ΜΕΤΚΑ: Τα μεγάλα έργα, η ανάπτυξη και τα σταθερά βήματα προς το Χρηματιστήριο
CNN Greece
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΜΕΤΚΑ: Τα μεγάλα έργα, η ανάπτυξη και τα σταθερά βήματα προς το Χρηματιστήριο

Οι υψηλοί στόχοι και οι συγκρατημένες δηλώσεις φαίνεται πως είναι το χαρακτηριστικό των ανθρώπων που οδηγούν την METKA. Χωρίς πολλά λόγια, οι «Μεταλλικές Κατασκευές» με την 30ετή πορεία έχουν φτάσει να διπλασιάζουν τα έσοδα τους μέσα σε ένα χρόνο, να έχουν ένα μακρύ κατάλογο έργων αξίας, ένα ανεκτέλεστο ύψους 1,4 δισ. ευρώ και όλα αυτά χωρίς να έχει ούτε ένα ευρώ σε χρέη. Ούτε προς τις τράπεζες, ούτε προς την μητρική της. 

Ο μηδενικός δανεισμός είναι κάτι εξαιρετικά σπάνιο για τον χώρο των υποδομών και ένα σημείο περηφάνιας για τον αντιπρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της εταιρείας, Ντίνο Μπερνουμπή, ο οποίος δήλωσε πρόσφατα:

«Η ΜΕΤΚΑ ξεκίνησε χωρίς να πάρει ούτε ένα ευρώ από τη μητρική και σήμερα βγάζει 100 εκατ. κέρδη, δημιουργώντας εύλογη υπεραξία».

Η πορεία της εταιρείας με σταθερά βήματα, βασιζόμενη κυρίως στις καθαρές της δυνάμεις κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακές τις σταθερές ταμειακές ροές και τον μακρύ κατάλογο δημόσιων και ιδιωτικών έργων που ξεπερνά ήδη το 1,6 δισ. ευρώ, σε τομείς όπως η άρδευση, η ενέργεια, οι πράσινες υποδομές, αλλά και τα λιμάνια.

Με αυτά τα δεδομένα, ο βραχίονας των Υποδομών & Παραχωρήσεων της METLEN που η αγορά εκτιμά πως θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αθηνών στα τέλη του 2026, θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για όλο τον κλάδο.

Μάλιστα, κάποιοι αναλυτές εκτιμούν την αποτίμηση της κάπου μεταξύ 1,35 και 1,50 δισ. ευρώ.

Κίνηση σε έντονα αναπτυξιακή τροχιά

Η θυγατρική του ομίλου Metlen στον τομέα των υποδομών έθεσε ως στόχο τον υπερδιπλασιασμό των εσόδων της το 2025 και όπως δείχνουν οι αριθμοί, τον έχει ήδη πετύχει και με το παραπάνω.

«Ο Ντίνος Μπενρουμπή μου είχε πει πρόπερσι ότι το 2024 θα βγάλουμε 50 εκατ. EBITDA, το 2025 100 εκατ. και το 2026 στα 150 εκατ. ευρώ», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της METLEN Ευάγγελος Μυτιληναίος.

Συγκεκριμένα, κατά το φετινό εννεάμηνο, η ΜΕΤΚΑ πέτυχε την αύξηση των εσόδων της κατά 170%, σε 356 εκατ. ευρώ, έναντι 131 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Ήδη από το πρώτο εξάμηνο τα λειτουργικά κέρδη EBITDA κατέγραφαν αύξηση 158% στα 31 εκατ. ευρώ.

Σημαντική ανάπτυξη καταγράφει και το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΜΕΤΚΑ, το οποίο πλέον διαμορφώνεται σε 1,4 δισ. ευρώ, αν και η εταιρεία «δεν κοιτάει» το ανεκτέλεστο, όπως έχει σχολιάσει σχετικά ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρου της METLEN ΑΕ και Πρόεδρος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, Ευάγγελος Χρυσάφης.

«Μας ενδιαφέρει το εκτελεσμένο. Η έλλειψη του προσωπικού δυσχεραίνει την εκτέλεση των έργων. Επίσης, όταν ένα έργο εκτελείται, για παράδειγμα, 5-10 χρόνια αργότερα, είναι πιθανόν να μη χρειάζεται πλέον».

Επόμενο βήμα η είσοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών

Η είσοδος της ΜΕΤΚΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών είναι κάτι περισσότερο από «ενδεχόμενο» για τους ανθρώπους της METLEN.

Το ερώτημα φαίνεται να μην είναι το «αν», αλλά το «πότε» θα γίνει.

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της ΜΕΤΚΑ και αντιπρόεδρος του ομίλου Metlen, Ευάγγελος Χρυσάφης, τοποθέτησε το επόμενο βήμα στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027.

Ωστόσο, τόνισε πως «προσβλέπουμε πρώτα στην περαιτέρω ανάπτυξη» και πρόσθεσε «Οταν έρθει η ώρα... θα κάνουμε και αυτό το βήμα».

Η IPO δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά ένα ακόμα βήμα στην ανάπτυξη της εταιρείας και θα είναι «αποτέλεσμα» επαναλαμβανόμενης καθαρής κερδοφορίας, προκειμένου η αξία της να είναι ανάλογη της ιστορίας και της επιτυχημένης της διαδρομής.

