ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

GEN Summit 2019:Πώς θα αντικατασταθεί η εμπιστοσύνη σε επιχειρήσεις, ΜΜΕ και εταιρείες δημοσκοπήσεων

GEN Summit 2019:Πώς θα αντικατασταθεί η εμπιστοσύνη σε επιχειρήσεις, ΜΜΕ και εταιρείες δημοσκοπήσεων

Πώς «χτίζεται» η εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε προϊόντα και υπηρεσίες επιχειρήσεων, που προσφέρουν εναλλακτικές καινοτόμες λύσεις και ποιος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας και των νέων μέσων, που πλαισιώνουν πλέον δυναμικά τους περισσότερους επαγγελματικούς κλάδους;

Απαντήσεις σε αυτά, αλλά και σε πολλά ακόμα ανάλογα ερωτήματα, έδωσαν στελέχη της αγοράς, στο Global Editors Network (GEN) Summit 2019, που έλαβε χώρα στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Σε μία εφ’ όλης της ύλης συζήτηση, εκπρόσωποι του επιχειρείν, δημοσιογράφοι και ακαδημαϊκοί διεθνούς κύρους μοιράστηκαν τις αναζητήσεις, τους προβληματισμούς και τις ιδέες τους, φέρνοντας, μεταξύ άλλων, «το μέλλον της ειδησεογραφίας», στο παρόν, καθώς στο τριήμερο συνέδριο, που φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αποτυπώθηκαν και συζητήθηκαν οι προκλήσεις του κλάδου των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, με βάση το τρίπτυχο Voice, Visual Journalism & Verification.

Διαφάνεια και ειλικρίνεια

Στο πρώτο μέρος της παράλληλης εκδήλωσης, με θέμα «Εμπιστοσύνη – Trust», ο κ. Marc Firestone, President of External Affairs and General Counsel της Philip Morris International (PMI), ανέλυσε σε μία εκ βαθέων συνομιλία το κατά πόσο μπορεί να εμπιστευθεί ο καταναλωτής μια καπνοβιομηχανία, η οποία αποφάσισε όχι μόνο το να μην παράγει πια τσιγάρα, αλλά προσανατολίστηκε και στο να προσφέρει εναλλακτικές, καινοτόμες λύσεις στους χρήστες που επιλέγουν να συνεχίζουν να καπνίζουν.

Τονίζοντας ότι τα στοιχεία και οι έρευνες πρέπει να εξετάζονται με αντικειμενικό τρόπο, χωρίς παράλληλα να παραβλέπεται ότι δισεκατομμύρια άνθρωποι συνεχίζουν το κάπνισμα, ο κ. Firestone ανέφερε πως μέρος της εμπιστοσύνης που χτίζει η PMI, απορρέει από το γεγονός ότι έχει αποφασίσει να είναι ανοιχτή και ειλικρινής, τόσο για οτιδήποτε κάνει, όσο και για τον τρόπο που το κάνει. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο επικεφαλής των εξωτερικών υποθέσεων της αμερικανικής καπνοβιομηχανίας επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι στην PMI θα παραμείνουν επικεντρωμένοι στην ξεκάθαρη επικοινωνία για τα νέα προϊόντα, καθιστώντας όλη την πληροφορία προσβάσιμη σε οποιονδήποτε θέλει να τη μελετήσει.

