Χριστίνα Θεοφιλίδη: Η Εθνική Τράπεζα είναι ανθρώπινη, δυναμική και σύγχρονη
Η Εθνική Τράπεζα είναι ανθρώπινη και δυναμική και γίνεται ολοένα και πιο σύγχρονη. Αυτό είναι το όραμα της επόμενης ημέρας για την Εθνική Τράπεζα, όπως το περιγράφει στη CNN Greece η κυρία Χριστίνα Θεοφιλίδη, Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής και Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της τράπεζας.
Όπως εξηγεί, η Εθνική Τράπεζα βρίσκεται, όντως, σε μία πολύ θετική τροχιά ανάπτυξης και ενδυνάμωσης. Έχει ισχυρά κεφάλαια, υψηλά ποσοστά ρευστότητας και κερδοφορίας ενώ όλοι οι εποπτικοί δείκτες βρίσκονται σε επίπεδα πολύ καλύτερα των απαιτούμενων, εδώ και αρκετά πλέον τρίμηνα.
Σε αυτό το περιβάλλον, η τράπεζα κινείται με γνώμονα πάντα να δημιουργούμε πρόσθετη αξία για τους μετόχους, ποιότητα και ταχύτερη εξυπηρέτηση για τους πελάτες.
«Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, αξιοποιώντας τις κατάλληλες συνθήκες και τις ευκαιρίες που αναπτύσσονται. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στις επενδύσεις που αφορούν στη τεχνολογία, όπως και στις συνεργασίες με επιχειρήσεις εντός ή εκτός των εθνικών συνόρων, με επίκεντρο τη νέα ψηφιακή εποχή», αναφέρει, δίνοντας το χάρτη της επόμενης ημέρας.
Παράλληλα, αναφέρεται στην αδιαμφισβήτητη η ανάγκη των τραπεζών να εκσυγχρονίσουν τα συστήματά τους, πεδίο στο οποίο όπως τονίζει, η Εθνική πρωτοπορεί.
Έχουμε ξεκινήσει το φιλόδοξο σχέδιο της αλλαγής του core banking συστήματος σε μία σύγχρονη πλατφόρμα, βασισμένη στο Cloud, που μας δίνει σημαντικές δυνατότητες και μας οδηγεί μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Συγχρόνως, δίνει έμφαση στην τεράστια πρόοδο που έχει σημειώσει η Εθνική Τράπεζα στο πεδίο της ψηφιακής τραπεζικής, σε αυτό που ονομάζουμε Digital banking. Έχοντας επενδύσει σημαντικά και συστηματικά, από το 2019, είμαστε πλέον πρωτοπόροι στην Ελλάδα, τόσο σε ενεργούς χρήστες των υπηρεσιών στην ελληνική αγορά, όσο και ως προς την προσφερόμενη γκάμα υπηρεσιών και προϊόντων. Απλοποιήσαμε τις διαδικασίες, μειώσαμε τη γραφειοκρατία, περιορίσαμε τον χρόνο στις συναλλαγές, αλλάξαμε όλα τα προϊόντα μας και τη διαδρομή μέσω της οποίας φτάνουν στον πελάτη.
Βασική αρχή όλων των αλλαγών στο σχεδιασμό μας, είναι να βλέπουμε τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μας από τη θέση του πελάτη. Να μη θεωρούμε τίποτα ως γνωστό ή δεδομένο και τα βήματα που χρειάζεται να ακολουθήσει κανείς να είναι λίγα και κατανοητά, τονίζει.