Ο εταιρικός μετασχηματισμός

Η ΜΕΤΚΑ ιδρύθηκε το 1962 και μέσα σε δέκα χρόνια σημείωσε αλματώδη πρόοδο με έργα σε Ελλάδα και εξωτερικό σε κατασκευές και επεξεργασία μετάλλων. Το 1998 η εταιρεία είπε το «ναι» στην εξαγορά από την MYTILINEOS και πέρασε στο επόμενο στάδιου του εκσυγχρονισμού.

Η διαδικασία μετεξέλιξης της ΜΕΤΚΑ άρχισε από την απόσχιση του κλάδου υποδομών της Metlen Energy & Metals (2023), με στόχο την αναβάθμιση του κλάδου και τη διακριτή «αναγνώρισή» του από την επιχειρηματική και επενδυτική κοινότητα.

«Σήμερα» ο τρίτος μεγάλος εταιρικός μετασχηματισμός της Metlen έχει αναβαθμίσει την ΜΕΤΚΑ, τόσο οργανικά, όσο και διοικητικά.

Ο Κλάδος των Υποδομών και Παραχωρήσεων παραμένει στρατηγική προτεραιότητα υπό την ηγεσία του Ευάγγελου Χρυσάφη ως Εκτελεστικού Αντιπροέδρου της METLEN ΑΕ και Προέδρου της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, του Ντίνου Μπενρουμπή ως CEO της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και του Έλενου Καραΐνδρου ως Προέδρου και CEO της Μ Παραχωρήσεις.

Τα μεγάλα έργα που «υπογράφει»

Το όνομα της ΜΕΤΚΑ «ακούγεται» έντονα στην ειδησεογραφία των τελευταίων ημερών, καθώς φέρεται να έδωσε τη μεγαλύτερη έκπτωση, πάνω από 21%, στον διαγωνισμό του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά ύψους 70 εκατ. ευρώ, μέσω του σχήματος το σχήμα ΜΕΤΚΑ – Δομική Κρήτης.

Παράλληλα, το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΕΤΚΑ κατέθεσε την προσφορά του για το μεγάλο έργο των 320 εκατ. ευρώ για τη «Δημιουργία Αστικού Μητροπολιτικού Πάρκου στον Φαληρικό Όρμο», παρά τις πολλαπλές απαιτήσεις που είχε ο διαγωνισμός.

Στο τέλος Οκτωβρίου η εταιρεία, σε κοινοπραξία με την ΤΕΚΑΛ (70%-30%), αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το έργο της κατασκευής του «6ου προβλήτα, επέκταση λιμενικής υποδομής» για λογαριασμό του ΟΛΘ, με προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ.

limani thessalonikis olth

Άποψη του Λιμανιου Θεσσαλονίκης

INTIME NEWS

Σημαντικό ορόσημο στα έργα της METKA, είναι και το οδικό έργο που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το αεροδρόμιο και την περιφέρεια της πόλης.

«Το Flyover είναι το μεγαλύτερο έργο με το οποίο ασχολούμαστε, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον» σημείωσε ο Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, κ. Ντίνος Μπερνουμπή.

«Είναι ένα έργο το οποίο έχει περάσει από 40 κύματα» είπε, και πρόσθεσε πως είναι «ένα έργο είπαμε θα εκτελεστεί και εκτελείται» εξηγώντας πως η κατασκευή έχει περάσει το 35% και υπάρχει μια δέσμευση από την κοινοπραξία πως θα παραδοθεί τον Μάιο του 2027.

dinos ntinos mpernoubi metka

Στο Ελληνικό, η ΜΕΤΚΑ προχωρά τα έργα που έχει αναλάβει, χωρίς καθυστερήσεις. Τα πρώτα γήπεδα των αθλητικών εγκαταστάσεων Sports Complex θα αρχίσουν να παραδίδονται το επόμενο διάστημα, ενώ το Riviera Galleria, προβλέπεται να λειτουργήσει προς το τέλος του 2026.

Στα έργα που διεκδικεί ο όμιλος περιλαμβάνονται και συμβάσεις ΣΔΙΤ, όπως τα δύο νέα οδικά έργα στον «Θεσσαλονίκη – Εδεσσα» και «Δράμα – Αμφίπολη», συνολικού προϋπολογισμού 750 εκατ. ευρώ.

Και οι διαγωνισμοί έχουν εισέλθει στο στάδιο της υποβολής δεσμευτικών προσφορών και η Metlen συμμετέχει ως μέλος κοινοπραξίας με τον όμιλο Aktor.

Στα έργα περιβάλλοντος, η κοινοπραξία Metlen – Μεσόγειος υπέγραψε φέτος το ΣΔΙΤ «Υπέρειας – Ορφανών», το οποίο αφορά την άρδευση συνολικά περίπου 67.800 στρεμμάτων καλλιεργήσιμων εκτάσεων στη Θεσσαλία.

Παράλληλα, στα 126 εκατ. ευρώ διαμορφώνεται ο προϋπολογισμός του ΣΔΙΤ που έχει αναλάβει η METLEN - και υλοποιεί τεχνικά η ΜΕΤΚΑ, σε κοινοπραξία με τη «Μεσόγειο» και τον όμιλο Aktor για το φράγμα Μιναγιώτικο στη Μεσσηνία.