2 copy

Στη συνέχεια, σε μια πρωτότυπη για τα ελληνικά δεδομένα «Αsk-Me-Anything» συνομιλία 8 δημοσιογράφοι «ανέκριναν» τους Σπύρο Παπαγεωργίου, Πρόεδρο του IAB Hellas, Θωμά Γεράκη Πρόεδρο της Marc, Philippe Hertzberg ιδρυτή του Secret Journeys και πρώην επικεφαλής λειτουργίας των New York Times και Χρήστο Χαρπαντίδη, Πρόεδρο της Παπαστράτος, για ζητήματα εμπιστοσύνης που αφορούν στον κλάδο του καθενός ξεχωριστά. Ο πρόεδρος της IAB Hellas, κ. Παπαγεωργίου, μίλησε για το δυοπώλιο συγκέντρωσης προσωπικών δεδομένων από το Facebook και την Google, αλλά και για τους ίδιους τους χρήστες, οι οποίοι πρέπει να είναι ενήμεροι για τα δικαιώματα που παραχωρούν σε αυτές τις εταιρείες όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα τους. Ο κ. Χαρπαντίδης, απάντησε στο ερώτημα για το πώς μια επιχείρηση που διακρίνεται για τη δυναμική της εταιρική κοινωνική ευθύνη, μπορεί και πουλάει προϊόντα σε εξαρτημένους. Διευκρινίζοντας ότι η επίδραση του καπνίσματος στη δημόσια υγεία είναι γνωστή, ο κ. Χαρπαντίδης εξήγησε ότι αυτό που κάνει η Παπαστράτος ως μέλος της PMI, είναι το να αναδείξει τα προβλήματα που προκαλεί η χρήση των συμβατικών τσιγάρων και να τα εξηγήσει, επιχειρώντας την ίδια στιγμή να «μεταμορφωθεί» για να ολοκληρώσει τη μετάβασή της στην εποχή των νέων προϊόντων θερμαινόμενου καπνού της εταιρείας. Ο κ. Γεράκης απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το κατά πόσο οι δημοσκοπήσεις επηρεάζουν τις εκλογές ανέφερε ότι οι ίδιοι άνθρωποι που έχουν απαντήσει θετικά κατά 80% στο ερώτημα αυτό, έχουν πει σε ποσοστό 80-90% ότι προσωπικά δεν τους επηρεάζει και τόνισε ότι εμπιστοσύνη θα πρέπει να υπάρχει στις εταιρείες-μέλη του «Συνδέσμου Εταιρειών Δημοσκόπησης και Ερευνών Αγοράς»

«Εμπιστοσύνη – Trust»

Το θέμα «Εμπιστοσύνη – Trust» συζητήθηκε για πρώτη φορά ανοιχτά στην Ελλάδα, αγγίζοντας ερωτήματα και πεδία αμφισβήτησης τομέων, όπως οι μετρήσεις, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι καπνοβιομηχανίες, η τεχνολογία και οι διαφημιστικές πλατφόρμες. «Στο GEN, ως δημιουργοί περιεχομένου, προσεγγίζουμε πάντα το θέμα της εμπιστοσύνης σε σχέση με τα ΜΜΕ. Οι επιχειρήσεις προσεγγίζουν την εμπιστοσύνη σε σχέση με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους για διαφορετικούς λόγους», ανέφερε ο κ. Bertrand Pecquerie, Global Editors Network CEO, προλογίζοντας την εκδήλωση στο ΚΠΙΣΝ και συνέχισε λέγοντας πως «σε αυτή την εκδήλωση θα συνδυάσουμε αυτές τις δύο προσεγγίσεις για να συγκρίνουμε τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που όλοι θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον».

Τα ερωτήματα, τα πεδία αμφισβήτησης, αλλά και οι τοποθετήσεις, που έγιναν στην παράλληλη εκδήλωση του διεθνούς φήμης GEN, αναγνωρίστηκαν, τόσο από τους συνέδρους, όσο και από τους ομιλητές, ως μια σημαντική συνεισφορά στο δημόσιο διάλογο για την «Εμπιστοσύνη» και τη διάδραση του αφηγήματος των εταιρειών μετρήσεων, των media, της καπνοβιομηχανίας, των εταιρειών τεχνολογίας και των διαφημιστικών πλατφορμών με τη σύγχρονη κοινωνία.

3 10

Στο GEN Summit 2019, στο οποίο συμμετείχαν περισσότερα από 700 διευθυντικά στελέχη, αρχισυντάκτες, δημοσιογράφοι και ακαδημαϊκοί διεθνούς κύρους, παραβρέθηκαν και τοποθετήθηκαν, επίσης, οι Katharine Viner, editor-in-chief της εφημερίδας The Guardian, John Miklethwait, editor-in-chief του Bloomberg, Amy Webb, ιδρυτής του Future Today Institute, Krishna Bharat ιδρυτής του Google News, Reginald Chua, Chief Operating Officer του Editorial Reuters και Jesper Doub, Director of News Partnerships EMEA του Facebook.