Όπως εξηγεί, η νέα γενιά, το GenZ που γεννήθηκε μέσα στην τεχνολογία και στο ψηφιακό περιβάλλον, είναι καλός οδηγός ως προς αυτό. Για να καταφέρουμε να τους προσεγγίσουμε, να μιλήσουμε στη γλώσσα τους, δημιουργήσαμε μία νέα εφαρμογή, το Next, η οποία είναι αποκλειστικά σχεδιασμένη για νέους. Το Next προσφέρει μια ολοκληρωμένη τραπεζική εμπειρία, μέσω μίας εφαρμογής που εστιάζει στις ανάγκες του νεανικού κοινού και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, οnline εγγραφή για νέους πελάτες με άνοιγμα λογαριασμού, ψηφιακή (virtual) κάρτα και χρεωστική κάρτα, απόκτηση νέων προϊόντων, μεταφορές και πληρωμές, αποταμιευτικούς στόχους με συμβουλές, ενώ συνοδεύεται από προσφορές και κληρώσεις.
Η τράπεζα της επόμενης ημέρας
Την ίδια στιγμή, μεγάλο στοίχημα για τον χρηματοπιστωτικό κλάδο είναι η δημιουργία της «τράπεζας της επόμενης ημέρας», όπου, σύμφωνα με την κυρία Θεοφιλίδη, δεν αρκεί μόνο η ψηφιακή υπεροχή.
Όπως εξηγεί ,το δίκτυο καταστημάτων εξακολουθεί να έχει τον δικό του, κομβικό ρόλο στην τράπεζα του αύριο, καθώς το κατάστημα του αύριο θα γίνει πιο προσιτό στον πελάτη, πιο φιλόξενο. Όπως εξηγεί, ανθρώπινος παράγοντας, ο σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας, θα είναι πάντα παρών, πλαισιωμένος από τεχνολογία που του επιτρέπει να υπηρετήσει καλύτερα τον ρόλο του.
«Υποστηρικτικές εφαρμογές που αναπτύσσουμε, βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη, θα τον βοηθήσουν να κατανοήσει καλύτερα τις ανάγκες κάθε πελάτη και να προτείνει εξατομικευμένες λύσεις για καλύτερη διαχείριση των οικονομικών του. Επίσης, πλατφόρμες όπως το video banking που ήδη λειτουργεί στην Εθνική Τράπεζα, μας επιτρέπουν να προσφέρουμε την ίδια ποιότητα εξυπηρέτησης σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, κάτι πολύ σημαντικό για εμάς».
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται επίσης στο embedded banking, δηλαδή στη διάθεση τραπεζικών προϊόντων μακριά από τα τραπεζικά, στο σημείο ακριβώς που τα χρειάζεται ο πελάτης. Είτε πρόκειται για μια ασφάλεια αυτοκινήτου στην αντιπροσωπεία όπου παραλαμβάνει το νέο του όχημα, είτε για μια υπηρεσία πληρωμής με δόσεις για το νέο smartphone που αποφάσισε να αγοράσει σε κάποιο κατάστημα τεχνολογίας ή online, είτε για πολλές ακόμα εφαρμογές, η Εθνική Τράπεζα είναι εκεί για να στηρίξει τον πελάτη να τον στηρίξει, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που δίνει η τεχνολογία μέσα από την πρωτοποριακή σουίτα APIs που έχει αναπτύξει.
«Η Εθνική είναι η Τράπεζα σήμερα, όπως λέμε και στο Rebranding μας. Αξιοποιώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε τη νέα εποχή τραπεζικής εξυπηρέτησης. Είμαστε μια τράπεζα που παραμένει ανθρώπινη και σύγχρονη» καταλήγει χαρακτηριστικά η κυρία Θεοφιλίδη.
Αναφερόμενη ειδικά στο πρόσφατο Rebranding, τονίζει πως μέσω αυτού η Εθνική Τράπεζα διατηρεί τις παραδοσιακές της αξίες, όπως την αξιοπιστία, την ανθρωποκεντρικότητα, την ευρύτατη παρουσία ανά την Ελλάδα, αυξάνει τη δυναμική της, γίνεται μία σύγχρονη και αποτελεσματική τράπεζα που πρωτοπορεί.
