ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Mastercard: Εκρηκτική ανάπτυξη στις ηλεκτρονικές συναλλαγές αλλά υπάρχουν περιθώρια

Mastercard: Εκρηκτική ανάπτυξη στις ηλεκτρονικές συναλλαγές αλλά υπάρχουν περιθώρια
EUROKINISSI

Η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και τη χρήση των καρτών συνεχίζεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς, αλλά ακόμη υπάρχουν πολλά περιθώρια κυρίως όσον αφορά το πως αντιμετωπίζουν τις κάρτες οι εταιρείες και οι οργανισμοί αλλά και οι πολίτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Mastercard, στο πλαίσιο του Innovation Forum 2018 που διοργανώνει η ίδια, ο όγκος συναλλαγών με κάρτα κατέγραψε αύξηση 45% το 2017 (σε σύγκριση με το 2016) ενώ, βάσει στοιχείων της εταιρίας, η μέση αξία συναλλαγής με κάρτα μειώθηκε περίπου κατά 35% (σε σύγκριση με το 2015), αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες έχουν υιοθετήσει πλέον τις ηλεκτρονικές πληρωμές και για τις καθημερινές αγορές χαμηλότερης αξίας.

Επιπλέον, η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πιο ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές στις ανέπαφες συναλλαγές, με τα τελευταία στοιχεία να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά: 58% των συναλλαγών με κάρτα στο φυσικό κόσμο πραγματοποιούνται πλέον ανέπαφα, καταγράφοντας αύξηση υψηλότερη από 180%, τον τελευταίο χρόνο (σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2017).

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι ο εμπορικός κόσμος κινείται πλέον και στην Ελλάδα σε μία νέα ψηφιακή πραγματικότητα, όμως, υπάρχει σημαντικό περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πληρωμών. Σύμφωνα με την Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά χαμηλά σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο στο ποσοστό όγκου συναλλαγών με κάρτα ως μέρος του συνολικού ΑΕΠ της χώρας -παρά τη σημαντική αύξηση που κατέγραψε η αναλογία αυτή το 2017 (10% του ΑΕΠ σε όρους 2016), ενώ το 2015 βρισκόταν σχεδόν στο ένα τέταρτο άλλων Ευρωπαϊκών χωρών.

Επιπλέον, τα τερματικά στην Ελλάδα μπορεί να έχουν φθάσει τις 650 χιλιάδες και αναλογικά με τον πληθυσμό το νούμερο αυτό να είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη, όμως, υπάρχουν χιλιάδες τερματικά που παραμένουν ανενεργά, γεγονός που αποτελεί σημαντικό πρόβλημα.

Παράλληλα, υπάρχουν και ζητήματα αναφορικά με την κατανόηση των ωφελειών από τη χρήση των καρτών σε διάφορα καθημερινές εργασίες. Η κ. Παλημέρη έφερε το παράδειγμα των διοδίων όπου σε αρκετά από αυτά έχουν εγκατασταθεί τερματικά αποδοχής καρτών, όμως, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι ο οδηγός μπορεί να πληρώσει με κάρτα, ενώ το POS δεν βρίσκεται εξωτερικά ώστε να γίνεται πιο εύκολη η διαδικασία πληρωμής. «Πρόκειται για ένα καλά κρυμμένο μυστικό, επεσήμανε η κ. Παλημέρη.

Όσον αφορά τη φετινή χρονιά, η ανάπτυξη αναμένεται να συνεχιστεί, ενώ θα δούμε και νέες υπηρεσίες με την κ. Παλημέρη να σημειώνει ότι μέσα στο 2018 και οι 4 τράπεζες αναμένεται να προσφέρουν τη δυνατότητα για πληρωμές σε φυσικά σημεία πώλησης με τη χρήση smartphones, αξιοποιώντας την τεχνολογία tokenization της Mastercard καθώς και την πλατφόρμα ψηφιακού πορτοφολιού Masterpass.

Στο πλαίσιο του forum, οι προσκελημένοι είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο Mastercard Innovation corner. Σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο με demos πρωτοποριακών και καινοτόμων εφαρμογών για πληρωμές -όπως ο «έξυπνος» διαδραστικός καθρέφτης OAK, το virtual chatbot Smartalk που βασίζεται σε τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και το Mobike, ένα ποδήλατο με δυνατότητα πραγματοποίησης ηλεκτρονικών πληρωμών- όλοι οι προσκεκλημένοι είχαν τη δυνατότητα να ζήσουν το «αύριο» των πληρωμών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