Βαρελάς: Η εταιρεία που επί 43 χρόνια διαπρέπει εντός και εκτός Ελλάδος!
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η κρίση που πλήττει τα τελευταία χρόνια τη χώρα μας έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό πολλούς κλάδους και έχει αλλάξει τα δεδομένα σε ό,τι αφορά στον τομέα της επιχειρηματικότητας. Η αλήθεια είναι, ωστόσο, πως κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, υπήρξαν εταιρείες οι οποίες κατάφεραν να αντέξουν το βάρος της κρίσης και την ίδια ώρα κατέγραψαν -και συνεχίζουν να καταγράφουν- μια ανοδική και ομολογουμένως επιτυχημένη πορεία.
Το γεγονός αυτό κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, αν εξετάσει κάποιος τους «πυλώνες» πάνω στους οποίους οι εταιρείες αυτές στηρίζονται και δη, τις αξίες τις οποίες ακολουθούν πιστά. Η συνέπεια, η αξιοπιστία και η προσήλωση στην ποιότητα, αποτελούν αναμφίβολα τρία βασικά στοιχεία τα οποία χαρακτηρίζουν μια σύγχρονη επιτυχημένη επιχείρηση -ακόμη και σε τομείς οι οποίοι έχουν πληγεί περισσότερο από τις συνέπειες της κρίσης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της εταιρείας ΒΑΡΕΛΑΣ και του ιδιοκτήτη της, του επιχειρηματία κ. Νίκου Βαρελά.
Το μοντέλο της επιτυχίας
Πρόκειται για μια ελληνική εταιρεία, η οποία από το 1975 δραστηριοποιείται με επιτυχία στο χώρο ειδών υγιεινής και πλακιδίων, αντιπροσωπεύοντας αποκλειστικά κορυφαίους οίκους της Ελλάδας και του εξωτερικού. Με ένα μεγάλο πελατολόγιο και συνεργάτες εντός και εκτός Ελλάδος, η εν λόγω εταιρεία σημειώνει ανοδική πορεία και κάθε χρόνο προσθέτει μεγάλα projects στο ενεργητικό της.
Πράγματι, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι εκατοντάδες έργα στον ελλαδικό χώρο, και όχι μόνο, φέρουν την υπογραφή της: Από γνωστές ξενοδοχειακές μονάδες (ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε τα ξενοδοχεία Wydham, Margi, Branco, Wilton Holdings και Mariot) μέχρι οικίες γνωστών επιχειρηματιών και σημαντικά έργα που βρίσκονται αυτό το διάστημα σε εξέλιξη και μεταξύ άλλων αφορούν στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας, αλλά και το Ασκληπιείο Βούλας. Αξίζει ακόμη να αναφερθεί πως η ΒΑΡΕΛΑΣ συνεργάζεται με τον παγκοσμίου φήμης οίκο ROCA.
Πώς, όμως, μια εταιρεία καταφέρνει να ακολουθεί ένα επιτυχημένο και αποτελεσματικό μοντέλο ανάπτυξης επί 43 συνεχόμενα χρόνια; Ο ίδιος ο ιδιοκτήτης της εταιρείας είχε μιλήσει στους New York Times τον Ιούνιο του 2014, αναφορικά με το ζήτημα της οικονομικής κρίσης, αποκαλύπτοντας το πώς ο ίδιος αντιμετώπισε το θέμα. Συγκεκριμένα, σε δημοσίευμα της γνωστής αμερικανικής εφημερίδας σχετικά με τον φόβο του αποπληθωρισμού στην Ευρώπη, ο κ. Βαρελάς είχε αναφερθεί στα μέτρα τα οποία κλήθηκε να λάβει, προκειμένου να διασφαλίσει ότι η επιχείρησή του θα έβγαινε δυνατή από την κρίση και κυρίως, ότι θα παρέμενε ανταγωνιστική. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε πως οι αποφάσεις και οι κινήσεις του κ. Βαρελά στέφθηκαν με επιτυχία.
Η αλήθεια είναι, ωστόσο, ότι πέρα τα μέτρα που έλαβε, το «μυστικό» πίσω από την εξέλιξη της εταιρείας, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνογνωσία του ιδιοκτήτη της και φυσικά στην ίδια τη φιλοσοφία της επιχείρησης, η οποία δεν είναι άλλη από το «όλα για τον άνθρωπο».
Η σημασία ενός ανθρωποκεντρικού μοντέλου
Το ανθρωποκεντρικό αυτό μοντέλο αποδείχθηκε ιδιαίτερα σημαντικό για την πορεία της ΒΑΡΕΛΑΣ και σίγουρα εξηγεί το γιατί κατάφερε να διαφοροποιηθεί από άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα, αποδεικνύοντας παράλληλα ότι τα σωστά βήματα και η κατάλληλη φιλοσοφία μπορούν να βοηθήσουν μια εταιρεία να επιτύχει -ακόμη και εν καιρώ κρίσης.
Η προσωπική επαφή της εταιρείας με τους πελάτες, η διατήρηση ουσιαστικών σχέσεων μαζί τους (ακόμη και μετά την υλοποίηση ενός έργου), το προσωπικό της το οποίο βρίσκεται πάντα κοντά στον πελάτη και φροντίζει να ενημερώνεται και να εκπαιδεύεται συνεχώς, καθώς και η κάλυψη των αναγκών των πελατών στο έπακρο, αποτελούν στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη φιλοσοφία της ΒΑΡΕΛΑΣ και -από το 1975 μέχρι σήμερα- τη βοηθούν να εκπληρώνει τον βασικό της στόχο: Το να καλύπτει οποιαδήποτε ανάγκη σε κάθε σπίτι σε ό,τι αφορά στο δάπεδο, το μπάνιο, τη διακόσμηση ή την επένδυση κάποιου εσωτερικού ή εσωτερικού χώρου -και όλα αυτά σε σωστές τιμές που απευθύνονται σε όλους τους πελάτες.
Μεράκι, οικογενειακή παράδοση και πάθος για δημιουργικότητα
Όταν δε στη «συνταγή» προστίθενται το μεράκι και η οικογενειακή παράδοση, τότε σίγουρα δεν υπάρχει αμφιβολία για το άριστο αποτέλεσμα και την επιτυχία. Τουλάχιστον αυτή είναι η πραγματικότητα για τον κ. Βαρελά. Για τον ίδιο, το μπάνιο και το δάπεδο αποτελούν μια οικογενειακή παράδοση την οποία συνεχίζει με μεράκι και ταυτόχρονα, συνιστούν μέσα για την έκφραση της δημιουργικότητάς του.
Δεν υπάρχει αμφιβολία, λοιπόν, πως η αναγνωρισιμότητα της εν λόγω εταιρείας κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Το σίγουρο είναι πως σε ό,τι έχει να κάνει με τα επιτυχημένα επιχειρηματικά παραδείγματα στην Ελλάδα του σήμερα, η άψογη ποιότητα, η πολυετής πείρα, το εύστοχο service, η καινοτομία και η προσήλωση σε ένα σταθερό σύστημα αξιών μπορούν να αποτελέσουν τη σωστή βάση για την επιτυχία μιας επιχείρησης.
Η επικοινωνία, η φαντασία, η δημιουργία και η ποιότητα είναι, άλλωστε, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον ίδιο τον κ. Βαρελά και αναμφίβολα αντανακλώνται στην επιχείρησή του, μία σύγχρονη, υγιής επιχείρηση που στέκεται στα πόδια της και μπορεί να συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό, προσφέροντας ιδέες και ποιοτικά άριστα προϊόντα στον χώρο στον οποίο δραστηριοποιείται.