«Οι πελάτες μάς εμπιστεύονται και μάς επιλέγουν. Και αυτή είναι η καλύτερη επιβράβευση στη διαδρομή του εκσυγχρονισμού και της εξέλιξης που συνεχίζεται καθημερινά. Η εικόνα μας δεν θα μπορούσε παρά να συμβαδίζει με το νέο πρόσωπο της Εθνικής μας Τράπεζας και πιστεύουμε ότι το οικοσύστημα που παρουσιάσαμε πριν λίγους μήνες, στο πλαίσιο του Rebranding, εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς το σκοπό» καταλήγει.
Χρηματοδοτώντας νοικοκυριά και επιχειρήσεις
Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα για τις τράπεζες είναι ο τρόπος με τον οποίο θα στηρίξουν την πραγματική οικονομία, χρηματοδοτώντας επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Καταλυτικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη αναμένεται να παίξει η αποκλιμάκωση των επιτοκίων, η οποία, σύμφωνα με την κυρία Θεοφιλίδη, οδηγήσει σε τόνωση του τραπεζικού δανεισμού.
Ειδικότερα για τη Στεγαστική Πίστη, σημειώνει πως η Εθνική Τράπεζα τα τελευταία χρόνια έχει ακολουθήσει την πολιτική προσφοράς σταθερών επιτοκίων, καταφέρνοντας να προσφέρει ήδη πολύ ανταγωνιστικά επιτόκια. Και, όπως προσθέτει, σίγουρα η ζήτηση θα τονωθεί γιατί η αποκλιμάκωση θα δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας στους καταναλωτές, με αποτέλεσμα ο δανεισμός να φαίνεται γενικότερα πιο προσιτός.
Σύμφωνα με την κυρία Θεοφιλίδη, η Στεγαστική Πίστη αποτελεί περιοχή αιχμής για την Εθνική Τράπεζα. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, συμμετείχαμε ιδιαίτερα ενεργά στο κυβερνητικό πρόγραμμα «Το Σπίτι μου» - μάλιστα οι πρώτες εκταμιεύσεις δανείων του προγράμματος ήταν σε πελάτες μας, αποδεικνύοντας τόσο την ταχύτητα όσο και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών μας. Στη συνέχεια και με στόχο να συνεχίσουμε την υποστήριξη στους νεότερους πελάτες, στα πρότυπα του «Σπίτι μου», λανσάραμε το Πρόγραμμα «Το Πρώτο μου Σπίτι» με σημαντικά προνόμια και διευρυμένα κριτήρια. Με τον τρόπο αυτό, διατηρήσαμε τη ζήτηση σε υψηλά επίπεδα, σε συνδυασμό και με τα προϊόντα σταθερών επιτοκίων που ανέφερα και παραπάνω.
Σε απόλυτους αριθμούς, η Εθνική Τράπεζα εκταμιεύει σήμερα 1 στα 3 στεγαστικά δάνεια στην ελληνική αγορά, επιβεβαιώνοντας, σύμφωνα με την κυρία Θεοφιλίδη πως αποτελεί σήμερα τράπεζα πρώτης επιλογής για το ευρύ κοινό.
Η επένδυση στην επιτάχυνση των διαδικασιών, η μετάβαση σε ψηφιακό μοντέλο εξυπηρέτησης, η πελατοκεντρική προσέγγιση, η προέγκριση εντός 48 ωρών και η διευρυμένη γκάμα προϊόντων συνέβαλαν καθοριστικά στην ηγετική της θέση, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την εμπειρία πελάτη, προσθέτει χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά στην επόμενη ημέρα, στρατηγική προτεραιότητα αποτελεί η ενεργειακή αναβάθμιση του «στόλου» των ακινήτων στην αγορά, μέσω της προσφοράς ειδικών «πράσινων» δανείων με συγκεκριμένα κίνητρα και ειδικούς όρους.
«Είμαστε η μοναδική τράπεζα που διαθέτει δάνειο για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών με την εγγύηση του EIF, χωρίς άλλες εξασφαλίσεις και με πολύ χαμηλό επιτόκιο. Κατέχουμε ηγετική θέση στο πρόγραμμα “Εξοικονομώ” με μερίδιο αγοράς που υπερβαίνει ποσοστό της τάξης του 30%, ενώ για την απόκτηση κατοικίας υψηλής ενεργειακής απόδοσης προσφέρονται καλύτερο επιτόκιο αναλόγως της ενεργειακής κλάσης και μειωμένες δαπάνες».
