόρασε την Wells Enterprises, τον κατασκευαστή μαρκών παγωτού όπως Blue Bunny και Halo Top.
«Τα τελευταία χρόνια, η Ferrero έχει επεκτείνει την παρουσία της στη Βόρεια Αμερική, συνδυάζοντας τις γνωστές μάρκες μας από όλο τον κόσμο με τοπικά «διαμάντια» που έχουν τις ρίζες τους στις ΗΠΑ. Η σημερινή είδηση αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο σε αυτή την πορεία, δίνοντάς μας αυτοπεποίθηση για τις ευκαιρίες που μας περιμένουν», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Giovanni Ferrero, εκτελεστικός πρόεδρος της Ferrero.
Τι ανέφερε ο CEO της Kellogg
Ο Gary Pilnick, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της WK Kellogg, δήλωσε ότι η συγχώνευση θα δώσει στην Kellogg τους πόρους για να αναπτύξει τις μάρκες της και να «εξερευνήσει ευκαιρίες πέρα από τα δημητριακά». Ο Pilnick πρόσθεσε επίσης ότι η Ferrero έχει μακρά παράδοση στην υποστήριξη των κοινοτήτων στις οποίες δραστηριοποιείται.
Η Kellogg αντιμετωπίζει μακροχρόνια μείωση της κατανάλωσης δημητριακών στις ΗΠΑ, καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν προς τις πρωτεϊνικές μπάρες, τα ροφήματα και άλλα προϊόντα πρωινού. Οι πωλήσεις δημητριακών σημείωσαν άνοδο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς περισσότερες οικογένειες παρέμειναν στο σπίτι, αλλά συνέχισαν να μειώνονται μετά την υποχώρηση της πανδημίας.
Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Nielsen IQ, στις αρχές Ιουλίου, οι πωλήσεις κρύων δημητριακών στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Οι καθαρές πωλήσεις της Kellogg μειώθηκαν κατά 2% σε 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024.
Πώς η εξαγορά της Kellogg βοηθά τη Ferrero
Ο Brad Haller, ανώτερος συνεργάτης για συγχωνεύσεις και εξαγορές στη West Monroe, δήλωσε ότι το μεγάλο δίκτυο διανομής της Kellogg και οι σχέσεις της με αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Βόρεια Αμερική είναι ελκυστικά για τη Ferrero, καθώς θα βοηθήσουν την ευρωπαϊκή εταιρεία να διαπραγματευτεί τις τιμές και τη θέση των προϊόντων της.
Η αγορά βοηθά επίσης τη Ferraro να επεκταθεί πέρα από τα σνακ, τη σοκολάτα και τα γλυκά και να εισέλθει στην κατηγορία των γευμάτων, δήλωσε ο Haller. Ωστόσο, η εταιρεία ενδέχεται επίσης να καταλήξει να καταργήσει μάρκες της Kellogg ή να κλείσει εργοστάσια παραγωγής, πρόσθεσε.
«Ως Αμερικανοί, αυτά τα εμπορικά σήματα είναι εμβληματικά και αγαπητά σε εμάς, αλλά μια ευρωπαϊκή εταιρεία που τα αγοράζει δεν θα έχει την ίδια νοσταλγία», δήλωσε ο Haller.
Τα προβλήματα της Kellogg
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η τριμηνιαία απεργία των εργαζομένων σε όλα τα εργοστάσια δημητριακών στις ΗΠΑ, τα τέλη του 2021, έπληξε τις πωλήσεις.
Το περασμένο Φθινόπωρο, δεκάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν έξω από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Battle Creek απαιτώντας από την Kellogg να αφαιρέσει τις τεχνητές χρωστικές ουσίες από τα δημητριακά της.
Νωρίτερα φέτος, η Kellogg ανακοίνωσε ότι αναδιαμορφώνει τα δημητριακά που πωλούνται στα σχολεία για να αφαιρέσει τις τεχνητές χρωστικές ουσίες, αλλά και ότι δεν θα τις περιλαμβάνει σε κανένα νέο προϊόν από τον Ιανουάριο.
Κλήρωση Μουντιάλ 2026: Αυτοί είναι οι όμιλοι του παγκοσμίου κυπέλλου
21:15
Πάτρα: Iσόβια στον 37χρονο που σκότωσε τη θεία του - Τον πρόδωσαν οι κάμερες
21:06
Τροχαίο ατύχημα στην Αθηνών - Λαμίας: Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με μπάρες και λεωφορείο
20:57
Τραγωδία στο Περού: Δέκα φοιτητές νεκροί από φωτιά σε εστιατόριο - Έκαναν πάρτι γενεθλίων (pic)
20:48