ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πόσο «μαύρη» ήταν τελικώς η Black Friday;

Πόσο «μαύρη» ήταν τελικώς η Black Friday;
ΙΝΤΙΜΕ/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

H Black Friday έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε μία σημαντική περίοδο -δεδομένου ότι δεν διαρκεί μία ημέρα- για τις καταναλωτικές αγορές και για το σύνολο των καταστημάτων λιανικής. Η κίνηση αυξάνεται το ίδιο και οι αγορές, αλλά, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το Skroutz, η δημοφιλής πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, οι καταναλωτές δεν αγόρασαν και τόσο πιο φθηνά σε σχέση με τις αμέσως προηγούμενες ημέρες.

Η σύγκριση έγινε μεταξύ της εβδομάδας του Black Friday που ήταν στις 29/11 με εκείνη μεταξύ 11/11 και 17/11 που θεωρείται ότι δεν επηρεάστηκε από τις προσφορές της «Μαύρης Παρασκευής».

Συνολικά από όλα τα προϊόντα που αγοράστηκαν μέσω του Skroutz κατά την εβδομάδα της Black Friday 2019, μόνο το 8,5% αγοράστηκε φθηνότερα και το 90,3% αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή. Το υπόλοιπο 1,2% αγοράστηκαν ακριβότερα. Σύμφωνα με το Skroutz, σε σχέση με το 2018, οι φετινές εκπτώσεις κατά την Black Friday ήταν αισθητά πιο περιορισμένες στο σύνολό τους. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι το 15% των προϊόντων αγοράστηκαν φθηνότερα, δηλαδή σχεδόν τα διπλάσια αναλογικά από ότι φέτος.

blackfriday

Όσον αφορά τις εκπτώσεις που εφαρμόστηκαν και αξιοποιήθηκαν από τους χρήστες του Skroutz, κάθε κατηγορία προϊόντων παρουσίασε διαφοροποιημένη συμπεριφορά. Η μελέτη των στατιστικών της πλατφόρμας αποκαλύπτει ότι οι κατηγορίες προϊόντων Υγείας & Ομορφιάς και Χόμπι - Αθλητισμός είχαν τις σημαντικότερες εκπτώσεις και έτσι κατατάσσονται στην κορυφή της λίστας των προϊόντων που αγοράστηκαν φθηνότερα σε σχέση με την κανονική τους τιμή.

Αντίθετα, στην Τεχνολογία και τα είδη Σπιτιού – Κήπου, υπήρξαν οι μικρότερες εκπτώσεις επί της αρχικής τιμής των προϊόντων, άρα δεν υπήρξε σημαντικό όφελος αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χρήστες του Skroutz αγόρασαν πάνω από 40.000 κινητά τηλέφωνα από τα οποία μόλις 2,5% πουλήθηκαν με σημαντική έκπτωση, ενώ οι αγορές σε Sneakers και αθλητικά παπούτσια ξεπέρασαν τις 25.000 παραγγελίες, από τα οποία περίπου το 18% πουλήθηκαν με αξιοσημείωτη έκπτωση.

Ενισχυμένο ενδιαφέρον

Το ενδιαφέρον των καταναλωτών πάντως ήταν ιδιαίτερα αυξημένο.

Συγκρίνοντας τα στοιχεία της εβδομάδας της Black Friday για το 2019 (από 25/11 έως 1/12) με την περσινή χρονιά (από 19/11 έως 25/11) και εξετάζοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών στην πλατφόρμα του Skroutz, ο όγκος των παραγγελιών σε σχέση με το 2018 έχει μια μεγάλη αύξηση κατά 44,7%, αγγίζοντας τις 370.000 παραγγελίες.

Η σημαντική αύξηση των παραγγελιών δημιούργησε κατ’ επέκταση μια εντυπωσιακή αύξηση 56,9% σε ετήσια βάση στον παραγόμενο τζίρο προς τα καταστήματα, ο οποίος εκτιμάται ότι έφτασε τα 26,5 εκατομμύρια ευρώ.

Όσον αφορά την ανάπτυξη σε ετήσια βάση στις οικογένειες προϊόντων (Γράφημα 1) για όλη την εβδομάδα της Black Friday, πρωταγωνιστής είναι η τεχνολογία με 57% περισσότερες παραγγελίες και 74% αύξηση στον παραγόμενο τζίρο, φτάνοντας τα 13,9 εκατομμύρια ευρώ.

Όσον αφορά τις πωλήσεις σε όγκο, ρεκόρ σημείωσαν οι κατηγορίες Κινητά Τηλέφωνα, Sneakers, Θήκες Κινητών Τηλεφώνων και Κρέμες Προσώπου. Σημαντικές πωλήσεις, επιπλέον, είχαν τα Αθλητικά Παπούτσια, τα Ειδικά Συμπληρώματα, τα Bluetooth Handsfree, οι Βιταμίνες και τα είδη Προστασίας Οθόνης Κινητών. Τα κινητά τηλέφωνα συνεισέφεραν με αύξηση ρεκόρ στον παραγόμενο τζίρο με 5,91 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα Laptops και οι Τηλεοράσεις δημιούργησαν τζίρο ύψους 1,33 εκ. ευρώ και 1,26 εκ. ευρώ αντίστοιχα.

Όσον αφορά τις αναζητήσεις των χρηστών (searches) την ημέρα της Black Friday, στο Skroutz πραγματοποιήθηκαν 1,6 εκατομμύρια αναζητήσεις (αύξηση 77,7% σε ετήσια βάση). Οι μεγαλύτεροι πρωταγωνιστές ήταν τα Κινητά Τηλέφωνα, τα Αθλητικά Παπούτσια, οι Τηλεοράσεις και οι Αφυγραντήρες. Ακόμη, μεταξύ των δημοφιλών επιλογών για τους καταναλωτές συμπεριλαμβάνονται τα Laptops, τα Ανδρικά Μπουφάν και τα Γυναικεία Μποτάκια.

blackfriday2

ΔΗΜΟΦΙΛΗ