Το νέο τοπίο σε καταθέσεις και επενδύσεις
Αντίστοιχα, ως προς το ζήτημα της απόδοσης των καταθέσεων, η κυρία Θεοφιλίδη εξηγεί πως η τάση στην αγορά είναι να μεταφέρουν οι πελάτες μεγαλύτερο ποσοστό των αποταμιεύσεων τους σε επενδυτικά προϊόντα, όπως συμβαίνει και σε όλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Οι απλοί λογαριασμοί καταθέσεων είναι συνυφασμένοι με την διαχείριση της καθημερινότητας, των συναλλαγών κ.λπ.
«Πρόσφατα, ανακοινώσαμε ένα νέο προϊόν, τον Λογαριασμό Προνομίων, το οποίο σηματοδοτεί τη νέα εποχή των τραπεζικών συναλλαγών. Οι κάτοχοι αυτού του Λογαριασμού έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν, χωρίς χρέωση, συνήθεις τραπεζικές συναλλαγές, εξοικονομώντας έως και €9,5 μηνιαίως, με μια μηνιαία συνδρομή ύψους μόλις €1» τονίζει, και προσθέτει πως αποτελεί προτεραιότητά μας ο σχεδιασμός «έξυπνων» λύσεων και προϊόντων που απαντούν στις ανάγκες των πελατών μας και ενσωματώνουν την αξία της διαφάνειας και της εξοικονόμησης.
Τέλος, για εκείνους που που αναζητούν πιο συμφέρουσες επενδυτικές λύσεις, η τράπεζα είναι σε θέση να δημιουργεί για τους πελάτες της ολοκληρωμένα και διαφοροποιημένα χαρτοφυλάκια, τα οποία απευθύνονται σε κάθε ενδιαφερόμενο για διεθνείς επενδύσεις, ανεξαρτήτως κεφαλαίου και επενδυτικού προφίλ.
Πρόκειται για χαρτοφυλάκια που αξιοποιούν την έννοια της διασποράς, μειώνοντας τη συνολική μεταβλητότητα της επένδυσης και βρίσκονται υπό την διαχείριση πολύ έμπειρων επαγγελματιών του χώρου. Παράλληλα, σέβονται τους περιορισμούς και τις προτιμήσεις του κάθε πελάτη, με τη διαχείριση να γίνεται εντός του επενδυτικού του προφίλ.
Προς αυτή την κατεύθυνση, αναφέρει τα τρία νέα Α/Κ NBG Asset Allocation Fund of Funds που συμπληρώνουν την προϋπάρχουσα προϊοντική προσφορά με νέες επενδυτικές δυνατότητες. Τα κύρια χαρακτηριστικά τους συνοψίζονται ως εξής: α) τοποθετούνται σε όλες τις κύριες κατηγορίες επενδύσεων (καταθέσεις, ομόλογα & μετοχές) με διαφορετική ποσόστωση το καθένα, μέσω έτερων Α/Κ, με τη διαχείριση να γίνεται βάσει του επενδυτικού προφίλ του εκάστοτε πελάτη, β) προχωρούν αυτόματα σε εξισορρόπηση μεταξύ των 3 κατηγοριών, με βάση τις τρέχουσες εξελίξεις, χωρίς να απαιτείται κάποια ενέργεια από τον μεριδιούχο, γ) μεριμνούν για τον περιορισμό της διακύμανσης της αξίας της επένδυσης εντός προβλεπόμενων ορίων, ξεχωριστών για κάθε επενδυτικό προφίλ και δ) επιλέγουν μεταξύ Α/Κ που διαχειρίζονται κορυφαίοι και καταξιωμένοι οίκοι στον κόσμο.